۴۵ میلیارد تومان دیگر ورزش بر باد میرود؟
منبع : خبرگزاری ایسنا
سازمان صداوسیما در سال ۱۴۰۰ مکلف است بر اساس قانون بودجه، ۴۵ میلیارد تومان از محل درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را وزارت ورزش و جوانان پرداخت کند و تنها ۵ ماه دیگر تا دریافت این مطالبه از سوی وزارت ورزش وجود دارد. به گزارش ایسنا، بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، درآمد حاصل از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که باید به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما تقسیم شود، بنابراین سهم وزارت ورزش و جوانان از سهم تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی که ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۳۰ درصد است که برابر ۴۵ میلیارد تومان می شود و مطابق قانون بودجه، در سال جاری صدا و سیما باید این مبلغ را به ورزش ایران پرداخت کند.
سازمان صداوسیما در سال ۹۹، علیرغم اینکه برخلاف سالهای گذشته مکلف به واریز درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی نزد خزانهداری کل کشور بود اما ریالی از مبلغ تعیین شده را واریز نکرد و بر اساس اعلام ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با توجه به اتمام سال، پرونده این پرداخت به وزارت ورزش و جوانان بسته شد.
همچنین بر اساس اعلام ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به ایسنا، سازمان صداوسیما از ابتدای سال جاری تا مهرماه، مبادرت به واریز درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانهداری کل کشور نکرده و اینگونه سهم ۳۰ درصدی وزارت ورزش و جوانان از محل مربوطه پرداخت نشده است.
به این ترتیب در صورتی که سازمان صداوسیما طی ۵ ماه باقی مانده از پایان سال ۱۴۰۰، بر اساس قانون بودجه، حق ۴۵ میلیارد تومانی ورزش کشور از محل تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی را پرداخت نکند، این مبلغ به سرنوشت ۱۵ میلیارد تومانی دچار میشود که سال گذشته سازمان صداوسیما به وزارت ورزش پرداخت نکرد و این بدان معناست که در مجموع دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این سازمان رسما از پرداخت ۶۰ میلیارتومان مطالبه قانونی ورزش کشور سرباز زده و بر خلاف قانون عمل کرده است!
انتهای پیام


ملاقات نوروزی مدیرعامل پرسپولیس با وزیر ورزش و جوانان
بازگشت آرامش به تیم ملی امید ؛ خطر از بیخ گوش مهدوی کیا گذشت
مشاور وزیر ورزش در پرسپولیس ؛ واکنش بیژن ذوالفقار نسب به پیشنهاد مدیرعاملی سرخ پوشان
رسمی ؛ خبرهای خوش دولت رییسی درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس
چراغ سبز وزارت ورزش برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها : از ۳۰ درصد ظرفیت استفاده می کنیم
هشدار پیشکسوت پرسپولیس : این تیم با یک هل به بحران می رود









