بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

متلک آتشین اسطوره استقلال به تیم جواد نکونام + جزئیات

ابراهیم تهامی : بازی‌ های استقلال را اجباری تماشا می‌ کردم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۷
ابراهیم تهامی : بازی‌ های استقلال را اجباری تماشا می‌ کردم

ابراهیم تهامی پیشکسوت استقلال گفت : راست و حسینی بگویم من تلویزیون نمی‌بینم در سال گذشته شاید یکی دو بار بازی استقلال را آن هم به دلیل اینکه خانه دوستان مهمان بودیم به اجبار تماشا کردم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

وضعیت استقلال، سقوط نفت آبادان به لیگ آزادگان و شرایط تیم ملی موجب شد تا سراغ ابراهیم تهامی پیشکسوت استقلال برویم و با این مهره پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان که سابقه بر تن کردن پیراهن استقلال تهران و اهواز را هم در کارنامه خود دارد، همکلام شویم:

عملکرد استقلال را در پایان لیگ بیست و سوم چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال اگرچه فصل را با فراز و نشیب‌های فراوان شروع کرد و همگان می‌دانند اختلاف نظرات مدیریت و سرمربی باعث شد آبی پوشان در این فصل اکثر اوقات درگیر مسائل حاشیه‌ای باشند اما با این حال باید گفت استقلال تیم خیلی خوبی بوده و قهرمانی بدون شک حق شاگردان جواد نکونام بوده است اما شما خودتان بهتر می‌دانید بازی‌های زیادی همچون دیدار پرسپولیس با استقلال خوزستان و مس رفسنجان در حالی نتایج به سود پرسپولیس رقم خورد که این تیم با گل‌های آفساید و پنالتی پیروز شد. اگرچه داوری و اشتباهات آن جزیی از فوتبال است اما کاش هرچه زودتر سیستم وی ای آر وارد فوتبال ما شود تا دیگر شاهد جمع آوری امتیازات به این گونه از سوی تیم‌ها نباشیم.

استقلال این فصل هم در حساس‌ترین روزهای فوتبالی که تیم‌ها مشغول جذب نفرات جدید هستند همچنان مدیرعامل ندارد. نظرتان در این خصوص چیست؟

متاسفانه استقلال سال‌هاست که در چنین برهه‌ای بدون مدیریت کارها را دنبال می‌کند و شاید یکی از علل عدم موفقیت استقلال همین مسئله باشد. پر واضح است در چنین شرایطی استقلال هرچه زودتر مدیرعامل خود را معرفی کرده و پس از آن تکلیف سرمربی برای فصل آینده مشخص شود. آنچه مشخص است در چنین روزهایی سرمربیان تیم‌ها به دنبال انتخاب بازیکن مورد نظر خود برای فصل جدید هستند و با توجه به بلاتکلیفی جواد نکونام شاید بعضی از بازیکنان منتظر تعیین وضعیت سرمربی نمانده و قرارداد خود را با دیگر تیم‌ها امضا کنند.

با این توضیحات شما موافق ادامه کار جواد نکونام با استقلال هستید. درست است؟

دقیقاً همینطور است. نکونام مربی حرفه‌ای و داناست است و در سال‌ها در معتبرترین لیگ اروپا فوتبال بازی کرده و تجربیات زیادی را در این مدت کسب کرده و امروزه توانسته تجربیات خود را وارد فوتبال ایران کند. او مربی بزرگی است و به اعتقاد من صد در صد باید هدایت آبی پوشان را برای فصل آینده عهده‌دار شود.

آقای ابراهیم تهامی شرایط تیم ملی را در دو بازی اخیر چگونه دیدید؟

راست و حسینی بگویم من تلویزیون نمی‌بینم. در سال گذشته شاید یکی دو بار بازی استقلال را آن هم به دلیل اینکه خانه دوستان مهمان بودیم به اجبار تماشا کردم. اما در خصوص سوال شما باید بگویم تیم ملی از بازیکنان خوب و قدرتمندی بهره‌مند است و هدایت این تیم نیز بر عهده امیر قلعه نویس که او نیز یک مربی بزرگ و کارنامه‌دار در فوتبال ما محسوب می‌شود اما باید گفت سرمربی تیم ملی به جای استفاده از بازیکنان کم تجربه باید از بازیکنان که سابقه حضور در فوتبال اروپا را دارند استفاده کند و بدون شک در صورت مهره چینی صحیح از سوی کادر فنی این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. نکته دیگر که در خصوص تیم ملی باید به آن اشاره داشت عدم همکاری مناسب دیگر اعضای کادرفنی با سرمربی تیم ملی است. به اعتقاد من همکاران قلعه نویی آنطور که شایسته باشد به او کمک نمی‌کنند.

متاسفانه تیم پرطرفدار صنعت نفت آبادان نیز دیگر در جمع تیم‌های لیگ برتری حضور ندارد. دلیل حذف طلایی پوشان آبادان از لیگ برتر را چه می‌دانید؟

باید گفت عوامل زیادی در حذف صنعت نفت از لیگ برتر نقش داشتند که از جمله آن می‌توان به نقش مدیرعامل و سرمربی تیم که در ابتدای فصل تیم را بسته است اشاره کرد. ویسی پسر خوب و با شخصیتی است اما تیم را خیلی جوان بست و عدم تجربه کافی از سوی بازیکنان جوان یکی از دلایل عدم موفقیت این تیم بوده است.

و حرف پایانی؟

در پایان از مسئولین کشور و به ویژه وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال تقاضا دارم با توجه به چگونگی سقوط تیم پیکان و شرایطی که لیگ برتر در این فصل داشته است شرایطی فراهم شود تا لیگ سال آینده را ۱۸ تیمی برگزار کنیم. من کاری از دستم بر نمی‌آید اما این روزها مردم آبادان که تمام دلخوشی‌شان فوتبال است همگی به دنبال راهکاری برای حضور تیم نفت در لیگ برتر هستند. قطعاً با مدیریت صحیح می‌توان لیگ را ۱۸ تیمی کرد. حیف است جوانان این شهر به جای حمایت و دنبال کردن اتفاقات فوتبال و ورزش خدای نکرده به فکر مسائل منفی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *