بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دارنده مدال طلا المپیک: به آینده کشتی فرنگی ایران خوشبین هستم

منبع : خبرگزاری ایرنا
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1400 | 10:05

  به گزارش ایرنا، امید نوروزی مشاور رییس فدراسیون کشتی در رشته فرنگی با اشاره به برگزاری رقابت‌های انتخابی این رشته در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان اظهار داشت: در مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان در سنندج حضور داشته و کشتی ها را از نزدیک دیدم.

وی با بیان اینکه نقش مربیان در آماده نگه‌داشتم ورزشکاران در یکسال گذشته چشمگیر بوده است ادامه داد: در مسابقات انتخابی که در شهر سنندج برگزار شد ملاحظه کردم که با وجود آن‌که بیش از یکسال کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت نیمه تعطیل درآمده و کار آماده سازی کشتی گیران با مشکل روبرو بود، با تلاش تمامی مربیان سازنده در اقصی نقاط کشور شرایط به گونه‌ای مهیا شد تا کشتی گیران بتوانند به هر نحوی به تمرینات خود ادامه دهند. تلاش کشتی‌گیران در این دوره از مسابقات نشان داد که کشتی فرنگی ایران با چنین پشتوانه‌سازی آینده خوبی را در سطح جهان دارد.

 نوروزی گفت: شاید ورزش در شرایط بحرانی شیوع کرونا، اولویت چندم باشد ولی همه از حضور در سالن مسابقات خوشحال و راضی بودند و این رقابت ها با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد و مشکلی پیش نیامد.

دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۲ لندن با تمجید از میزبانی شهر کردستان افزود: هر میزبانی مشکلاتی به همراه دارد اما با کمک مسوولان ورزش استان کردستان در این شرایط یک کار بزرگ انجام شد.  

نوروزی گفت: در هر رده‌ای بیش از ۴۰۰  نفر کشتی گیر، مربی، داور و عوامل اجرایی حضور داشتند و اسکان و تغذیه آن‌ها هزینه‌های بسیاری را در بر داشت اما برگزار کنندگان تمام تلاش خود را کردند و این در حالی بود که با توجه به شرایط اخیر شیوع کرونا در کشور و انصراف استان فارس از میزبانی ، استان کردستان این رقابت ها را به خوبی میزبانی کرد.

 این پیشکسوت کشتی در مورد سطح فنی کشتی گیران در این مسابقات بیان داشت: تنها دوره‌ای بود که این همه افراد مستعد حضور داشتند البته در جوانان هیجان بسیار بالا بود و از این‌که اجرای فنون عالی، پختگی و بلد بودن کشتی را دیدم خوشحال شدم.

نوروزی ادامه داد: به نظرم نوجوانان و جوانان ما با تمام شعور خود کشتی را فهمیده و درک کرده‌اند و من از تک تک کشتی‌ها لذت بردم و به کمیته های فنی و سرمربیان تیم‌های نوجوانان و جوانان گفتم که به غیر از نفرات اول تا سوم که انتخاب شدند نفرات دیگری نیز هستند که لیاقت این را دارند که نمایندگان کشورمان در مسابقات برون مرزی باشند.

مشاور رییس فدراسیون در امور کشتی فرنگی در مورد رشد این رشته گفت: با حضور کادر مدیریتی خوبی که در فدراسیون، به کشتی امیدوار هستم و با شناختی که از تلاش و دلسوزی و مدیریت آن دارم و با کشتی‌هایی که خودم از نزدیک در سنندج دیدم به آینده کشتی فرنگی کشور خیلی امیدوارم.

قهرمان المپیک خاطر نشان کرد: با یک تدبیر خوب باید  این استعدادها در کشتی حفظ  شوند تا در سال های آینده ۲ تا ۳ تیم ملی قوی داشته باشیم.

وی در مورد شرایط کشتی فرنگی کشور ادامه داد: تا بعد از المپیک توکیو در بحث فنی ورود نخواهم کرد اما هرجای کشتی که نیاز به کمک داشته باشد و احساس کنم حضورم مفید است با صلاحدید رییس و نایب رییس فدراسیون حضور پیدا می‌کنم و به دنبال کسب  جایگاهی در فدراسیون نیستم و این لطف دوستان در فدراسیون بوده که از من چندین بار دعوت کرده‌اند تا گوشه ای از کار را بگیریم و هرکاری از دستم براید برای این جوانان و کشتی مملکتم خواهم کرد.

 دارنده مدال طلای المپیک در مورد کسب سهمیه توسط محمدرضا گرایی گفت: کسب سهمیه را به  محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و کادر فنی بزرگسالان تبریک می‌گویم،  با تلاش و برگزاری اردوها برای کشور افتخار آفرینی کرده و مردم را خوشحال کردند و اگر  در گزینشی آخر نیز نوری سهمیه را بگیرد و یک تیم کامل را به توکیو اعزام می کنیم.

 وی در پایان مورد دلخانی خاطرنشان کرد: میثم دلخانی ۶۳ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند در ۶۰ کیلوگرم نیز به روی تشک برود و به نظرم این حق را دارد که نیم نگاهی به المپیک داشته باشد. دلخانی کشتی گیر لایقی است اما حضورش در المپیک به تصمیمات کادر فنی و شرایط کشتی گیران باز می‌گردد اما به باور من ، دلخانی کشتی گیر لایقی برای المپیک است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.