بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مشکل جدی ژوزه مورینیو در کسوت سرمربی

موریینو به بازیکنانش اعتماد به نفس نمی دهد پس از رم نوبت فنرباغچه است

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۹:۰۱
مورینیو از بازیکنان آاس رم خوشش نمی امد

ژوزه مورینیو که خود را ”آقای خاص“ لقب داده بود، در اواسط ژانویه از رم اخراج شد و جای او را دانیله ده‌روسی گرفت. این تغییر باعث چرخشی اساسی در نگرش او نسبت به بازیکنان رم شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مورینیو در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان سرمربی جدید فنرباغچه، یک بار دیگر با تاکید به اینکه به هیچ یک از بازیکنان رم “هیچ علاقه‌ای” ندارد، به آن‌ها زخم زبان زد.

این موضوع نباید جای تعجب داشته باشد، زیرا او سه سال گذشته را صرف انتقاد از آنها کرد. او با این کارها به طور طبیعی این تصور را ایجاد کرد که با کسب نتایج خوب با این گروه آشفته، آن‌ها را نجات داده است.

او تنها چند روز قبل از اخراجش ادعا کرد:

“ما برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کنیم، که صادقانه بگویم واقع‌بینانه نیست. هواداران رم فوق العاده هستند، اما سرمربی آن‌ها ژوزه مورینیو جادویی نامیده می‌شود و این باعث افزایش انتظارات می‌شود.”

احتمالا دیر یا زود، مورینیو همین کارها را با فنرباغچه هم انجام می‌دهد، بنابراین هواداران آن‌ها باید آماده باشند.

مورینیو به ندرت از بازیکنان رم تعریف می‌کرد:

مورینیو در ژانویه ۲۰۲۲ گفت:

“این یک تیم سطح متوسط است، بخاطر همین ما در میانه جدول هستیم، جایی که به آن تعلق داریم. امروز اشتباهات زیادی مرتکب شدیم، این یک مشکل تاکتیکی نبود، بلکه همه اشتباهات فردی بودند.”

او در مه ۲۰۲۳ گفت:

“ما تنها باشگاهی هستیم که بازیکن برای بودن در این جایگاه نداریم، اما در نیمه نهایی لیگ اروپا هستیم، همچنین دو بازی اضافی برای پلی آف انجام دادیم، و ما پتانسیل انجام این کار را نداریم.”

مورینیو چندین بار اشاره کرد:

“یک رم با پائولو دیبالا و یک رم بدون او وجود دارد. بدون پائولو، کیفیت در این تیم وجود ندارد. بدون روملو لوکاکو، در این تیم فیزیکی وجود ندارد. می‌دانستم که بدون آن‌ها کار برای ما دشوار خواهد بود.”

بارها و بارها، مورینیو به بازیکنانی که اکثریت تیم او را تشکیل می‌دادند، زخم زبان زد و هیچ کمکی به اعتماد به نفس آن‌ها نکرد.

او در اکتبر ۲۰۲۱ گفت:

“اگر همیشه می‌توانستم با همان ۱۱ بازیکن بازی کنم، این کار را می‌کردم. این خطرناک است، زیرا ما بین دو گروه بازیکن، شکاف بزرگی در کیفیت داریم.”

او همچینین یک سال بعد گفت:

“برای لحظه‌ای در آخر فکر کردم برایان کریستانته خودش را مصدوم کرده است. فکر می‌کنم همکارم سیمونه اینزاگی (سرمربی وقت اینتر) چنین واکنشی را زمانی که یکی از بازیکنانش مصدوم می‌شود، ندارد. متاسفانه برای ما هر مشکل کوچکی یک فاجعه است.”

این مربی پرتغالی پس از بازی لیگ اروپا در نوامبر ۲۰۲۳، تکرار کرد که نمی‌تواند فراتر از ۱۱ بازیکن اصلی در رم را ببیند.

“کسی تاوان آن را پس نمی‌دهد. پپ گواردیولا می‌تواند این کار را انجام دهد، اگر از یکی راضی نیست، بیرونش می‌کند و کس دیگری را انتخاب می‌کند. من نمی‌توانم اینجا این کار را انجام دهم. بازیکنانی هستند که بار دیگر فرصتی را برای اثبات خودشان از دست دادند، برای مثال اوئار.”

تاکتیک مورد علاقه او اشاره به نکات مثبت در باشگاه‌های دیگر بود، گویی می‌خواست رم را به عنوان یک تیم ضعیف و بدون گزینه معرفی کند.
امروز بازی یووه رو نگاه میکردم، زمانی که برمر مصدوم شد و آلگری روگانی وارد زمین شد، با خودم گفتم چقدر خوش شانسی، مکس! ما برای بازی پنجشنبه اسمالینگ و یورنته را در اختیار نداریم. رناتو سانچس هم بازی نمی‌کند، ولی باید صبر کنیم و با همون بازیکنانی که داریم بسازیم.

او سنگین‌ترین انتقادش را زمانی کرد که گفت:

“ریک کارسدورپ با رفتارش بعد از تعویض به تیم “خیانت” کرده است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *