بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شمار سهمیه‌های المپیک ایران به مرز ۶۰ رسید

منبع : خبرگزاری ایرنا
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 | 15:50

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، ادامه کسب سهمیه‌های المپیک به تعویق افتاد تا اینکه اواخر اسفندماه ۹۹ ادامه مسابقات کسب سهمیه از سر گرفته شد. سهمیه نیما عالمیان در تنیس روی میز در  مسابقات گزینشی ۳۰ اسفندماه، مجموع سهمیه‌های ایران را به ۵۳ رساند. 

در روزهای گذشته هم پنج سهمیه در کشتی آزاد و فرنگی در قزاقستان کسب شد که در مجموع تعداد سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران ایرانی را به عدد ۵۸ رساند.

این سهمیه‌ها در ۱۳ رشته دوومیدانی، بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد و فرنگی، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، تکواندو، والیبال، کاراته، شمشیربازی، تنیس روی میز و بوکس برای ایران به ثمر نشسته است. با احتساب کسب پنج سهمیه کشتی از مجموع ۵۸ سهمیه، ۵۲ سهمیه به مردان و ۶ سهمیه به زنان اختصاص دارد.

بر این اساس ۶ سهمیه در بخش زنان شامل ۲ سهمیه در رشته تیراندازی و کاراته و چهار سهمیه در تیراندازای  است.

اما وزنه برداری، کشتی، قایقرانی، ژیمناستیک  چهاررشته‌ای هستند که شانس کسب سهمیه دارند.

در مجموع  ۷۰ سهمیه برای کاروان ایران در توکیو پیش‌بینی شده است. همچنین در صورت محقق شدن ۷۰ سهمیه، رکورد ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو تغییر خواهد کرد.

بازی های المپیک توکیو مردادماه امسال با یکسال تاخیر به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.