بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حسن رنگرز قبل از اعزام به المپیک مقابل دوربین خبرورزشی: توقعات مردم در المپیک سمت کشتی گیران است!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۵

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در اردوی تیم ملی در شهرستان نوشهر حضور پیدا کرد و در حاشیه این اردو به سوالات روح الله سلطانی خبرنگار خبرورزشی پاسخ داد.

آقای رنگرز ۴ روز مانده به المپیک و شما در مازندران هستید، در رابطه با اردوی بدنسازی و اردوی استان مازندران توضیح می دهید؟

سلام می گویم خدمت مردم خوب و عزیزتر از جانم. هم ولایتی های خوبم، دست یکایک شما را می بوسم و سر تعظیم به نشانه ادب فرو می آورم.

در ۲۱ ماه گذشته چندین اردو در استان مازندران و غرب استان به میزبانی هیات کشتی برگزار کردیم با اهداف مختلف. ولی در این اردو با ۶ کشتی گیر المپیکی آمدیم. تا ۳ روز بچه ها برای تجدید قوا در چالوس می مانند و سپس برمی گردند در شرایط قرنطینه، یکی دو هفته تمرینات پایانی را پشت سر بگذارند تا حضور شایسته ای در قهرمانی المپیک تجربه کنند. المپیک قله افتخارات یک ورزشکار است.

برای میدانی که قله افتخار این ورزشکاران است تلاش زیادی انجام شد و امیدواریم بتوانند ورزشکاران شایسته ای برای این کشور باشند.

زمانی از نوشهر مازندران، ما کشتی گیران خوبی در تیم ملی داشتیم، مثلا خود شما بودید از استان و کشتی گیران دیگری هم بودند. حالا اما کشتی مازندران مقداری عقب افتاده و استان های دیگر رشد کرده اند. از نظر شما دلیلش چیست؟

مازندران مهد کشتی است، همان اندازه که در آزاد پتانسیل هست در فرنگی هم همان اندازه ظرفیت داریم غنی هستیم. فراز و فرودهایی داشته ایم.

در حوزه سخت افزار و زیرساخت باید استاندارد باشیم. در حوزه مربیان باید مربیان با دانش حضور داشته باشند. در مجموع مدیریتی هم باید هیات های ورزشی شهرستانی ما افرادی باشند تا بتوانند از ظرفیت های پراکنده شهرستان استفاده کنند. خودشان هم باید آورده مشخصی داشته باشند. هیات های ورزشی نهادهای عمومی غیر دولتی هستند و از سمت اداره کل ورزش و جوانان بودجه برای اینها تعلق نمی گیرد. در واقع اعدادی را به شکل کمک دریافت می کنند و تجهیز سالن های ورزشی باید توسط خیرین انجام شود.

در سه بخش زیرساخت، دانش مربیان و حضور مدیران توانمند به لحاظ اقتصادی و ارتباطی، کشتی استان می تواند به یک فضای فنی متفاوتی برسد. الان هم کشتی آزاد مازندران قطب اصلی کشتی کشور است.

شهرهای مختلف ما ملی پوشانی دارند. ویژگی کشتی آزاد در مازندران این است که در همه رده ها کشتی گیر داریم و این امید وجود دارد که نسل هایی مثل حسن یزدانی در مازندران پشتوانه های خوبی دارند که می توانند خلاء این عزیزان را پر کنند.کشتی فرنگی ما هم در چند شهر استعداد داشت. مثل آمل که یکی از المپیکی ترین شهرهای کشور است و افرادی مثل قاسم رضایی قهرمان المپیک را داشت، بعد از ایشان هادی ساروی هم برنز المپیک را کسب کرد.نوشهر هم یکی از شهرهای خوب است که امیدوارم به روزهای اوجش بازگردد.

به نظرم با کار زیاد و صبوری و حمایت و پشتیبانی کشتی می تواند به روزهای اوج دهه ۷۰ بازگردد.

شما را با آقای بنا مقایسه می کنند، ضمن اینکه با شما نتایج درخشانی گرفتیم و ۶ وزن را توانستیم برای المپیک کسب کنیم. در این رابطه صحبت می کنید؟

آقای بنا استاد ما و پیشکسوت ماست و کشتی فرنگی به ایشان بدهکار است و خاطرات قشنگی برای کشتی ما ساخته و در حال حاضر به عنوان مشاور در کنار فدراسیون هستند و می دانم که قلبشان برای کشتی می تپد.

خدا را شاکرم توانستیم با سهمیه کامل پا به عرصه مسابقات بگذاریم. هرچند ارزشمند است ولی کسب مدال طلا مهمتر است و در این مسیر هم ۴۱۰ ورزشکار کسب سهمیه کرده اند.

تمیدوارم به برکت این روزهای عزیز که متعلق به امام حسین (ع) است اتفاق خوب بیفتد و بچه های ما بتوانند برای به اهتزار درآوردن پرچم کشورمان تلاش کنن.

ما چندین رشته در المپیک داریم، اما عدم مدال آوری در رشته های دیگر باری روی دوش کشتی فرنگی می گذارد، با توجه به اینکه کشتی ها در روزهای آخر برگزار می شود فکر می کنید کشتی گیران می توانند با فکر راحت مسابقه بدهند؟

با توجه به اینکه المپیک هر ۴ سال برگزار می شود یک فشار نامتعارفی روی کشتی گیران وارد می کند و طبیعتا با توجه به اینکه بعضی از رشته ها نتوانند انتظارات را برآورده کنند توقعات مردم سمت کشتی گیران می رود.

برخی از ورزشکاران می توانند این سطح از استرس را هدایت کنند. ما در این دوره از المپیک از حضور دکتر حمزه به عنوان روانشناس استفاده کردیم و سال گذشته هم از حضور حسن زندی از قهرمانان سابق استفاده کردیم که اهل غرب استان مازندران هستند و انصافا غرب مازندران در یک مجموعه رشته های ورزشی استعداد دارد.

به نظر من شاید سهم من به عنوان مدیر در عینیت بخشیدن به این استعداد ها مورد بحث باشد. ما باید زیرساخت فراهم کنیم. مربیانمان را توانمند کنیم، بودجه در اختیارشان قرار دهیم و در این رابطه می بینم که اقدامات خوبی انجام می شود. یک مدت پیش لیگ کشتی نونهالان استان مازندران با نام ۲ تن از قهرمانان بزرگ ما برگزار شد که خوشایند است.

در آخر باید بگویم مزیت رقابتی ما در استان در حوزه ورزش، کشتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *