بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

زیر ذره‌ بین طرفداری | بررسی سبک بازی و عملکرد؛ جواد آقایی پور به درد پرسپولیس می‌خورد؟

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۴

طرفداری | جواد آقایی‌پور، ستاره‌ی رشتی فصل گذشته استقلال خوزستان مانند مهدی لیموچی تیم های زیادی را خواهان خود می‌بیند و رضایت‌نامه‌ی ده میلیاردی او، کار را برای جذبش سخت تر می‌کند و همین موضوع سبب شده آینده‌ی این بازیکن در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. 

در روز های اخیر شایعاتی مبنی بر پیشنهاداتی از روسیه برای آقایی‌پور نیز به گوش رسید و همه‌ این شایعات نشان می‌دهد هیچ تیمی کار راحتی برای جذب او نخواهد داشت!

زیر ذره‌بین

 در بخش زیر ذره‌بین به بررسی جزئی و دقیق تر یکی از بازیکنانی که شایعه نقل و انتقالش داغ و تیتر یک اخبار است می‌پردازیم؛ جواد آقایی‌پور بی‌شک ستاره، مهره کلیدی و عامل حیاتی بقای استقلال خوزستان در لیگ برتر بود و پس از درخشش در اولین فصل حضور در لیگ برتر، چشم های زیادی را به خود خیره کرده و طرفداران فوتبال ایران به دنبال سرانجام جدایی یا ماندن این بازیکن هستند. 

عملکرد جواد آقایی پور به تفکیک آمار

استقلال خوزستان فصل گذشته لیگ برتر مجموعا موفق به ثبت ۳۱ گل شد که ۹ گل از این آمار برای جواد آقایی‌پور بوده است؛ با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شویم بیشتر از ۲۵٪ گل های فصل باشگاه استقلال خوزستان توسط این بازیکن زده شده است! 

آقایی‌پور فصل گذشته‌ لیگ برتر آمار ۳۱ خلق موقعیت را به ثبت رسانده که این عدد او را به تنهایی تبدیل به بهترین مهاجم نوک لیگ برتر از این حیث می‌کند، این در حالی است که محمدرضا سلیمانی، مهاجم نوک تیم ملوان بندرانزلی با ۶ خلق موقعیت کمتر از آقایی‌پور در رده‌ی دوم بهترین مهاجم نوک از لحاظ خلق موقعیت قرار می‌گیرد. 

باتوجه به حضور عیسی آل‌کثیر در پرسپولیس به نظر می‌آمد که این تیم در پنجره‌ی نقل و انتقالات تابستانی به دنبال جذب مهاجمی با ویژگی های متفاوتی نسبت به آل‌کثیر از قبیل توانایی در بازی های هوایی برود؛ در طی سالیان اخیر، بسیار بازی ها از پرسپولیس، به خصوص در دوران یحیی گل‌محمدی را به خاطر می‌آوریم که در پی به اصطلاح در نیامدن بازی، استراتژی آنها به سانتر از جناحین منجر می‌شد که به سبب خلأ حضور مهاجمی سرزن ناموفق باقی می‌ماند؛ شاید در نگاه اول، آقایی پور با قد یک متر و هشتاد سانتی متری، این نیاز پرسپولیس را برطرف نکند اما با نگاهی دقیق تر به نتایج متفاوتی دست می‌یابیم. 

آمار گل های ثبت شده جواد آقایی پور

همانطور که در تصویر بالا مشهود است، یک سوم گل های آقایی‌پور با سر به ثمر رسیده که همین نکته، نشان‌دهنده‌ی توانایی او در جنگ‌های هوایی و مهارت او در این امر است. نکته‌ی امیدوار کننده‌ی دیگر نیز حتی درباره‌ی توانایی آقایی‌پور در خصوص مهارت او در توپ های هوایی وجود دارد و این است که باشگاه استقلال خوزستان از حیث میانگین توپ صحیح بلند در هر بازی، به جایگاه یازدهم اکتفا کرده این در حالی است که پرسپولیس از حیث این آمار در رتبه‌ی چهارم لیگ ایستاده و با استناد به همین نکته، می توانیم در صورت پیوستن آقایی‌پور به پرسپولیس آینده‌ی خوبی را برای وی متصور باشیم. 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *