بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نوستالژی ؛ ۱۰ گل برتر ستاره دنیای فوتبال با لباس منچستر یونایتد + فیلم

کلیپی از 10 گل برتر کریستیانو رونالدو باپیراهن منچستریونایتد

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 خرداد 1398 | 21:52


کلیپی از ۱۰ گل برتر کریستیانو رونالدو باپیراهن منچستریونایتد را برای شما همراهان پارس فوتبال آماده کرده ایم .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کریستیانو رونالدو دوس سانتوش آویرو معمولا با نام کریس رونالدو یا کریستیانو رونالدو شناخته می‌شود‌. او اهل کشور پرتغال و زادگاهش فونچال شهری در جزایر مادیرا است. رونالدو متولد ۵ فوریه ۱۹۸۵ میلادی ( ۱۶ بهمن ۱۳۶۳ شمسی) است. او در حال حاضر به عنوان پست مهاجم در تیم باشگاهی یوونتوس ایتالیا و تیم ملی کشور پرتغال بازی می‌کند. او صاحب رکوردی منحصر به فرد است، کریستیانو رونالدو  ۱۱ سال پی در پی از سال ۲۰۰۷ در لیست تیم منتخب یوفا و ۱۲ سال پی در پی از سال ۲۰۰۷ در لیست تیم منتخب فیفا قرار گرفت.

کریستیانو رونالدو در نوجوانی در سال ۱۹۹۳ فوتبالش را از تیم باشگاهی آندورینها شروع کرد. او بعد از طی دو سال  در سال ۱۹۹۵ به تیم پرتغالی دیپورتیوو ناسیونال پیوست.
او در سال ۱۹۹۷ به باشگاه اسپورتینگ لیسبون پیوست و تا سال ۲۰۰۲ برای این باشگاه توپ زد. او برای اسپورتینگ لیسبون ۳۱ بازی را انجام داد و ۵ گل به ثمر رساند. تنها افتخار رونالدو با تیم اسپورتینگ لیسبون قهرمانی در سوپرجام فوتبال پرتغال در سال ۲۰۰۲ است. او با بازی در این تیم در مقابل منچستریونایتد نظر سر الکس فرگوسن را جلب کرد و در سال ۲۰۰۳ با قراردادی به میزان شانزده میلیون یورو به تیم منچستریونایتد پیوست.

او در منچستر یونایتد، در سه فصل پیاپی ۰۷-۲۰۰۶  ۰۸-۲۰۰۷  ۰۹-۲۰۰۸ قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. به همراه شیاطین سرخ توانست نخستین و تنها جامش را در جام حذفی فوتبال انگلیس در فصل ۰۵-۲۰۰۳ به دست آورد. علاوه بر آن می‌توان به دو قهرمانی در جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان (کارلینگ کاپ) در دو فصل ۰۶-۲۰۰۵ و ۰۹-۲۰۰۸ و همینطور یک قهرمانی در جام خیریه (سوپرجام) در سال۲۰۰۷ اشاره کرد. از مهم‌ترین و باارزش‌ترین افتخارات رونالدو در منچستر یونایتد می‌توان به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل۰۸-۲۰۰۷ و جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۸  اشاره کرد. کریستیانو رونالدو تا سال ۲۰۰۹ برای تیم منچستر یونایتد بازی کرد. او طی ۶سال با تیم منچستر یونایتد در لیگ برتر با ۱۹۶ بازی و ۸۴ گل، در لیگ قهرمانان اروپا با ۵۵ بازی و  ۱۶ گل و در مجموع لیگ برتر و جام‌های حذفی برای منچستر یونایتد در ۲۹۲ بازی ۱۱۸ گل به ثمر رساند. رونالدو توانست اولین توپ طلای خود را با شیاطین سرخ در سال ۲۰۰۸ به دست آورد. درخشش رونالدو در سال ۲۰۰۸ در تیم منچستر و کسب افتخارات فراوان از جمله قهرمانی در لیگ و جام اتحادیه انگلستان و همینطور قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان باعث شد تا رونالدو لایق‌ترین فرد برای دریافت توپ طلای سال ۲۰۰۸ باشد. در همان سال رونالدو توانست جایزه بهترین بازیکن جهان را از فیفا دریافت کند. رونالدو در دو فصل۰۷-۲۰۰۶ و ۰۸-۲۰۰۷ توانست هر دو جایزه بازیکن منتخب فوتبال انگلیس و همینطور برترین بازیکن سال لیگ برتر انگلیس را از آن خود کند. رونالدو در فصل  ۰۸-۲۰۰۷ نیز توانست جایزه توپ طلای انگلیس را که به آقای گل فصل داده می‌شد نیز تصاحب کند. همینطور اولین کفش طلای اروپای خود را در فصل ۰۸-۲۰۰۷ به دست آورد. همچنین تیم منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۸ توسط کریستیانو رونالدوتوانست طلسم ناکامی ۴۰ ساله خود در دریافت جایزه کفش طلا را بشکند. رونالدو با سوپرگل زیبایی که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پورتو در ورزشگاه این تیم به ثمر رساند توانست جایزه پوشکاش (زیباترین گل سال) را در سال ۲۰۰۹  به خود اختصاص دهد که همین گل حکم صعود منچستر یونایتد را به مرحله بعدی حذفی لیگ قهرمانان اروپا صادر کرد.

پارس فوتبال شما را به تماشای این کلیپ دعوت می نماید .


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.