بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جدول واقعی گل‌سازان را ببینید/ مهندس پرتغالی به خودش باخت اما بقیه را برد؛ ستاره پرسپولیس دوباره سوم شد

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۰

مهندس تراکتور فصل قبل برای نخستین بار در لیگ برتر ما با پیراهن تیم محبوب تبریزی به میدان رفت. او در هر ۳ بازی اول پاس گل داد تا هم استعداد خود را به رخ بکشد و هم صاحب یک رکورد ویژه شود.

پس از آن تیم‌ها روی هافبک خلاق تراکتور شناخت پیدا کرده و او را مهار می‌کردند اما آلوس موفق شد تا پایان فصل ۱۳ پاس گل بدهد و با برتری قابل ملاحظه نسبت به دیگران صاحب عنوان بهترین گلساز فصل شود.

سه رتبه اول جدول گلسازان در لیگ بیست و دوم چنین بود؛ ریکاردو آلوس از تراکتور (۱۳ پاس‌گل) مهدی قایدی از استقلال (۹ پاس‌گل) مهدی ترابی از پرسپولیس، شهریار مغانلو و رامین رضاییان از سپاهان، علی اصغر عاشوری از گل گهر (۸ پاس‌گل)

این فصل آلوس با وجود شناخت رقبا و کار سخت‌تری که داشت، دوباره عنوان بهترین گلساز فصل را تکرار کرد او ۱۲ پاس گل در این فصل داد که به طرزی بسیار مشکوک برخی رسانه‌ها یک پاس گل او را به نام آقاسی نوشتند! البته بودند کسانی که شمشیر را از رو بسته و دو پاس گل او را کم کردند تا در این جایگاه شریک پیدا کند!

نفر دوم فهرست گلسازان این فصل ابوالفضل جلالی ستاره استقلال بود. او که در دوران ساپینتو اصلاً بازی نمی‌کرد، این فصل ۱۰ گل از ۴۰ گل استقلال را ساخت که آماری خیره کننده برای یک مدافع است. جلالی آنقدر خوب بود که به پیراهن ثابت تیم ملی هم رسید.

اما در رتبه سوم دو ستاره تکنیکی و خلاق دو تیم قرمز پوش هر کدام با ۷ پاس گل قرار گرفتند. مهدی ترابی که این سال‌ها همیشه ستاره پرسپولیس بوده با ۷ پاس گل بهترین گلساز این فصل قرمزها بود و عنوان سومی فصل قبل را تکرار کرد.

ساسان انصاری هم در فولاد یک تنه بار این تیم را به دوش کشید و ضمن زدن گل‌های سرنوشت ساز از جمله گل بقا در هفته آخر، هفت پاس گل هم داد که دو تای آن در سه هفته پایانی منجر به امتیاز و بقای فولاد شد.

سه رتبه نهایی جدول گلسازان این فصل چنین است؛ ریکاردو آلوس از تراکتور (۱۲ پاس‌گل) ابولفضل جلالی از استقلال (۱۰ پاس‌گل) مهدی ترابی از پرسپولیس و ساسان انصاری از فولاد (۷ پاس‌گل)

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *