بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

علی پروین با 17 جام همچنان دست نیافتنی است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۹

یجیی گل محمدی با جام هایی که این فصل با پرسپولیس کسب کرد خود را تا رتبه سوم مربیان جامدار باشگاه پرسپولیس بالا کشید.

به گزارش طرفداری، نگاهی به سرمربیان جامدار پرسپولیس نشان می دهد که علی پروین همچنان در رتبه اول قرار دارد و یحیی گل محمدی به عنوان شاگرد خلف او حالا تا رتبه سوم خود را بالا کشیده است.
مرور تاریخ سرخ پوشان تهرانی نشان می دهد که پرسپولیس تیم جام‌هاست. تیمی که در تاریخ 50 ساله خود قهرمانی‌های متعددی را کسب و پرافتخارترین باشگاه ایرانی در کسب جام های داخلی است.

در طول تاریخ چهره های زیادی پیراهن این تیم را به عنوان مربی و بازیکن به تن کرده اند اما در میان تمامی این اسامی؛ تنها چند نام در تاریخ پرسپولیس وجود دارند که نامشان با کسب جام و عنوان قهرمانی گره خورده است. چهره های جامدار که در صدر این لیست نام کسی نیست جر علی پروین است که نامش مترادف با اول بودن و قهرمانی است.

پس از علی پروین با اختلاف برانکو ایوانکوویچ قرار دارد و حالا یحیی گل محمدی در رتبه سوم جا خوش کرده است.

همان طور که می دانید لیگ بیست‌ودوم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و یحیی گل‌محمدی توانست یک قهرمانی دیگر به افتخارات خود اضافه ‌کند. او پیش از این ۲ بار در لیگ برتر با پرسپولیس به قهرمانی رسیده بود و در حال حاضر یکی از مربیان پرافتخار لیگ برتر فوتبال ایران است. گل‌محمدی با کسب قهرمانی در جام حذفی اکنون در جمع پرافتخارترین مربیان پرسپولیس قرار دارد. او با کسب سه‌گانه تعداد جام‌های خود را با پرسپولیس به عدد ۶ رساند و با کسب یک جام دیگر به رکورد برانکو ایوانکوویچ خواهد رسید.

برانکو ایوانکوویچ دیگر مربی‌ای است که با پرسپولیس قهرمانی به دست آورد. او ۳ بار پیاپی با پرسپولیس فاتح لیگ برتر شد. با این حال این مربی کروات پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر نیست و در میان ۱۳ مربی که توانستند در لیگ برتر جام بگیرند، امیر قلعه‌نویی با کسب ۵ عنوان قهرمانی پرافتخارترین مربی ادوار لیگ برتر است.

درنهایت ذکر این نکته ضروری است که مربیان مختلفی در تاریخ باشگاه پرسپولیس موفق شدند برای هوادارن پرتعداد این تیم جام به دست آورند که علی پروین در جدول مربیان ادوار پرسپولیس پرافتخارترین است.

علی پروین برای پرسپولیس ۳ قهرمانی لیگ ( لیگ برتر : ۸۲-۱۳۸۱ و لیگ آزادگان: ۷۹-۱۳۷۸، ۷۸-۱۳۷۷) ، ۳ قهرمانی جام حذفی ( 1366/ ۷۸-۱۳۷۷، ۷۱-۱۳۷۰)، 7 قهرمانی جام باشگاه‌های تهران (۱۳۶۱ ،۱۳۶۵ ،۱۳۶۶ ،۱۳۶۷ ،۱۳۶۸، 1369 و جام شهید اسپندی )، ۲ قهرمانی جام حذفی تهران ( 1361-1366) و یک جام برندگان جام آسیا (۹۱-۱۹۹۰ )، جام بین المللی وحدت ( ۱۳۶۰) ، به دست آورد.

حال باید دید در سال های آینده و ادامه راه یحیی گل محمدی، او می تواند تعداد افتخارات علی پروین را تکرار کرده و به صدر جدول مردان جام آور فوتبال ایران صعود کند یا نه.
 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *