بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سرمربی تیم ملی بدمینتون: با هر شکست نباید ملی‌پوشان را سرزنش کرد

منبع : خبرگزاری ایرنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۳

نیکزاد شیری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی بدمینتون در مسابقات ویکتور چلنج ترکیه، اظهار داشت: در مسابقات ویکتور چلنج ترکیه از تمام کشورهای اروپایی چون انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، سوئیس، ایتالیا و لهستان و کشورهای آسیایی حضور داشتند. ترکیه این مسابقات را بعد از چند سال دوباره برگزار کرد.

وی افزود: تیم هشت نفره اعزامی (۴ دختر و ۴ پسر) در این مسابقات خوب بازی کردند و بعد از یک وقفه‌ای توانستند به این رقابت‌ها اعزام شوند. متاسفانه صحبت‌هایی مطرح شد مبنی براینکه چرا این تعداد بازیکن به ترکیه اعزام شدند و مقام نیاوردند. در این مسابقات بیشتر بازیکنان از اروپا و آسیا بودند که در سال بیش از ۱۰ مسابقه شرکت می‌کنند، ما نباید بازیکنان خود را که بعد از مدت‌ها به یک مسابقه اعزام شدند، سرزنش کنیم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون عنوان کرد: بچه‌های ما در این مسابقات توانستند چند بازیکن اروپایی را شکست دهند. هرچند دختران و پسران ما باختند اما با تیم‌های درجه یک بازی کردند. اگر فدراسیون‌های کشتی و تکواندو بچه‌های خود را به مسابقات اعزام نکنند و تنها در یک مسابقه شرکت کنند، افت می‌کنند در حالی که این سال‌ها به دلیل هزینه اعزام و بودجه تعداد اعزام‌های ما کمتر شد.

وی ادامه داد: نباید الان به این بچه‌ها فشار بیاوریم که چرا مقام نیاوردید بلکه باید آنها را تشویق کنیم. در مسابقه اول کسی انتظار نداشت تا آنها به مدال برسند. بدمینتون بازان باید بجنگند، بازی کنند و توانایی خود را نشان دهند. اگر با یک مسابقه می‌شد مقام بیاوریم هیچ کشوری به مسابقه نمی‌رفت. باید به این سمت برویم که نمایندگان کشورمان را به مسابقات بیشتری در خارج از کشور اعزام کنیم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون: با هر شکست نباید ملی‌پوشان را سرزنش کرد

شیری یادآور شد: بعد از یک وقفه طولانی به مسابقاتی رفتیم که سطح بالایی داشت. دوبل پسران ما به فرانسه باخت که در نهایت قهرمان شد. دوبل دیگر ما برابر تیمی باخت که سوم شد. بچه‌های ما به دوبل‌هایی بازی را واگذار کردند که جزو تیم برتر مسابقات بودند. اولین گام ما این است که در مسابقات شرکت کنیم تا بازیکنان محک بخورند و انگیزه بگیرند. این رقابت‌ها می‌تواند کلاس آموزشی برای بازیکنان ایران باشد.

وی اضافه کرد: فرزین خانجانی دو بازیکن اروپایی را شکست داد و در بازی سوم به حریف اتریشی باخت. مهران شهبازی به بازیکن اندونزیایی‌الاصل از جمهوری آذربایجانی بازی را واگذار کرد که این بازیکن تا یک چهارم بالا آمد و انگلیس و آلمان را شکست داد و به نفر دوم جهان که یک هندی بود، باخت. نفس کشیدن در زمین مسابقه با تمرین متفاوت است. تجربه و فشار روحی و روانی به بازیکنان باید در زمین مسابقه وارد شود. علم زیر سوال می‌رفت اگر ما در یک مسابقه می‌رفتیم و قهرمان می‌شدیم. در حال حاضر مسابقات بین‌المللی فجر را در پیش داریم و با محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون به جمع بندی رسیدیم تا اگر بودجه باشد و با تائید شورای برون مرزی به یک مسابقه دیگر قبل از جام فجر برویم.

سرمربی تیم ملی بدمینتون در پاسخ به این پرسش که چرا مسابقات بین‌المللی جام خزر لغو شد، گفت: نمی‌دانم شاید تعداد به حد نصاب نرسید یا دلایل دیگر داشت و اجازه دهید رئیس فدراسیون در این زمینه صحبت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *