بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چرا راسموس هویلوند خرید مناسبی برای منچستریونایتد است؟ / تحلیل روز

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۷

طرفداری | منچستریونایتد تقویت ترکیب خود را برای فصل آینده آغاز کرده است. اولویت شیاطین خرید یک مهاجم نوک است که بتواند با بهترین گلزنان لیگ برتر رقابت کرده و آنها را برای رقابت در کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر امیدوار کند. در روزهای گذشته اریک تن هاخ چندین تماس تصویری با راسموس هویلوند، مهاجم آتلانتا برقرار کرده است.

احتمال دارد برنامه نقل و انتقالاتی و بودجه منچستریونایتد به دلیل مبهم بودن وضعیت مالکیت باشگاه تغییر کند. اریک تن هاخ شیفته سبک بازی هری کین است اما در حال حاضر با این پیش فرض پیش می‌رود که تاتنهام هری کین را نمی‌فروشد و به همین دلیل به سراغ گزینه‌های جایگزین خود برای مهاجم نوک رفته است. در وضعیت ایده‌آل، هری کین تابستان امسال با شیاطین سرخ قرارداد می‌بندد، اما دنیل لوی قاطعانه اعلام کرده است که کین را به رقبای داخلی خود در لیگ برتر نمی‌فروشد. به همین دلیل منچستریونایتد قصد ندارد وقت خود را در مذاکرات طولانی با تاتنهام هدر بدهد.

راسموس هویلوند مهاجم آتالانتا گزینه قابل دسترس‌تری در این تابستان است و تن هاخ نیز پیش از این چند تماس ویدیویی با این مهاجم جوان در مورد انتقال به اولدترافورد داشته است. اگرچه هویلوند مانند هری کین و ویکتور اوسیمن، مهاجم ناپولی، نمی‌تواند در فصل اول خود گل‌های زیادی را تضمین کند اما این مهاجم 20 ساله یکی از هیجان انگیزترین مهاجمان حال حاضر است. البته این بدان معنا نیست که یونایتد باید به خاطر این مهاجم جوان قید خرید گزینه‌های اول خود را بزند. هویلوند هنوز در سطح مهاجمان طراز اول اروپا نیست اما او تمام ویژگی‌های لازم را برای رسیدن به آن سطح دارد و اگر بستر و صبر لازم برای انجام این کار را داشته باشد، می‌تواند به این مهم دست پیدا کند.

اینکه هویلوند در این فصل تنها 9 گل در سری آ به ثمر رسانده است شاید کمی نگران‌کننده به نظر برسد، چرا که با استانداردهای کین و ارلینگ هالند در لیگ برتر بسیار فاصله دارد. نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که او دقایق بسیار کمتری به میدان رفته، اما کاملا واضح است که حتی اگر او این تابستان به لیگ برتر بیاید، خوشبینانه است که انتظار داشته باشیم که در اولین فصل خود در لیگ برتر از مرز ۲۰ گل عبور کند.

این بازیکن دانمارکی شاید معیارهای یک مهاجم کلاس جهانی را در تابستان امسال نداشته باشد اما مطمئنا دلایلی وجود دارد که باور کنیم او می‌تواند در نهایت به یک مهاجم در کلاس جهانی تبدیل شود. هویلوند نرخ تبدیل شوت به گل کمتری نسبت به کین و هالند دارد اما از دقت شوت بهتری نسبت به این دو مهاجم برخوردار است. با این وجود او تقریبا از هر پنج شوت به طور میانگین یک گل ثمر می‌رساند که برای بازیکنی در این سن و سال قابل توجه است.

منچستریونایتد از مهاجم بعدی خود نه تنها انتظار گلزنی دارد، بلکه مهاجم مورد نظر آنها باید در برقراری ارتباط بین خطوط نیز موثر باشد، کاری که هویلوند ثابت کرده که قادر به انجام آن است. او با نیمی از دقایق بازی این فصل هری کین، تنها یک پاس گل کمتر از او ارسال کرده و با خلق 24 موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش، آمار قابل توجهی ثبت کرده است.

باید به گزینه‌های خط حمله منچستریونایتد در فصل گذشته نیز توجه داشته باشیم و ببینیم که با حضور هویلوند، نیمکت ذخیره یونایتد چه پیشرفتی خواهد داشت. شاید مقایسه آمار هویلوند با فصل درخشان مارکوس رشفورد عادلانه نباشد اما واضح است که او در مقایسه با گزینه‌های جایگزین رشفورد عملکرد بهتری ثبت کرده است. نرخ تبدیل شوت به گل تمام ترکیب یونایتد در فصل گذشته تنها 13.58 درصد بود، در حالی که دقت شوت آنها 50.35 درصد بود.

مهاجم آتالانتا تقریبا در هر پارامتری از آنتونی مارسیال و ووت وخهورست، بهتر عمل کرده است و حتی نرخ تبدیل شوت به گل بهتر مارسیال نیز، به دلیل اینکه نمی‌تواند ثبات خود را حفظ کرده و بازیکن غیر قابل اعتمادی در ترکیب یونایتد است، ارزش چندانی نخواهد داشت. این آمار به ما می‌گوید که هویلوند مطمئنا بازیکن شایسته‌ای برای انتقال به یونایتد در تابستان است، اما اینکه از او انتظار داشته باشیم که بلافاصله مشکلات گلزنی منچستریونایتد را حل کند، اشتباه خواهد بود.

شاید عادلانه‌ترین معیار  قضاوت توانایی‌های او، مقایسه این بازیکن با مهاجمان رده دوم لیگ برتر انگلیس باشد. در اینجا او باز هم هنوز کمی با سطح بازیکنانی مانند ایوان تونی، کالوم ویلسون و اولی واتکینز فاصله دارد.

همه این مهاجمان در این فصل بازیکنان کلیدی تیم‌های خود بودند و اگر هویلوند در تابستان امسال به اولدترافورد منتقل شود، احتمالا در همین دسته قرار می‌گیرد. در یک وضعیت ایده‌آل جذب هم‌زمان هویلوند و هری کین می‌تواند مشکلات منچستریونایتد را در کوتاه مدت و بلند مدت حل کند اما گفتن این حرف بسیار راحت‌تر از انجام دادن آن است.

با گذشت زمان و سازگار شدن هویلوند و موقعیت‌های بازیکنان خلاق یونایتد، دلایل زیادی وجود دارد که هویلوند بتواند روزی به سطح بهترین‌های لیگ برتر برسد. اما احمقانه است که از او انتظار داشته باشیم که این کار را بلافاصله انجام دهد.

یادداشت تحلیلی ریچارد فی از سایت منچستر ایونینگ نیوز

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *