بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حمید مطهری: با آجرهایی که به سمت‌ پرسپولیس پرتاب کردند، ساختمانی با نمای پنج قهرمانی ساخته شد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فروردین 1401 | 14:17

با توجه به اخراج یحیی گل محمدی در بازی با استقلال این حمید مطهری بود که در نشست خبری قبل از بازی با هوادار حضور پیدا کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

به گزارش طرفداری، حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل هوادار تهران صحبت های خود را این گونه آغاز کرد:

ابتدا سال نو را تبریک می‌گویم. امیدوارم سالی سرشار از سلامت و تندرستی باشد. ماه مبارک رمضان را هم به همه مسلمانان جهان تبریک می‌گویم. صعود جام جهانی را هم تبریک می‌گویم؛ تبریک به بچه‌های تیم ملی که زحمت کشیدند و همچنین به اعضای محترم کادر فنی که خیلی زحمت کشیدند برای صعود به جام جهانی.

مطهری در ادامه در مورد رویارویی با تیم هوادار هم گفت:

در مورد بازی با هوادار باید بگویم بازی رفت هم یک بازی پُرانرژی و خوب بود. یکسری نقاط تاریک هم بازی رفت داشت که نمی‌خواهم به آن بپردازم. ما بعد از دربی پنج روز تعطیل کردیم و بعد از آن کارمان را شروع کردیم. در این مدت تمرینات پُرفشاری داشتیم. یک بازی دوستانه هم با تیم امید برگزار کردیم. برنامه‌ریزی ما طوری بود که بازی با هوادار پیک کارمان باشد. یعنی تیم ما برای بازی با هوادار «فِرِش» باشد و در ادامه فصل هم یک تیم خوب و آماده داشته باشیم. هوادار هم تیم پرتلاش و دونده‌ای است که سعی می‌کنند فضاهای بازی را ببندند. گل‌های خورده این تیم هم بیانگر همین موضوع است، ولی ما پرسپولیس هستیم و سعی می‌کنیم یک فوتبال رو به جلو و هجومی را به نمایش بگذاریم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد این تقابل ادامه داد:

سعی می‌کنیم با تنوع در بخش حمله دست پر از زمین خارج شویم. می‌دانید پرسپولیس همیشه جنجگوست و مبارز. ما هیچوقت تسلیم نمی‌شویم و تا هفته سی‌ام می‌جنگیم. ما به قهرمانی امیدواریم، خیلی هم امیدواریم. بچه‌های ما در این سال‌ها نشان دادن ژن قهرمانی دارند. تیم ما ژن قهرمانی دارد. من روی یکسری مسائل تأکید می‌کنم، ولی اگر یک موقع صحبتی می‌شود اینطور نیست که بهانه می‌آوریم. ما علی‌رغم مشکلاتی که داشتیم خیلی خوب امتیاز جمع کردیم و از پارسال هم امتیاز بیشتری کسب کرده‌ایم. سعی می‌کنیم در ادامه راه هم بهترین نتایج را بگیریم. آدم‌ها و تیم‌های موفق آنهایی هستند که آجُرهایی به سمت‌شان پرتاب می‌شود، ولی ما همیشه سعی کردیم از این آجُرها پایه و اساس محکمی برای خودمان بسازیم. شما دیدید در این سال‌ها خیلی از این آجُرها به سمت پرسپولیس پرتاب شده است، ولی با پنج قهرمانی متوالی سعی کردیم یک ساختمان خیلی زیبا با نمای پنج قهرمانی پی در پی داشته باشیم و ان‌شاءالله با حمایت هواداران و تلاش بچه‌ها سعی می‌کنیم از طبقه ششم این ساختمان رونمایی کنیم.

مطهری در واکنش به سؤالی در مورد شرایط حامد لک و کنار گذاشتن این دروازه‌بان از سوی کادر فنی پرسپولیس تاکید کرد:

خیر، لک مشکلی پیدا نکرده است. کادر فنی تصمیم گرفته است او چند جلسه با تیم تمرین نکند. می‌دانید همه از دروازه‌بانان پرسپولیس توقع زیادی دارند و حامد این موضوع را نشان داده است و فصل گذشته نیز بهترین دروازه‌بان آسیا شد، ولی باید شش دانگ حواسش را به تمرین بدهد. این تصمیمی است که کادر فنی گرفته است تا چند جلسه همراه تیم تمرین نکند. بله، این موضوع درست است، ولی اینکه درگیری اتفاق افتاده باشد، نه، اینطور نیست و موضوع خاصی نبوده است.

وی درباره برگزاری دیدار پرسپولیس مقابل هوادار بدون حضور تماشاگران توضیح داد:‌

وقتی هوادار در استادیوم باشد فوتبال رنگ و بوی دیگری دارد. حالا با توجه به اینکه اوضاع کرونا در کشور ما خیلی بهتر شده است من از این تصمیم تعجب می‌کنم. همه زیبایی فوتبال با حضور تماشاگران شکل می‌گیرد. انرژی خوبی هم تیم ما می‌گیرد. ما در ۲۷، ۲۸ ماهی که در خدمت پرسپولیس هستیم از این نعمت محروم بوده‌ایم. متأسفانه به جز سه چهار بازی، ما هواداران‌مان را نداشتیم. من امیدوارم زودتر هواداران ما به ورزشگاه بیایند. شما می‌دانید فلسفه فوتبال لذت بردن است. من این نکته را بگویم؛ اصلاً فوتبال جنگ شده است. به خدا این خوب نیست. خارج از اینکه فوتبال بیزینس بزرگی است؛ فلسفه‌اش لذت بردن است. ما اینجا همه چیز را جنگ کرده‌ایم. ما خیلی از حضور تماشاگران استقبال می‌کنیم و باید ببینیم شرایط سازمان لیگ چگونه است که این تصمیم گرفته شده است.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد این که «پیروانی در مصاحبه‌ای انتقاداتی در مورد داور دربی مطرح کرد.» نیز این گونه پاسخ داد:

 من در مورد داوری دربی بعد از بازی صحبت کردم و فقط یک نکته را می‌گویم. داور دربی باید در هفته‌ای که دربی برگزار می‌شود، بهترین، کم اشتباه‌ترین و روی فرم‌ترین داور لیگ باشد. آیا به نظر شما اینطور بود؟! این تصمیمات عجولانه و احساسی باعث می‌شود هم سابقه داور زیر سؤال برود و هم تیم‌ها ضرر ببینند. همین الان دوباره این سؤال مطرح شد، فشار من بالا رفت. من خواهش می‌کنم انتخابات احساسی نداشته باشید. این غیرقابل جبران است.

مطهری در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش اراده‌ای برای اشتباهات داوری وجود دارد، بیان داشت:

من اصلاً صحبت اراده ندارم. من اعتقاد دارم همه چیز فوتبال در زمین اتفاق می‌افتد. ما هم در زمین می‌جنگیم، حالا اگر کسانی دیگر کارهایی می‌کنند خودشان می‌دانند و خدای‌شان!

دستیار یحیی گل محمدی در مورد اینکه گفته می‌شد کریم باقری کرونا ندارد و بنا به دلایل دیگر در تیم حاضر نشده است، عنوان کرد:

کریم باقری سه چهار جلسه است در تمرینات حضور دارد. من خودم با او صحبت کردم، باقری کرونا داشت و بعد از آن دیگر در جریان نیستم. من خودم صحبت کردم و اینطور نیست که می‌گویند کرونا نداشته است. من همیشه سعی کردم صداقت داشتم و اگر چنین چیزی بود حتماً می‌گفتم.

مربی تیم پرسپولیس راجع به قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و همگروهی ایران با انگلیس و آمریکا توضیح داد:

اولاً جام جهانی رویداد بزرگی است و تیم‌هایی که به این مسابقات می‌رسند در سطحی بالا هستند. قرعه ما نسبت به تیم‌های دیگر آسیایی بهتر است، ولی این به این منظور نیست که ما بازی‌های آسانی داریم. انگلیس یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های دنیاست و ۷۰، ۸۰ درصد بازیکنان آمریکا در لیگ‌های اروپایی شاغل هستند. تیم دیگری هم که از پلی‌آف می‌آید بازیکنان بزرگی دارد. به نظرم قرعه ما نسبت به تیم‌های دیگر آسیایی بهتر است، ولی باید تدارک و پروسه خوبی تا جام جهانی داشته باشیم. برنامه‌ریزی لیگ ما خیلی مهم است تا بازیکنان ما در آن برهه در بالاترین سطح خودشان باشند. این برنامه‌ریزی می‌تواند طوری باشد که جام جهانی در نیم‌فصل و یا در جریان مسابقات لیگ باشد تا بازیکنان در پیک کاری باشند. این، اولین تجربه برگزاری جام جهانی در آذر ماه است و به نظرم می‌تواند جام جهانی قشنگی باشد. تیم ایران هم بازی‌های سختی دارد. من دیدم یکسری کارشناسان می‌گفتند ما با تیم‌های قدرتی همگروه شدیم، ولی من این نظر را ندارم. انگلیس نزدیک به  ۱۶، ۱۷ سال است ساختارش را از بازی‌های سنتی خارج کرده است و یک تیم فوق تکنیکی با نفرات سرعتی دارد. بنابراین ما نباید توقعات را خیلی بالا ببریم، ولی به نظر خودم ما با این گروه می‌توانیم به مرحله بعد برویم، البته با تدارک و بازی‌های تدارکاتی خیلی مناسب.

مطهری در واکنش به انتقاداتی که از کادر فنی تیم ملی مطرح می‌شود، تأکید کرد:

این جوی که به وجود می‌آید و ما این حس را در کادر فنی تیم ملی ایجاد می‌کنیم، چیز خوبی نیست. شاید من انتقاداتی داشته باشم، ولی این کادر زحمت کشیده و به جام جهانی رسیده است. به نظرم این موضوعات تمرکز کادر فنی را به هم می‌زند. فدراسیون باید خیلی قوی پشت کادر بایستد، یا کار را با این کادر فنی ادامه بدهد و یا تصمیم دیگری بگیرد. اینکه ۵۰ – ۵۰ صحبت کنند خیلی خوب نیست، این کادر فنی زحمت کشیده است و من به آنها خسته نباشید می‌گویم.

وی درباره دیدار با هوادار ادامه داد:

من خیلی با جزئیات صحبت نکردم، ولی گفتم هوادار تیمی است که فضاها را می‌بندد و در انتقال دفاع به حمله خوب است. ما شرایطی داریم که باید بازی را ببریم و رو به جلو بازی خواهیم کرد، ولی باید حواس‌مان به انتقال دفاع به حمله حریف باشد. یا اینکه در بخش ایستگاهی نباید در زمین خودمان خطای بی‌مورد بدهیم. ما باید خیلی هوشمندانه و با حوصله بازی کنیم. ما باید بین خطوط و بین فضاها توپ‌گیری کنیم و خودمان را به حریف دیکته کنیم. موضوعات دیگری هم وجود دارد که نمی‌توانم در مورد آنها صحبت کنم.

مربی پرسپولیس در مورد مصدومیت وحید امیری و سیامک نعمتی بیانه کرد:

متأسفانه وحید امیری پس از بازگشت از تیم ملی از ناحیه کمر دچار مشکل شده است و فکر می‌کنم یکی دو هفته او را در اختیار نداشته باشیم. نعمتی را هم هفته‌هاست که در اختیار نداریم. او به تیم اضافه شده اما کم کم در حال سپری کردن دوران آمادگی است. ما همیشه بابت این موضوع ضرر کردیم. ما با افتخار بازیکنان‌مان را در اختیار تیم ملی قرار دادیم، ولی در دوره‌های قبل هم این اتفاقات برای کامیا‌بی‌نیا و سرلک افتاده بود. ما به معنای واقعی نشان دادیم یک تیم هستیم و برای وحید امیری هم آرزوی موفقیت می‌کنیم.

 

وی در مورد تغییرات متوالی در مرکز خط دفاعی پرسپولیس توضیح داد:

یکی از دلایل موفقیت تیم‌ها در بخش‌های مختلف آرایش تیمی ثبات است. در دفاع وسط ۵-۴ گزینه داریم، خیلی از افراد از نزدیک با پرسپولیس زندگی نمی‌کنند اما به عنوان مربی همیشه کنار بچه‌ها هستیم و شرایط آنها را می‌سنجیم. برخی مواقع مصدومیت‌ها و برخی مواقع‌ هم به دلیل مسائل تاکتیکی این جابجایی‌ها را داشته‌ایم، اما قبول دارم به زوج دلخواهمان در مرکز قلب دفاعی نرسیده‌ایم. سعی داریم در ۸-۷ هفته باقیمانده ثبات ایجاد کنیم تا در هم لیگ و هم در جام حذفی نتیجه بگیریم. مدافعان وسط ما همگی فوق‌العاده هستند و اگر روزی در کنار هم هماهنگ شوند به شرایط ایده‌آل می‌رسند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت عیسی آل کثیر که مقابل تیم امید به زمین رفت گفت:

آل کثیر مقابل تیم امید بازی نکرد، MRI می‌گوید رباط او پاره شده، عیسی همیشه در شرایط سخت به ما کمک کرده و بازیکن توانمند و پسر فوق‌العاده خوش‌قلبی است. این اتفاق برای او افتاد و دوست داریم آل کثیر به جایی برسد که بتواند به ما کمک کند. تمام حس و نیت خودش هم همین است اما دیگر نمی‌توان علم را زیر سوال برد. MRI آل کثیر می‌گوید رباط او پاره شده البته همچنان تمرین می‌کند و امیدوارم تصمیم خوبی گرفته شود تا بتواند مثل قبل به کارش ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.