بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ستاره کشتی انتقام برادرش را گرفت و ایران قهرمان شد/ شاهکار فرنگی‌کاران با ۲ طلا و یک نقره

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۷

در پایان رقابت‌های روز دوم و پایانی تورنمنت رنکینگ کشتی فرنگی در بیشکک قرقیزستان، محمدعلی گرایی در ۷۷ و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند اما محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک با شکست سنگین مقابل نفر سوم جهان به مدال نقره بسنده کرد.

محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و نماینده وزن ۷۲ کیلوگرم ایران، در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۳ اوتار ابولادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر عادیل خان ساتایف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ ویکاس از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت اما در این دیدار با نتیجه سنگین ۱۱ بر ۱ مغلوب راماز زوئیدزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

محمدعلی گرایی دارنده ۳ مدال برنز جهان در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۲ و ضربه فنی یونس امره باشار دارنده مدال برنز جهان از ترکیه را شکست داد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله مقابل ریو لیو از چین با نتیجه ۴ بر ۶ و ضربه فنی به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر ۳ از سد یوری لومادزه از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر جیهون اوزدوردیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۱شامیل باتیروف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۱ گلا بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. مُهمَدی در دیدار فینال با نتیجه ۷ بر ۵ آلپرن بربر از ترکیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

روز گذشته(پنج شنبه) و در جریان برگزاری رقابت‌های ۷ وزن این مسابقات، سید دانیال سهرابی در ۶۷، محمدهادی ساروی در ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

ناصر علیزاده در ۸۷ از دور رقابت‌ها کنار رفت و پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز به علت بیماری به میدان نرفت.

با این حساب تیم ایران با ۵ طلا، یک نقره و دو برنز قهرمان این مسابقات شد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *