بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آینده مبهم ساپینتو در ایران بعد از ناکامی در سه جام

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۸:۴۱

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال روز گذشته در فینال رقابت‌های جام حذفی مقابل پرسپولیس به میدان رفت و در حالیکه هواداران این تیم منتظر بودند تا با برتری در این دیدار هم مرهمی روی شکست در دربی دور برگشت لیگ بگذارند و هم ناکامی در قهرمانی آن مسابقات را با بالای سر بردن کاپ حذفی تا حدودی جبران کنند، مغموم و ناراحت به خانه‌هایشان برگشتند.

استقلال در شرایطی این فصل خود را شروع کرد که سال قبل با فرهاد مجیدی بعد از درو کردن انواع و اقسام رکوردها به دست نیافتنتی ترین قهرمانی ممکن رسید و فصلی بدون شکست را به پایان رساند و سایه سنگین نتایج فصل قبل استقلال در کنار مشکلات ریز و درشتی اعم از مسائل مدیریتی و تغییرات متعدد در این سطح و همچنین مشکلات مالی و بدهی‌ها و حذف از آسیا باعث شد کیفیت فنی تیم تحت الشعاع مسائل بیرونی قرار بگیرد و نتایج تیم هم بعضاً به این خاطر با چالش مواجه شود.

با همه این اوصاف نمایش هجومی و دلچسب استقلال و بردهای پرگل این تیم که منجر به کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ برتر برای آبی‌پوشان شد، در کنار روحیه جنگنده ساپینتو و البته وفاداری او به تیم در شرایط سخت مالی محبوبیت فزاینده‌ای برایش روی سکوهای آبی ایجاد کرد و مطالبه اکثریت هواداران این تیم تمدید قرارداد با این سرمربی پرتغالی برای فصل بعد بود.

ساپینتو اگرچه تا قبل از بازی روز گذشته پاسخ قطعی و روشنی به استقلالی‌ها برای ماندن یا رفتن نداده بود ولی در صحبت‌هایش عنوان کرده بود استقلال و هوادارانش را دوست دارد و تمایلش ماندن در این تیم است ولی شرایطی دارد که بر اساس آن تصمیم خواهد گرفت و رفع مشکلات مالی و ورود VAR به لیگ برتر از جمله آن بود.

روز گذشته و پیش از دیدار فینال جام حذفی مسئولان باشگاه استقلال خبر از مثبت بودن مذاکرات با ساپینتو و توافق ضمنی با وی دادند و قرار بود مذاکرات نهایی بعد از بازی انجام شود ولی حالا به نظر می‌رسد شرایط برای طرفین با پیش از مشخص شدن نتیجه بازی دیروز کمی متفاوت است. اولاً که طبق بندی در قرارداد ساپینتو اگر وی یکی از دو جام قهرمانی را با تیمش بالای سر می‌برد قراردادش خودکار یک فصل دیگر تمدید می‌شد و تنها نیاز به توافق مالی ذیل آن بود که این اتفاق رخ نداد.

از طرفی ناکامی در هر دو جام و البته شکست در دو دربی در طول یک فصل و باخت به سپاهان در دیدارهای رفت و برگشت لیگ و کسب عنوان سومی لیگ برتر با وجود همه ویژگی‌های مثبتی که استقلالِ ساپینتو از لحاظ فنی دارد، به هر شکل یک ناکامی تلقی می‌شود و همین موضوع ممکن است استقلالی‌ها را در خصوص ادامه همکاری با ساپینتو به تردید بیاندازد.

از طرف دیگر قوانین جدید نقل و انتقالات لیگ برتر هم موانعی برای استقلالی‌ها در بستن یک تیم قدرتمند برای فصل آینده ایجاد کرده که در یک مورد آن باید اشاره کرد که آبی‌ها یا باید با محمد محبی و مهدی قایدی خداحافظی کنند یا مبلغ هنگفتی برای خرید دائمی آنها به باشگاه‌های پرتغالی و قطری بدهند که با توجه به شرایط مالی باشگاه سنگ خیلی بزرگی است و قطعاً ساپینتو هم حاضر نیست با تیمی ضعیف تر از فصل گذشته با استقلال ادامه همکاری دهد و اگر قایدی و محبی را از استقلال جدا شده بدانیم احتمالاً ساپینتو هم جدا شده سوم فصل بعد آبی ها خواهد بود.

در کنار این موارد، ناراحتی برخی پیشکسوتان استقلال از رفتار تند و پرخاشگرانه ساپینتو در کنار زمین و محرومیت‌های پی در پی او مزید بر علت شده تا ادامه همکاری با ساپینتو بعد از شکست روز قبل مقابل پرسپولیس کمی دشوار به نظر برسد. باید صبر کرد و دید سرانجام نیمکت استقلال برای  فصل آینده چه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *