بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

قاتل پرسپولیس علیه استقلال!/ گلزن شوم آبی‌ها در دربی به دنبال سبقت از مجیدی و جباری

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۳

در میان بازیکنان حال حاضر استقلال و پرسپولیس، ارسلان مطهری بهترین گلزن شهرآورد محسوب می‌شود. مهاجم آبی‌ها تاکنون ۴ مرتبه توانسته در دربی پایتخت دروازه حریف را باز کند و او امروز فرصت دارد تا در این زمینه تاریخ‌ساز شود.

تاکنون سه بازیکن استقلالی موفق شده‌اند در دربی پایتخت ۴ بار گلزنی کنند. مجتبی جباری و ارسلان مطهری در سه دیدار این کار را انجام داده‌اند و فرهاد مجیدی نیز در ۴ بازی، ۴ بار به پرسپولیس گل زده است.

تفاوت این افراد در نتیجه پایانی پس از گلزنی است. نخستین گل جباری در دربی ۶۷ بود که البته با گل ثانیه‌های پایانی مازیار زارع از روی نقطه پنالتی پاسخ داده شد. دومین گل این بازیکن نیز در دربی ۷۲ به ثمر رسید که استقلال ۲ بر صفر پیروز شد و او در شهرآورد شماره ۷۴ موفق شد ۲ بار گلزنی کند که آبی‌ها ۳ بر صفر پیروز آن مسابقه شدند.

فرهاد مجیدی نیز در دربی‌های ۶۸، ۶۹، ۷۰ و ۷۲ دروازه پرسپولیس را باز کرد. اولین گل او، بازی را به تساوی یک – یک کشاند، دومین گل او خوش یمن نبود و استقلال که از حریف پیش افتاده بود، با گل‌های هادی نوروزی و کریم باقری باخت. او در دربی بعدی گل برتری استقلال را در ثانیه‌های پایانی به ثمر رساند و گل چهارم نیز منجر به پیروزی ۲ بر صفر استقلال شد.

اما نکته عجیب اینکه استقلال هیچ‌گاه با گل‌های مطهری برنده نشده و عجیب‌تر اینکه تمامی دربی‌هایی که او گل زده، با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسیده‌اند. مطهری در اولین دربی خود بریس کرد که پرسپولیس با گل ثانیه‌های پایانی بشار رسن کار را به تساوی کشاند.

در دربی دیگر نیز ارسلان در زمان مربیگری محمود فکری، در همان دقیقه دوم دروازه حامد لک را باز کرد که این بار مهدی قایدی در دقیقه ۹۰+۳ بازی را به تساوی کشاند. این بازیکن در بازی رفت لیگ امسال به پرسپولیس گل زد و این مرتبه گولسیانی در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند.

حالا مطهری می‌تواند ضمن باز کردن دروازه پرسپولیس، هم به پنجمین گل خود در شهرآورد پایتخت دست یابد و هم با پیروزی استقلال، به طلسم نبردن‌هایش در دربی پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *