حسن روشن: تیمهای ایرانی امسال در آسیا هیچچیز نمیشوند/ هوادار متمول شبانه پول سفر استقلال به آسیا را داد
منبع : خبرگزاری ایلنا
پیکشوست استقلال معتقد است از این تیم نباید در فصل جاری انتظار خاصی داشت.
به گزارش ایلنا، حسن روشن، پیشکسوت استقلال همیشه زبان تیز و برنده ای در انتقاد از شرایط این باشگاه دارد و با صراحت لهجه خاص خودش عقیده دارد نه این تیم نه سایر نمایندگان ایران شانسی برای موفقیت در آسیا ندارند. گفتگوی او در خصوص شرایط این روزهای استقلال را میخوانید:
* استقلال این روزها دور از چشم همه تمرینات خود را انجام میدهد تا در نهایت بتواند خودش را برای بازیهای آسیایی آماده کند، فکر میکنید شرایط برای این تیم در آسیا چطور خواهد بود؟
به نظر من هیچکدام از نمایندگان ایران در آسیا هیچی نمیشوند چون ما هیچ برنامهای نداریم. تیمهای ایرانی مثل خودروهای ایرانی فقط به درد استفاده داخل کشور میخورند وگرنه در خارج از کشور به هیچ دردی نمیخورند. همه کارهای ما بیبرنامه است. شما نگاه کنید فصل پیش یک تیم اماراتی نتوانست درست تمرین کند از بازیها انصراف داد چون نمیخواست همینطوری در بازیها شرکت کند اما تیم استقلال حتی پول فرستادن بازیکنانش را به بازیهای آسیایی نداشت و یکی از هواداران متمول استقلال شبانه به آنها پول داد تا بروند آسیا. از این اتفاقاتی که مثال زدم ببینید چقدر تفاوت بین تیمهای ایرانی و حریفان آسیایی است. باید این را بگویم هیچکدام از تیمهای ما آمادگی بازی در آسیا را ندارند چون اصلاً از پایه مشکل دارند.
* پس به این ترتیب باشد استقلال در فصل جاری هم نباید زیاد امیدوار به قهرمانی باشد!
دقیقاً همینطور است. استقلال در این فصل دو مربی عوض کرد و هر اتفاقی بیفتد دو طرف میخواهند تقصیر را گردن هم بیندازند. البته این را بگویم در فصل جاری کارهایی در بخش پایههای استقلال شده و کمی از این لحاظ میتوان امیدوار بود. در ابتدا پیشکسوتان استقلال اعتراض داشتند که چرا باید ناصر فریاد شیران رئیس آکادمی استقلال شود اما وقتی من به آکادمی رفتم و دیدم فریاد شیران کار میکند هیچی نگفتم. پیشتر از والدین بازیکنان پول میگرفتند و کار میکردند اما الان با توجه به اینکه در پایهها سرمایهگذاری شده و مربیان پول میگیرند دلسوزانه کار میکنند.
* اما بعضی از مربیان بخش پایه استقلال ناراحت بودند و میگفتند آنقدر حقوق آنها ناچیز است که نمیتوانند رقمش را بگویند!
به نظرم آن افراد دروغ میگویند چون من میدانم به آنها پول خوبی داده شده است. ما افراد سالمی مثل اکبرپور و اصغرخانی را داشتیم که خیلی سالم برای تیمهای پایه کار کردند و از این بابت من خوشحال بودم. آقای مددی در این زمینه کار کرده است و قصد دارد که کمیته پیشکسوتان را راهاندازی کند، با من هم تماس داشت تا به باشگاه بروم و در این ارتباط صحبت کنم.
* اما هیچگاه کمیته پیشکسوتان استقلال ثبات نداشته است!
حرف من هم همین است. باید این کمیته ثبات داشته باشد. خود پیشکسوتان در بین خودشان یک رئیس انتخاب کنند. اگر در باشگاه استقلال همه چیز سر جای خودش باشد، یعنی کمیته پیشکسوتان داشته باشند بعد در بخش پایهها درست کار کنند آن وقت یک بازیکنی مثل قایدی به خودش این اجازه را نمیدهد که در شرایط حساس قهر کند و به جای اینکه مواخذه شود بدون تنبیه برگردد و هیچ کاری هم برای تیم انجام ندهد. گندهتر از قایدی هم نباید جرأت عرض اندام برای استقلال را داشته باشد. همه چیز باید در باشگاه استقلال سر جای خودش باشد تا این تیم نتیجه لازم را بگیرد.
* شما در ابتدای صحبتهای خود خیلی در مورد نتیجه گرفتن استقلال در آسیا صحبت نکردید در پایان این مصاحبه یک بار دیگر میخواهیم در مورد بازیهای آسیایی صحبت کنیم. بازیهای استقلال در ساعت ۱۲ شب برگزار میشود به نظر شما در این جام نباید منتظر نتیجه گرفتن استقلال باشیم؟
اتفاقاً ساعت خوبی برای استقلال خواهد بود چون هوا در آنجا گرم است و در آن وقت شب هوا خوب میشود. من اگر گفتم نتیجه نمیگیریم به خاطر نحوه برنامهریزی تیم بود وگرنه من هم به عنوان یک استقلالی امیدوار هستم استقلال بتواند نتیجه بگیرد تا این هواداران دلشان شاد شود. به شخصه امیدوارم نمایندههای ایرانی نتیجه بگیرند و در نهایت باعث افتخار ما شوند. اگر هم میگویم نتیجه نمیگیرند به خاطر فقط برنامهریزیهای اشتباه آنها است.


هشدار جدی پیشکسوت استقلال به کادر فنی و مدیریتی تیم ملی
بازی دوستانه مهم برای استقلال برنامه ریزی شد
افشاگری استقلالی پیشین از حضورش در باشگاه رئال مادرید
انتقاد تند و تیز پیشکسوت استقلال از پرسپولیسی ها و گل محمدی
طعنه سنگین پیشکسوت استقلال به پرسپولیس در آستانه دربی









