بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

فرانسه ضمانت داد: از کاروان اسرائیل به طور ۲۴ ساعته در المپیک پاریس حفاظت می‌کنیم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 1 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۰۶

طرفداری | ورزشکاران اسرائیلی در جریان بازی‌های المپیک پاریس، تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار خواهند گرفت. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که یکی از نمایندگان جناح چپ افراطی فرانسه، اظهار داشت که از هیئت ورزشی اسرائیل در این کشور استقبال نخواهد شد و خواستار اعتراضات علیه حضور آنان شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازی‌های المپیک در حالی آغاز می‌شود که نگرانی‌های امنیتی در اوج خود قرار دارد؛ به خصوص با توجه به تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ‌های اوکراین و غزه. جنگ اسرائیل علیه حماس که غزه را ویران کرده، به موضوعی حساس در میان جناح چپ فرانسه تبدیل شده است و برخی منتقدان، اعضای طرفدار فلسطین را به یهودستیزی متهم می‌کنند.

وزیر کشور فرانسه، ژرالد دارمانین، در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ورزشکاران اسرائیلی در طول بازی‌ها تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار خواهند گرفت. این تصمیم ۵۲ سال پس از کشتار المپیک مونیخ، که در آن ۱۱ اسرائیلی توسط شبه‌نظامیان فلسطینی کشته شدند، گرفته شده است.

دارمانین این اظهارات را پس از آن بیان کرد که نماینده حزب LFI فرانسه، توماس پورتس، در ویدیویی گفته بود که ورزشکاران اسرائیلی در فرانسه مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و باید علیه حضور آنان در بازی‌ها اعتراضاتی بر پا شود.

او گفت:

ما چند روز تا یک رویداد بین‌المللی فاصله داریم که در پاریس برگزار خواهد شد، یعنی بازی‌های المپیک. من اینجا هستم تا بگویم که نه، ما از حضور هیئت اسرائیلی در پاریس استقبال نمی‌کنیم. ورزشکاران اسرائیلی در بازی‌های المپیک مورد استقبال قرار نخواهند گرفت.

پورتس به درخواست نظر رویترز فوراً پاسخ نداد. سفارت اسرائیل نیز از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد.

در روز دوشنبه، وزیر امور خارجه فرانسه، استفان سجورن، در جلسه‌ای با همتایان خود در اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد:

من می‌خواهم به نمایندگی از فرانسه به هیئت اسرائیلی بگویم که ما به شما در فرانسه برای این بازی‌های المپیک خوش‌آمد می‌گوییم.

او افزود که بر این موضوع، در تماسی قریب‌الوقوع با همتای اسرائیلی خود تأکید خواهد کرد و همچنین «به او خواهم گفت که ما امنیت هیئت اسرائیلی را تأمین می‌کنیم.»

پل بنوی، یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که مسئول برقراری امنیت تیم المپیک آمریکاست، به رویترز گفت که احساسات ضد اسرائیلی «یکی از مسائل متعدد» مورد بررسی در واشنگتن است و «بخشی از تحلیل مداوم برای تنظیم استراتژی‌های‌مان محسوب می‌شود.»

برخی از نمایندگان LFI از اظهارات پورتس به طور نسبی دفاع کردند. مانوئل بومپارد، یکی از مقامات ارشد حزب و نماینده مجلس، در X نوشت که از پورتس «در برابر موج نفرتی که او تجربه می‌کند» حمایت می‌کند.

در مواجهه با نقض‌های مکرر حقوق بین‌الملل توسط دولت اسرائیل، منطقی است که بخواهیم ورزشکاران آن، تحت پرچم بی‌طرف در بازی‌های المپیک شرکت کنند.

همچنین به دلیل مسائل امنیتی پیچیده‌ای که هیئت اسرائیلی را احاطه کرده است، مراسم یادبود برای ورزشکاران اسرائیلی که در حمله مونیخ ۱۹۷۲ کشته شدند، از بیرون شهرداری پاریس، به سفارت اسرائیل منتقل شده است.

دسته بندی ها : طرفداری

یک پاسخ به “فرانسه ضمانت داد: از کاروان اسرائیل به طور ۲۴ ساعته در المپیک پاریس حفاظت می‌کنیم”

  1. محسن گفت:
    0
    0

    روزبه روز چهره نژاد پرست سران غرب آشکارتر می‌شود از طرفی نعره هاشون گوش دنیا رو کر کرده که چرا ایران ورزش را سیاسی می‌کند و از اونور ورزشکاران روسیه را به دلیل جنگ اوکراین مجبور می کنند تحت لوای پرچم کشورشان نباشند و در المپیک آغوششان را برای ورزشکاران ناو جنگی اسرائیل کودک و زن کش باز می کنند تف بر شرف نداشته شون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *