بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مجموع سهمیه‌های ورزش ایران برای المپیک توکیو به ۵۸ رسید

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 | 13:45

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک که در قزاقستان در حال پیگیری است نمایندگان ایران در هر دو بخش فرنگی و آزاد صاحب سهمیه المپیک شدند.

در بخش رقابت‌های کشتی آزاد امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم با حضور در فینال اوزان خود سهمیه المپیکی‌شان را قطعی کردند.

پیش از این هم محمد علی گرایی و محمد هادی ساروی در کشتی فرنگی همین رقابت‌ها صاحب سهمیه المپیک شده بودند.

با پنج سهمیه‌ای که کشتی گیران در قزاقستان به دست آوردند، مجموع سهمیه‌های کشتی ایران برای بازی‌های توکیو به ۱۱ رسید ضمن اینکه وضعیت کاروان ایران هم برای شرکت در این بازی‌ها به ۵۸ سهمیه تغییر پیدا کرد.

ورزش ایران تا پایان سال گذشته صاحب ۵۳ سهمیه المپیکی در ۱۳ رشته شده بود.

والیبال و بسکتبال (هر یک ۱۲ سهمیه) و شمشیربازی (۴ سهمیه) رشته‌هایی هستند که در بخش تیمی صاحب سهمیه المپیک توکیو شده‌اند. در بخش انفرادی هم تا به امروز کشتی (۱۱ سهمیه)، تیراندازی (۶ سهمیه)، کاراته (۴ سهمیه)، تکواندو، بوکس، دوومیدانی (هر یک ۲ سهمیه)، تیروکمان، دوچرخه سواری و تنیس روی میز (هر کدام یک سهمیه) حضور خود را در المپیک توکیو قطعی کرده‌اند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.