بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

قلعه‌نویی: عنایتی یکی از بهترین مربیان ایران خواهد شد/ باشگاه‌ها و مربیان به تیم ملی کمک کنند

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۲۹
بدون تصویر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه‌نویی که در تمرین امروز (جمعه) تیم فوتبال امید حضور یافته بود، گفت: من و همکارانم وظیفه خودمان می‌دانیم که نه تنها در تمرین تیم امید حاضر شویم، بلکه در تمرین نوجوانان نیز شرکت کردیم. اینجا کلمه ایران و سرافرازی آن مهم است. هر کسی با هر عقیده‌ای چه در راه انتقاد باشد یا کمک، برای‌‌مان مهم است. از همه مربیان خواهش می‌کنم بیایند و نظری دارند بگویند و من و رضا عنایتی گوش خواهیم داد. همه اینها به خاطر این است که مردم ایران بزرگ هستند.

وی اضافه کرد: تیم امید 5 دهه است که به المپیک صعود نکرده است. عنایتی کار سختی دارد چون دیر مسئولیت این کار را برعهده گرفت. رایزنی‌های زیادی انجام و با افراد زیادی صحبت شد ولی یقین دارم او یکی از بهترین مربیان حال و آینده خواهد شد.

قلعه‌نویی اظهار داشت: عملکرد عنایتی را در تیم‌هایی مثل هوادار و حتی نفت مسجدسلیمان دیده‌اید. نوع بازی و نظم و انضباط تیم‌هایش خوب بوده است. عنایتی دیر انتخاب شد، اما 10 روز است از ساعت 8 صبح تا 6 عصر لیست‌ها را نگاه کرده و پشتکار خوبی داشته است. عنایتی و همکارانش از لحاظ فنی خوب هستند. همه باید کمک کنند. اینجا ایران مهم است. از آقای عبدی سؤال بپرسید، هر زمان در پِک بودم به محل تمرینات تیم نوجوانان رفتم. وظیفه ما کمک کردن است. فوتبال وسیله شادی و لذت مردم است.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه باشگاه‌ها باید با تیم امید همکاری کنند، گفت: روزی که برنامه‌ریزی تقویم آینده را انجام می‌دادیم تکلیف سرمربی تیم امید مشخص نبود. برنامه تیم امید در فیفادی نیست و نمی‌دانم ضعف آنهاست یا ما. قرار شد روزی که با کشوری‌فرد (سرپرست سازمان لیگ) و نبی جلسه داشته باشیم و مصوبه‌ای در هیئت رئیسه تصویب شود که تحت هر شرایطی باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار تیم امید قرار دهند. همه باید کمک کنند. چند بازیکن در لیست بزرگسالان بودند ولی برای ما اولویت تیم امید است. اگر می‌خواهید ساختمان بسازید، فونداسیون آن مهم است. اینها پایه فوتبال و ساختمان ما هستند. باید کمک کنیم نتایج خوبی بگیریم و هم پشتوانه خوبی بسازیم. کاری که در تیم ملی انجام می‌دهیم و باید کم کم بازیکنان جوان را جایزیگن کرده تا تیم ملی جوان شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه لیست تیم ملی نشان دهنده توجه او به لیگ برتر است، خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم فوتبال ما نیروی انسانی خوبی دارد. از نظر استعداد، هوش، توانایی، فنی، تکنیک و … نیروهای خوبی داریم. این نیروها از لیگ ما رشد می‌کنند. حتی لژیونرها نیز از لیگ ما لژیونر شده‌اند. این توجه را ما و عنایتی داشته باشیم که به لیگ بها دهیم. لیگ ایران  یکسری ضعف‌ها داشته که خوشبختانه پس از اردوی تیم ملی در بحث گل زده کیفیت بهتر شد. از باشگاه‌ها و مربیان‌شان خواهش می‌کنم بیایند و کمک کنند. وظیفه ما این است که به استعدادها توجه کنیم. خودم اینگونه هستم که بازیکنی در لیگ بوده و شرایط یکسانی داشته باشد به او توجه می‌کنم. پیراهن بزرگ تیم ملی را می‌گذارم و هر کسی لیاقت داشته باشد به او توجه می‌کنیم.

وی در رابطه با اینکه برخی باشگاه‌ها از جمله مس رفسنجان نماینده‌ای در تیم ملی نداشته‌اند، گفت: برای لیست کار جدیدی کرده‌ایم. لیگ‌های مختلف از قطر، امارات و اروپا با زمان‌های مختلف تعطیل شد. کار جدیدی کردیم، مثلاً لیگی تعطیل شده است، بازیکن را نمی‌توانستیم رها کنیم. صبح‌ها او را به پک می‌آوردیم تا زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین کند. استقلال و پرسپولیس به فینال جام حذفی رفتند و پس از یک فصل طولانی نیاز بود بازیکنان ریکاوری ذهنی شوند. بازیکنی که لیاقت داشته باشد، در لیست نهایی برای مسابقات کافا قرار می‌گیرد. این کار پشتوانه سازی خوبی برای تیم ملی بزرگسالان است. در مینی کمپ‌ها بهای بیشتری می‌دهیم و شاید بازیکنانی را اضافه کنیم. در مسابقات کافا فقط 23 بازیکن حضور خواهند داشت.

ادامه دارد…

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *