بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اپیک گیمز پس از درگیری حقوقی با اپل و گوگل یک میلیارد دلار ضرر دیده است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۱۴

طرفداری | در جدیدترین اخبار صنعت گیم، اپیک گیمز اعلام کرده است که به دلیل حذف بازی محبوب فورتنایت از اپ استورهای اپل و گوگل، حدود یک میلیارد دلار ضرر کرده است. علاوه بر این، این شرکت صدها میلیون دلار هزینه دادخواهی و شکایت‌های حقوقی علیه این دو غول فناوری را نیز متحمل شده است.

چند وقت پیش بود که با حکم جدید اتحادیه اروپا بازی فورتنایت در تمامی مناطقی که از قوانین این اتحادیه پیروی می‌کنند در دسترس قرار گرفت و به لطف برنامه اپیک گیمز استور بر روی تمامی پلتفرم‌های که از سیستم عامل IOS استفاده می‌کنند دسترسی به بازی فورتنایت امکان‌پذیر شد.

تیم سویینی مدیرعامل اپیک گیمز، با وجود هزینه‌های گزاف دادخواهی، استدلال می‌کند که بخش عمده‌ی ضررهای اپیک گیمز به دلیل عدم دسترسی فورتنایت به پلتفرم‌های کلیدی بوده است. این بدان معناست که شرکت نتوانسته از بازیکنان بدون کامپیوتر شخصی یا کنسول خانگی که به بازی بتل رویال علاقه‌مند هستند، درآمد کسب کند.

با این حال، سویینی همچنین معتقد است که این هزینه‌ها ارزشمند بوده است:

اگرچه تاکنون یک میلیارد دلار خرج کرده‌ایم، این مبلغ کمی است برای آزادی آینده‌ی شرکت ما و سایر شرکت‌هایی که می‌خواهند در این بازار فعالیت کنند.

در حال حاضر، بازگشت بازی فورتنایت به دستگاه‌های موبایل اپل تنها مختص اتحادیه اروپا است. به همین دلیل، اپل مجبور است به هر کسی در اتحادیه اروپا اجازه دسترسی به اپیک گیمز استور را روی دستگاه‌های اپل بدهد. با این حال، این الزام در مناطق دیگر وجود ندارد، بنابراین کاربران در سایر نقاط جهان فعلاً باید منتظر بمانند.

درگیری اپیک گیمز با اپل و گوگل پلی از آنجا آغاز که از تابستان 2020 شرکت اپیک گیمز اعلام کرد که از این به بعد هر فردی که از طریق موبایل چه اپل و چه اندرویدی، به صورت مستقیم از خود این شرکت خرید درون برنامه‌ای انجام دهد به جای 9.99 دلار با 20 درصد تخفیف 7.99 دلار پرداخت خواهد کرد.

با این حرکت سیستم درون پرداختی گوگل و اپل دور زده خواهند شد و کاربران تشویق می‌شوند از این روش استفاده کنند و به این ترتیب اپیک گیمز نیازی به پرداخت کارمزد به گوگل و اپل نخواهد داشت.

با این اتفاق گوگل و اپل هر دو علیه اپیک گیمز اقدام کردند و دسترسی به بازی فورتنایت را مسدود کردند و از آن زمان تا کنون اپیک گیمز بارها در دادگاه‌های کشورها و قاره‌های مختلف علیه اپل و گوگل اعلام شکایت کرده است.

برای مشاهده جدیدترین اخبار و مطالب بازی به صفحه اختصاصی گیم مراجعه کنید.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *