بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لوکاس ژائو شصت و ششمین خارجی پرسپولیس؛ مسیری ۴۷ ساله از مک‌ کلور تا ژائو

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۳

طرفداری | لوکاس ژائو، مهاجم آنگولایی-پرتغالی، به جمع سرخپوشان پایتخت پیوست و به همراه کاروان پرسپولیس راهی عربستان شد. او شصت و ششمین بازیکن خارجی است که برای پرسپولیس به میدان خواهد رفت و این اتفاق، فصل جدیدی را در تاریخ حضور بازیکنان خارجی در این باشگاه رقم زد.

آغاز تاریخ حضور خارجی‌ها در پرسپولیس

بیلی مک کلور

نخستین بازیکن خارجی پرسپولیس، بیلی مک‌ کلور بازیکن سابق لیورپول بود که در سال ۱۳۵۶ به جمع سرخپوشان پیوست. او نه تنها در بازی‌های دوستانه بلکه در بازی‌های رسمی نیز برای پرسپولیس به میدان رفت و موفق شد اولین گل یک بازیکن خارجی را برای این تیم به ثمر برساند.

آلن ویتل

و اما چند روز پس از پیوستن مک‌ کلور بود که دومین بازیکن خارجی یعنی آلن ویتل در مرداد ۱۳۵۶ با پرسپولیس قرارداد بست. یکی از بهترین و کارآمدترین خارجی‌هایی که در فوتبال ایران حضور پیدا کردند و ۱۵ گل زده او به رکوردی ۴۷ ساله در پرسپولیس تبدیل شد تا این که گئورگی گولسیانی فصل گذشته، با ۱۶ گل زده، آن رکورد را جابه‌جا کرد. حالا پس از نزدیک به نیم قرن، بار دیگر بازیکنی با سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس به پرسپولیس آمده است.

رکوردهای جالب خارجی‌های پرسپولیس

گئورگی گولسیانی، بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس

تاکنون ۳۵ بازیکن خارجی در مجموع ۱۴۷ گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده‌اند و ۵۹ بازیکن در مجموع در یک‌هزار و ۱۵۴ مسابقه رسمی به میدان رفته‌اند. بشار رسن با بیش از ۱۰۰ مسابقه، رکورددار تعداد بازی در میان خارجی‌ها است. همچنین، گئورگی گولسیانی با ۱۶ گل زده، رکورددار گلزنی در میان خارجی‌های پرسپولیس است.

ژائو و آینده خارجی‌های پرسپولیس

لوکاس ژائو

با پیوستن ژائو، پرسپولیس بار دیگر به دنبال استفاده از توانایی بازیکنان خارجی برای تقویت تیم خود است. و باید دید این مهاجم پرتغالی – آنگولایی می‌تواند به عنوان یک مهره تأثیرگذار در خط حمله سرخپوشان ایفای نقش کند یا خیر.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *