بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تشییع 24ساعته پله در برزیل: تو جاودانه‌ای سلطان! + عکس

آغاز مراسم تشییع پیکر پله در ورزشگاه سانتوس برزیل

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۳
پله

مراسم تشییع‌جنازه پله در برزیل آغاز شده و قرار است بعد از 24ساعت ادای احترام عمومی به تابوت اسطوره فوتبال برزیل مراسم خاکسپاری او فردا انجام شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مراسم تشییع‌جنازه پله در برزیل آغاز شده و قرار است بعد از 24ساعت ادای احترام عمومی به تابوت اسطوره فوتبال برزیل مراسم خاکسپاری او فردا انجام شود.

به گزارش پارس فوتبال، مراسم وداع با پله و تشییع جنازه این اسطوره فوتبال در برزیل آغاز شده است. تابوت پله امروز به استادیوم اوربانو کالدیرا، ورزشگاه خانگی باشگاه سابق او سانتوس، منتقل شد. پیکر پله به مدت بیست و چهار ساعت در این استادیوم قرار خواهد داشت تا دوست‌داران او بتوانند برای آخرین دیدار با اسطوره محبوب‌شان در کنار تابوت او حضور پیدا کنند.

ورود به استادیوم و ادای احترام به پله برای عموم مردم آزاد است و از ساعاتی پیش با روشن شدن هوا در برزیل صف ورود دوست‌داران او به ورزشگاه اوربانو کالدیرا تشکیل شده است. فردا سه‌شنبه مراسم خاکسپاری پله برگزار خواهد شد. پیکر او از محل این ورزشگاه خارج شده و بعد از عبور از خیابان‌های شهر سانتوس به گورستان خواهد رسید. پیکر پله از خیابان محل زندگی مادر 100ساله او هم عبور خواهد کرد تا مادر اسطوره برزیلی بتواند برای آخرین بار با فرزندش وداع بگوید.

پله

آرامگاه ابدی پله آرامستان نکروپل اکومنیکا است. اما مراسم خاکسپاری با حضور مردم برگزار نخواهد شد و تنها اعضای خانواده اسطوره اجازه دارند در این مراسم حضور داشته باشند.

پله روز پنج‌شنبه در بیمارستان آلبرت انیشتن شهر سائوپائولو درگذشت. او مدتی بود با سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و در نهایت مقابل بیماری تسلیم شد. زمانی که تابوت اسطوره فوتبال برزیل از این استادیوم خارج شد تا به استادیوم اوربانو کالدیرا منتقل شود شهرداری سائوپائولو در آسمان شهر مراسم آتشبازی ویژه‌ای به افتخار او انجام داد.

تابوت پله با اسکورت سنگین پلیس به استادیوم حمل شد. گفته می‌شود تابوت او در مرکز زمین چمن این ورزشگاه قرار خواهد گرفت و از ساعتی دیگر عموم مردم می‌توانند به نوبت برای آخرین دیدار با اسطوره فوتبال‌ کشورشان وارد استادیوم شوند.

تصاویری که لحظاتی پیش از برزیل مخابره شده نشان می‌دهد از همین حالا صفی در خیابان منتهی به استادیوم تشکیل شده است. بسیاری از کسانی که در صف حضور دارند بنرها و پرچم‌هایی به دست گرفته‌اند که پیامهای خطاب به این اسطوره روی آنها نوشته شده است. از جمله پیامهایی مثل “سلطان”، “پله، تو جاودانه‌ای.

پله

در داخل استادیوم شانزده هزار نفره سانتوس هم نبرهای بزرگی نصب شده است که عبارت “جاوید باد سلطان” روی آنها به چشم می‌خورد.

بیشت از شصت سال است که نام این اسطوره با نام فوتبال عجین شده است. اسطوره برزیلی در چهار دوره جام جهانی شرکت داشت و تنها فوتبالیستی است که در تاریخ این ورزش موفق شده سه بار این جام را فتح کند. اما میراث پله در دنیای فوتبال و در کشورش برزیل به مراتب فراتر از این افتخار یا رکورد گلزنی او است. پله زمانی گفته بود:

من برای فوتبال بازی کردن به دنیا آمدم، همان طور که بتهوون برای ساخت موسیقی و میکل‌آنژ برای نقاشی کردن زاده شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *