بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گواردیولا: اینزاگی باید بداند دومین تیم برتر اروپا را دارد؛ با این قهرمانی داناتر شده‌ام یا مربی بهتری هستم؟

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۳:۲۹

پپ گواردیولا بالاخره موفق شد با منچسترسیتی هم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند. این دومین سه گانه پپ گواردیولا است و این لحاظ در تاریخ بی همتا بوده است. سرمربی منچسترسیتی پس از کنفرانس خبری، در گفتگو با مدیاست ایتالیا نیز در مورد بازی صحبت کرد و به تمجید از اینتر پرداخت:

به اینتر تبریک می گویم، چه تیم فوق العاده ای! این را به عنوان پیروز فینال می گویم. اگر باخته بودیم هم این را می گفتم. آنها کاملا شایسته حضور در اینجا بودند و می دانستیم بازی بسیار سختی خواهد بود. این تورنمنت مانند شیر و خط است… به همین نزدیکی. به راحتی ممکن بود بازی 1-1 شود و به وقت های اضافه برود. این فصل انگار متفاوت بود و ما نزدیک ستاره ها بودیم. باید برای اولین بار در تاریخ باشگاه، لیگ قهرمان را می بردیم. 

پپ گواردیولا همچنین به تمجید از سبک بازی اینتر و بازی از عقب با استفاده از آندره اونانا پرداخت:

دقیقا انتظار چنین چیزی را از اینتر داشتم. وقتی شما دروازه بانی مانند اونانا را دارید که بازی خوانی و پاس های بی نقصی دارد، با چالهان اوعلو و بارلا، بعد مهاجمانی که توپ را خوب نگه می داند و به گردش در می آورند، بازی کردن به عنوان تیم حریف واقعا بسیار بسیار سخت می شود. بدون چنین دروازه بانی شرایط کمی آسان تر می شد اما همچنان بسیار سخت بود. آنها از نظر بدنی هم قدرتمند هستند. تیم های ایتالیایی در این فصل به سه فینال اروپایی رسیدند و این تصادفی نیست. 

از پپ گواردیولا که به دلیل دوران بازی اش در برشا و رم زبان ایتالیایی را به خوبی می داند و صحبت می کند، سوال شد چه توصیه ای برای اینزاگی دارد؟

فقط می خواهم بگویم او الان همان احساسی را دارد که ما 2 فصل پیش داشتیم و باید بداند که او دومین تیم برتر اروپا را در اختیار دارد. وقتی دومین تیم برتر اروپا را دارید، سطح به شدت بالایی است. او به اینجا بازخواهد گشت. ورزش همین است. یک تیم باید ببازد و یک تیم باید ببرد. 

با وجود آنکه پپ گواردیولا 12 سال پیش با بارسلونا لیگ قهرمانان را برده بود، اما در بایرن مونیخ و در منچسترسیتی تا امشب از کسب آن ناکام بود. از او سوال شد آیا این قهرمانی منتقدان را ساکت می کند؟

آیا این قهرمانی چیزی را تغییر می دهد؟ حالا من داناتر شده ام؟ آیا حالا من مربی بهتری شده ام؟ اگر ادرسون آن سیو را انجام نمی داد چه می شد؟ می توانید هر چه بخواهید بگویید اما مساله مهم این است که در سطح بالا رقابت کنید. ما نمی خواهیم لیگ قهرمانان را کسب کنیم و بعد محو شویم. باید همیشه برای 7-8 سال در اوج بمانید. این بار نوبت ما بود. دقیقا مانند 2 سال پیش که می توانست نوبت ما باشد. اگر ما قبلا لیگ قهرمانان را کسب نکرده بودیم، دلیلش این است که حریفان بسیار قدرتمند هستند. اگر کسی فکر کند ما اکنون که لیگ قهرمانان را برده ایم، فرق کرده ایم، در اشتباه است. 

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *