بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تاریخ پس از ۲۴ سال برای پرسپولیس تکرار می شود؟/ استقلال به دنبال ترمیم زخم قدیمی

منبع : مشرق نیوز
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۳

سرویس ورزش مشرق _ سی و ششمین دوره جام حذفی فوتبال ایران به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود و دو تیم استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه در دیداری حساس در فینال از ساعت ۱۹:۴۵ برابر هم صف آرایی می‌کنند تا هواداران شاهد صد و یکمین دربی پایتخت باشند.

این دو تیم قبلا هم در جام حذفی بازی‌های زیادی با هم داشته اند ولی تنها یک بار در فصل ۷۸_۱۳۷۷ در فینال با هم روبرو شدند و امسال برای دومین بار در این مرحله با هم بازی می‌کنند. پرسپولیس در آن فصل در لیگ آزادگان در بازی رفت موفق شده بود با تک گل مهدی هاشمی نسب از سد استقلال عبور کند و در بازی برگشت هم دو تیم با گلهای فرد ملکیان و مهدی هاشمی نسب به تساوی ۱ – ۱ رسیده بودند. در نهایت پرسپولیس فصل را با ۶۵ امتیاز بالاتر از استقلال و سپاهان ۵۳ امتیازی به پایان رساند و برای ششمین بار قهرمان لیگ آزادگان شد.

پس از اتمام فصل و قهرمانی پرسپولیس در لیگ آزادگان، سرخآبی‌ها باید در فینال جام حذفی به مصاف هم می‌رفتند. استقلالی‌ها که فصل را به سرخ‌پوشان واگذار کرده بودند، با هدایت یوگنی سکوموروف روس برای گرفتن انتقام و جبران ناکامی پا به میدان گذاشتند. اما در طرف دیگر علی پروین یکی از سرحال‌ترین تیم‌های تاریخ پرسپولیس را در اختیار داشت. در نهایت این بازی هم با دو گل مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی در برابر تک گل سهراب بختیاری زاده به سود پرسپولیس به پایان رسید تا شاگردان پروین در کسب جام دبل کنند و یکی از دردناک‌ترین فصل‌های استقلال را رقم بزنند. نکته قابل توجه درباره این دیدار قضاوت محمد کوسا، داور اهل سوریه بود.

تاریخ پس از ۲۴ سال برای پرسپولیس تکرار می شود؟/ استقلال به دنبال ترمیم زخم قدیمی

حالا پس از ۲۴ سال دوباره این دو رقیب سنتی در وضعیت مشابهی قرار گرفته اند؛

پرسپولیس در لیگ بیست و دوم در تقابل‌هایش با استقلال یک پیروزی و یک تساوی به دست آورده است. قرمزپوشان فاتح لیگ برتر ایران شده‌اند و این فرصت را دارند تا با پیروزی در فینال باز هم در کسب جام دبل کنند.

در این فصل همانند هشتمین دوره لیگ آزادگان ما شاهد تقابل یک مربی ایرانی از پرسپولیس و یک مربی خارجی از استقلال هستیم. همچنین در دربی‌های آن دوره جنجال‌های داوری زیادی وجود داشت و طی دو مسابقه ۵ کارت قرمز و ۶ کارت زرد به بازیکنان دو تیم داده شد، همین امر باعث شد که در فینال جام حذفی از یک داور سوری استفاده شود تا حرف و حدیث‌های کمتری به وجود آید. امسال هم بسیاری از هواداران و بازیکنان، به خصوص آبی‌ها اصرار بر قضاوت یک داور خارجی در فینال جام حذفی داشتند اما در نهایت اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی ۱۰۱ انتخاب شد.

* آمار دربی های بین دو فینال حذفی؛ کفه سنگین ترازو به سمت سرخپوشان!

پس از فینال جام حذفی سال ۱۳۷۸ این دو تیم در ۵۳ دربی به مصاف هم رفتنند که سهم پیروزی پرسپولیس بیشتر از استقلال بوده است. در ۵۳ دیدار این دو تیم ۱۴ بازی با برد پرسپولیس و ۱۰ بازی با پیروزی استقلال به پایان رسیده است. اما پرتکرارترین نتیجه در این ۲۴ سال نتیجه تساوی بوده است. ۲۹ دیدار این دو تیم هم با نتیجه تساوی تمام شده است.

تاریخ پس از ۲۴ سال برای پرسپولیس تکرار می شود؟/ استقلال به دنبال ترمیم زخم قدیمی

آمارها و ارقام نشان می‌دهند که کفه سنگین ترازو به سمت شاگردان گل‌محمدی است ولی به نظر می‌رسد که این بار شرایط متفاوت ‌تر است. ساپینتو و شاگردانش نه تنها می‌خواهند انتقام ناکامی در این فصل از رقیب سنتی خود بگیرند، بلکه قصد دارند طلسم شکنی کنند و نشان دهند که آنها هم راه بردن قرمزها را در فینال بلدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *