بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

روز آخر هفته ششم لیگ ملی چوگان در حضور وزیر ورزش برگزار شد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ | ۰:۳۳

طرفداری | روز آخر هفته ششم لیگ ملی چوگان در حالی با قهرمانی تیم کانون چوگان البرز پایان یافت که کیومرث هاشمی، وزیر ورزش از نزدیک شاهد تماشای این دیدار بود. وزیر ورزش در حاشیه بازی فینال هفته ششم لیگ ملی چوگان گفت:

با توجه به اینکه این رشته خواستگاه کشورمان است باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. ما حدود ۳۰۰ ورزشکار در سراسر کشور داریم و باید این ورزش حمایت شود.وی افزود: بخشی از این مربوط به زیرساخت های این ورزش است که باید حمایت از طریق مجموعه وزارت ورزش انجام شود چون تهیه زمین های مانژ و زمین های مورد نیاز و اسب ها کار سختی است و با تحقق این ها، دیدگاهی که مقام معظم رهبری به این ورزش دارند هم تحقق پیدا می کند.

هاشمی ادامه داد:

این رشته چند وقتی بود که به لحاظ مدیریتی دچار مشکل بود که خداراشکر این مشکل برطرف شد و به ثبات مدیریتی رسید که به توسعه این رشته کمک می کند و کسی تصدی ریاست این فدراسیون را به عهده گرفت که خودش از اهالی چوگان است.

وزیر ورزش ادامه داد: بعد از اینکه زیرساخت‌ها ایجاد شدند یکی از راهکارها این است که باشگاه ها تقویت شوند. کاری که در دنیا درحال صورت گرفتن است. حدود ۲۰ باشگاه در این رقابت ها سرمایه‌گذاری کردند و باید توسعه پیدا کنند و باید برای باشگاه ها تسهیلاتی فراهم کنیم.هاشمی افزود: سن قهرمانی این رشته سن بالایی است و داریم افرادی که بالای ۶۰سال سن دارند و این ورزش را انجام می دهند. الان یکی از بچه های ایران ۱۶ ساله است و این ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده شود. این رشته باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و ما به عنوان وزارت ورزش با تاکیدات مقام معظم رهبری این امادگی را داریم که تقویت کنیم.

 

وزیر ورزش گفت:

چه اشکالی دارد که این رشته را برای بچه ها به یک الگو تبدیل کنیم. چیزی که من اطلاع دارم بیش از ۸۰ کشور دنیا در این رشته فعالیت می کنند که کشور آرژانتین سرامد همه ی این ها است.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *