بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کاپلو: اگر جای مورینیو بودم، رفتار مشابهی با داور انجام می دادم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۹

دیدار سویا و آاس رم در فینال لیگ اروپا 2022/23 پس از تساوی 1-1 در جریان بازی سرانجام با برد سویا در ضربات پنالتی به پایان رسید. ژوزه مورینیو، بازیکنان و هواداران رم پس از این بازی به شدت از قضاوت آنتونی تیلور ناراضی بودند. مورینیو در‌ پارکینگ ورزشگاه و هواداران رم در فرودگاه بوداپست به این داور جنجالی توهین کردند.

فابیو کاپلو در مصاحبه با کوریره دلو اسپورت به دفاع از مورینیو پرداخت. او گفت:

از نظر فنی، تیم مورینیو در فینال دقیقا همان کاری را انجام داد که باید انجام می داد. آنها خوب دفاع کردند، موقعیت های بسیار بیشتری خلق کردند و با کمی شانس می توانستند به راحتی برنده شوند. بازی برای مورینیو کاملا مطابق انتظار پیش رفت. گل اول زده شد و‌ ابتکار عمل در دست رم قرار داشت تا اینکه آن گل به خودی اتفاق افتاد. فقط یک اتفاق می توانست سویا را به بازی برگرداند وگرنه حملات آنها از نظر تاکتیکی کاملا خنثی شده بود.

سویا مقابل یوونتوس و منچستریونایتد موقعیت های زیادی داشت اما مقابل رم به غیر از تیرک راکیتیچ، آنها کاملا محدود شده بودند. رم در جریان بازی شایسته برد بود. خط دفاعی رم مقابل فاینورد و لورکوزن به مراتب بیشتر تحت فشار قرار گرفت. رم در یک روز عادی که بدشانسی با شما نباشد، چنین فینالی را باید برنده می شد. فقط کافی بود داور از پنالتی رم در دقایق پایانی به راحتی عبور نکند.

توهین مورینیو به آنتونی تیلور؟ همه از بی احترامی به داور صحبت می کنند اما چه کسی به اشتباهات داوری در این سطح رسیدگی می کند؟ من حق را به مورینیو می دهم و شاید اگر جای او بودم، رفتار مشابهی با داور انجام می دادم. همانطور که بازیکنان و‌ مربیان تاوان اشتباهات فردی خود را می پردازند، داوران هم باید مسئولیت پذیر بوده و تاوان اشتباهات خود را بپذیرند. رم با تمام محدودیت ها با فدا کردن‌ سری آ به فینال رسید. داور نقش مهمی در ناامیدی بزرگ رم داشت. فینال برای رم بازی مرگ و زندگی بود. کارشناسی داوری به من مربوط نمی شود اما پس از سه دهه مربیگری می دانم چه خطایی هند است با نه. آن صحنه کاملا هند بود. بیشترین تعجب من از آنجا بود که تیلور اصرار داشت دست بازیکن بسته است! در فینال لیگ اروپا، VAR کجا بود؟

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *