بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

برجسته‌ترین اتفاقات دوران بازی وریا غفوری/ وقتی کاپیتان استقلال آرزوهای پرسپولیس را بر باد داد/ بزرگ‌ترین حسرت زندگی وریا چه بود؟

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۳

وریا غفوری کاپیتان اسبق استقلال سه‌شنبه اعلام کرد در جریان جدال فینال جام حذفی این تیم مقابل پرسپولیس به ورزشگاه خواهد آمد تا خداحافظی‌اش را در حضور طرفداران هر دو تیم انجام بدهد. بازیکنی که در طول زندگی ورزشی خود به فراز و نشیب‌های بسیار زیادی داشت.

ملی پوش شدن به لطف کیروش

کارلوس کیروش در دوره اول سرمربیگری خود بارها با این انتقاد از طرف مربیان داخلی مواجه شد که به رقابت‌های لیگ برتر خودمان توجه چندانی نمی‌کند اما وریا غفوری اتفاقاً جزو بازیکنانی بود که از دل توجه کیروش به تیم ملی رسید! پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل کیروش تصمیم به پوست اندازی در تیم خود گرفت و یکی از پست‌هایی که مدنظر قرار داد، دفاع راست بود. او به این نتیجه رسیده بود که سن و سال امیرحسین صادقی که در برزیل فیکس بازی کرد، بالا رفته و باید مهره دیگری را جانشین او بکند به همین خاطر وریا غفوری دعوت شد و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا یکی از ملی پوشان ایران لقب گرفت. در آن مقطع بازیکنانی نظیر وریا غفوری، علیرضا بیرانوند و وحید امیری که نفت تهران سکوی پرتابشان تلقی می‌شد، حسابی مورد توجه مرد پرتغالی بودند و برای مقاطعی هر سه نفر هم فیکس تیم ملی بازی می‌کردند.

گل رویایی

اگرچه وریا غفوری در اواسط دهه ۹۰ شمسی به استقلال پیوست اما سابقه گل زدن به همین استقلال را هم دارد. غفوری در زمانی که پیراهن نفت تهران را بر تن می‌کرد گل فوق العاده زیبایی از فاصله ۳۰ متری به مهدی رحمتی زد که تا مدتها ورد زبان اهالی فوتبال بود. خیلی‌ها هنوز هم معتقدند همان گل موجب شد چشم استقلالی‌ها وریا را بگیرد و زمینه برای آبی پوش شدن او در سالیان بعد فراهم شود.

آخرین پیروزی در دربی

اگر از مسابقه فینال جام حذفی فاکتور بگیریم و نتیجه آن را ملاک قرار ندهیم، آخرین پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه با گل وریا غفوری حاصل شده است. اتفاقی که اسفند ماه سال ۹۶ در ورزشگاه آزادی رقم خورد و استقلال در حالی با وینفرد شفر از سد پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ گذشت که وریا غفوری زننده گل آن بازی بود و مسابقه با نتیجه یک بر صفر به نفع آبی پوشان پایتخت تمام شد. غفوری در حالی دروازه پرسپولیس را باز کرد که علیرضا بیرانوند همبازی سابقش در نفت تهران درون دروازه این تیم قرار داشت.

برجسته‌ترین اتفاقات دوران بازی وریا غفوری/ وقتی کاپیتان استقلال آرزوهای پرسپولیس را بر باد داد/ بزرگ‌ترین حسرت زندگی وریا چه بود؟

حسرت جام جهانی

یکی از بزرگترین حسرت‌های زندگی وریا غفوری بهار سال ۹۷ رقم خورد زمانی که او در آستانه سفر تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توسط کارلوس کیروش از جمع ملی پوشان خط زده شد تا جناح راست تیم ملی در اختیار رامین رضاییان قرار بگیرد. قطعاً غفوری هرگز آن اتفاق تلخ را فراموش نمی‌کند البته کاپیتان سابق استقلال با وجود تحمل چنین ضربه بزرگی، علیه کارلوس کیروش مصاحبه نکرد و همین مسئله موجب شد چند ماه پس از آن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دوباره یکی از ملی پوشان کشورمان باشد.

خداحافظی با قهرمانی

وریا غفوری خرداد ماه سال گذشته کاپ قهرمانی بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را تحت عنوان کاپیتان استقلال بالای سر برد و پس از آن بحث‌های بسیار زیادی پیرامون دلایل جدایی‌اش از استقلال مطرح شد. در واقع خود غفوری هم می‌دانست که دوران حضورش در جمع آبی‌ها به پایان رسیده و به همین خاطر تابستان پارسال اولین کاپیتان تاریخ استقلال تبدیل شد که بلافاصله پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر از این تیم جدا می‌شود!

پیشنهاد ویژه قلعه‌نویی

وریا از استقلال جدا شد و پس از سپری کردن یک نیم‌فصل ناموفق در فولاد، از جمع بازیکنان این تیم هم کنار رفت تا دوران بدون تیم ماندن او آغاز شود. غفوری دو هفته قبل در کلاسهای مربیگری ثبت نام کرد و در عین حال مدعی شد دلش می‌خواهد فصل آینده نیز فوتبال بازی کند اما با توجه به اعلان سه شنبه شب، عملاً باید دوره این بازیکن را تمام شده تلقی کرد. البته امیر قلعه‌نویی مدعی شده که بهتر است در یک دیدار ملی زمینه برای خداحافظی غفوری را فراهم کرد اما باید ببینیم پیشنهاد سرمربی تیم ملی محقق خواهد شد یا اینکه…

وریا غفوری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *