مورینیو خطاب به یک خبرنگار: در رادیو بسیار شجاع هستی اما روبروی من در شلوار خود خرابکاری میکنی
منبع : طرفداری
سمپدوریا و آاس رم در هفته سی و یکم سری آ ۲۰۲۱/۲۲ به مصاف یکدیگر می روند. ژوزه مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی قبل از این بازی حاضر شد و گفتگویی با خبرنگاران داشت.
به نقل از رمانیوز؛ سرمربی جالوروسی گفت:
از همین حالا می دانم که سوال دوم در مورد زانیولو است. (مورینیو این جمله را روی یک کاغذ آماده کرده بود و به خبرنگاران نشان داد) اجازه بدهید ابتدا در مورد تیم ملی ایتالیا حرف بزنم. به خاطر ناکامی ایتالیا در صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ متاسفم. قطعا اگر کار به بازی آخر می کشید و قرار بود ایتالیا مقابل پرتغال به میدان برود، از تیم ملی کشورم حمایت می کردم. با این حال به عنوان فردی که در ایتالیا کار می کند و عاشق این کشور است، بسیار ناراحت هستم.
علت ناکامی ایتالیا؟ نظر خودم را دارم و نمی خواهم آنرا به اشتراک بگذارم. این کار اخلاقی نیست. اگر یکی از مسئولان خارج از رسانه ها در این مورد از من سوال کند، با لبخند به او پاسخ خواهم داد اما اینجا حرفی نمی زنم. سومین سالی است که در ایتالیا کار می کنم و از حضور در این کشور بسیار خوشحالم. اگر کسی تجربیات من را بخواهد، به طور خصوصی درباره آن صحبت خواهم کرد، اما به مباحث عمومی دامن نمی زنم.
جردن ورتو و زانیولو برای بازی با سمپدوریا در دسترس نیستند. در مورد ورتو باید بگویم که او در طول هفته گذشته و امروز با تیم تمرین نکرد و دلیلش را نمی توانم بگویم. او در دسترس نیست؛ همین. زانیولو با مصدومیت از تیم ملی برگشت و او هم در دسترس نیست. وضعیت اسپیناتزولا خوب است و می تواند به زودی در کنار ما باشد.
انتقاد مانچینی از زانیولو بابت تک روی کردن و نداشتن نگرش بازی گروهی؟ فقط در مورد مسائل تیم خود حرف می زنم و به اتفاقاتی که در تیم های ملی رخ می دهد، کاری ندارم. در مورد زانیولو چیزهایی از من می پرسید که از سایر مربیان نمی پرسید. مثلا تا کنون شده از الگری بپرسید چرا برناردسکی نیمکت نشین است؟ وقتی ژکو در اینتر روی نیمکت می نشیند، از اینزاگی دلیلش را می پرسید؟ هر بازیکنی ممکن است یک روز نیمکت نشین شود و زانیولو با توجه به استراتژی تیم در بازی با لاتزیو نیمکت نشین بود که کارساز هم بود. دلیل غیبت او مقابل سمپدوریا، مصدومیت است و نه چیزی دیگر. می توانید از خودش یا ایجنتش بپرسید. آنها دقیقاً همین موضوع را تایید می کنند.
بازیکنان به خوبی می دانند که فصل را در یکی از رتبه های پنجم، ششم، هفتم یا هشتم به پایان می رسانند و البته می دانند که تفاوت زیادی بین رتبه پنجم و هشتم است. با رتبه پنجم شما می توانید به لیگ اروپا بروید اما با رتبه هشتم، هیچ سهمیه ای کسب نمی کنید. از حالا تا پایان فصل می دانیم که باید حداکثر امتیازات را کسب کنیم.
یکی از خبرنگاران در مورد اصرار مورینیو به استفاده از سیستم ۳-۵-۲ بپرسید که با پاسخ تند سرمربی رم روبرو شد:
انتظار داشتم که سوال سخت تری از من بپرسی. دیروز در رادیو صحبت های تو را می شنیدم. خیلی تهاجمی تر، خیلی انتقادی تر و خیلی خشن تر بودی. این چه سوال ساده ای بود؟ با این سوال به یک نتیجه می رسم. تو در رادیو بسیار شجاع و پرخاشگر هستی اما اینجا روبروی من در شلوار خود خرابکاری می کنی.












