بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش‌ها به درگذشت اریکسون: با هم خندیدیم، گریه کردیم و می‌دانستیم که این خداحافظی است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۳:۱۰

طرفداری | اسون گوران اریکسون، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس در 76 سالگی درگذشت. 

اریکسون چند روز پس از پیام احساسی برای برای جامعه فوتبال، جانش را در جنگ با سرطان پانکراس از دست داد. مرد سوئدی ژانویه خبر شوکه‌کننده ابتلا به سرطان بدخیم را اعلام و تایید کرد که تنها چند ماه برای زندگی فرصت دارد. او گفته بود پس از بیماری‌اش نیز مانند اکثر روزهای زندگی از زیستن لذت برد. اریکسون به رویای هدایت لیورپول رسید و تور خداحافظی با تیم‌های سابقش برگزار کرد. درگذشت تلخ اریکسون با واکنش جامعه فوتبال همراه شد که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • دیوید بکام، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس:

ما با هم خندیدیم، گریه کردیم و می‌دانستیم که در حال خداحافظی هستیم. اسون، ممنونم که همیشه همان فردی بودی که هستی: پرشور، دلسوز، آرام و یک جنتلمن واقعی. از این که من را به عنوان کاپیتان انتخاب کردی، همیشه سپاسگزارت خواهم بود، اما خاطرات آخرین روز با تو و خانواده‌ات، همیشه با من خواهند بود. ممنونم اسون و همانطور که خود گفتی «همه‌چیز خوب خواهد شد».

  • وین رونی، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس:

در آرامش بخواب اسون. یک مرد خاص. بابت تمام خاطرات، کمک‌ها و راهنمایی‌هایت ممنونم. با خانواده‌ات همدردی می‌کنم. 

  •  مایکل اوون، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس:

در آرامش بخوابی اسون گوران اریکسون. یکی از بهترین‌ها و مردی که فقدانش به‌شدت توسط دنیای فوتبال حس خواهد شد. 

  • استیو مک‌لارن، دستیار سابق اریکسون:

در همان لحظه بود که همگی با هم گفتیم: «بله، او واقعا برای این کار ساخته شده است». این نکته اساسی است. بازیکنان زمانی که مربی روبروی آن‌ها می‌ایستد، می‌خواهند به او نگاه کنند و فکر کنند: «او می‌تواند ما را به پیروزی برساند» و در آن شب، همه ما به او نگاه کردیم و به همین نتیجه رسیدیم. اعتماد به او به بالاترین سطح ممکن رسیده بود و او تا پایان این اعتماد را حفظ کرد.

  • هری کین، کاپیتان فعلی تیم ملی انگلیس:

من افتخار بازی برای اسون را نداشتم، اما می‌دانم که چقدر مورد علاقه و احترام کسانی بود که تحت هدایت او به عنوان سرمربی انگلیس به میدان رفتند. در این زمان، با خانواده و دوستانش همدردی می‌کنم.

  • پیتر کرواچ، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس:

واقعا خبر ناراحت‌کننده‌ای است. چه انسان فوق‌العاده‌ای بود. او زمانی که همه من به شک داشتند، من را به اولین بازی برای انگلیس رساند. برای همیشه قدردانش خواهم بود. 

 باشگاه‌های سابق اسون گوران اریکسون در کنار تیم‌هایی مانند لیورپول هم به درگذشت سرمربی سوئدی واکنش نشان دادند. لینا و جان، فرزندان اسون گوران اریکسون با تشکر از هم‌دردی جامعه فوتبال، طی یک بیانیه نوشتند:

پدر در ابتدای سال درباره بیماری جدی خود به ما گفت و واکنش شگفت‌انگیزی از دوستان و طرفداران فوتبال در سراسر اروپا دریافت کرد. او به چندین باشگاه در انگلیس، ایتالیا، پرتغال و سوئد دعوت شد. این موضوع برای او و ما فراموش نشدنی بود. او قدردانی و شادی خود را ابراز کرد و اظهار داشت که چنین کلمات زیبایی معمولا فقط زمانی گفته می‌شود که کسی مرده باشد. از همه شما بابت این خاطرات و حمایت‌هایی که داشتید، تشکر می‌کنیم. 

 

آخرین پیام اسون گوران اریکسون در مستند خود:

شوکه‌کننده بود. یکی از آن‌‌هایی است که درمان نمی‌شود، اما می‌توانید سرعتش را کم کنید. دردی ندارم اما می‌دانم که اینجاست. یک روز شما را از پا در می‌آورد. تا آن روز به جای نشستن و فکر کردن به این که چه اتفاقی رخ خواهد داد، باید زندگی کرد. خواهیم دید که من زمان بیشتری دارم یا نه. همیشه در برنامه‌ریزی برای آینده بد بوده‌ام. همیشه در لحظه زندگی می‌کنم. من زندگی خوبی داشتم. فکر می‌کنم همه ما از روزی می‌ترسیم که همه چیز تمام شود، روزی که می‌میریم. اما زندگی هم درباره مرگ است. باید یاد بگیریم که آن را بپذیریم، هر چیزی که هست. امیدوارم در پایان، مردم بگویند «بله، او مرد خوبی بود»، اما همه اینطور نخواهند گفت. امیدوارم به عنوان یک فرد مثبت که سعی کرده همه کارش را انجام دهد، مرا به یاد داشته باشید. ناراحت نباشید. لبخند بزنید. از همه شما مربیان، بازیکنان و هواداران متشکرم. فوق‌العاده بود. از خودتان مراقبت کنید و از زندگی‌تان لذت ببرید. خداحافظ.

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *