بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

محرومیت سنگین فیفا در انتظار فوتبال ایران ؛ افتضاح بزرگ در راه است ؟!

درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا برای شفاف سازی بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول فوتبال ایران

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 | 20:17
کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار شفاف سازی موضوع بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول

دردسری که تیم راهیان کرمانشاه با دریافت یک رای از دادگاهی در استان کرمانشاه برای فوتبال ایران ایجاد کرده کم کم ابعاد بین المللی به خود گرفته است

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون و سازمان لیگ خواستار شفاف سازی و روشن شدن موضوع بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول فوتبال با رای دادگاهی در کرمانشاه شده است.

مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا که معمولا اخبار حساس فوتبال باشگاهی و ملی کشور را رصد می کنند با انتشار خبر بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول فوتبال، به این ماجرا واکنش نشان دادند.

در روزهای گذشته، ای اف سی با ارسال نامه ای انتقادی در ضرب الاجلی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواستار شفاف سازی موضوع در مورد دخالت های نهادهای غیرفوتبالی در نتایج و جدول مسابقات لیگ شدند.

در نامه AFC از مدیران ارشد فوتبال خواسته شده خیلی سریع توضیح های لازم را در مورد بازگشت یک تیم به لیگ یک با رای دادگاهی محلی ارایه کنند. از نکات قابل توجه نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمیمه شدن برخی اخبار رسانه های داخل کشور مبنی بر بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ یک بود. به نظر می رسد اگر مسئولان امر نسبت به این رای صادر شده در دادگاهی در کرمانشاه واکنش مناسبی انجام ندهند، اتفاقات خوشایندی نیفتد.

اگر این رای که برخلاف رویه فوتبال در جهان و برخلاف اساسنامه های فدراسیون فوتبال ایران، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست مورد تجدید نظر خواهی قرار نگیرد، ممکن است تبعات سنگینی برای فوتبال ملی و باشگاهی ایران داشته باشد.

نباید فراموش کرد در روزهای سخت کرونایی در این دوسال فوتبال نه تنها مایه سرگرمی و پر کردن بهینه اوقات فراغت خانواده های ایرانی بود بلکه باعث نشاط اجتماعی و همبستگی بیشتر ملی در سراسر کشور شد و موفقیت های تیم ملی در رقابتهای مقدماتی جام جهانی و پیروزی های غرور آمیز و افتخار افرین مقابل تیمهای ملی کشورهای حوزه خلیج فارس کام همگان را شیرین کرد.

مدیران سازمان لیگ معتقدند با رای دادگاه استانی که به سود تیم استان کرمانشاه صادر شده ممکن است تبعات سنگینی گریبان فوتبال ملی و باشگاهی را بگیرد داشته باشد و حتی باعث محرومیت تیمهای ملی و باشگاهی از حضور در رقابتهای بین المللی شود.

به نظر می رسد باید در این رای تجدیدنظری صورت گیرد و از کانال ارکان قضایی فوتبال به شکایت تیم راهیان کرمانشاه رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.