بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هاشمی: انتخابات کمیته باطل نمی‌شود/ کاشانی قهر نکرده است/ نامه‌ای مبنی بر لغو انتخابات ژیمناستیک نزدیم

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۹
بدون تصویر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مناف هاشمی در خصوص مصوبات نوزدهمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: این جلسه با حضور اکثریت اعضا و غیبت یک نفر برگزار شد. انتخاب روسای دو‌ کمیسیون حقوق ورزشی (قره سید، معاون پارلمانی وزارت ورزش) و کمیسیون توسعه منابع بازیابی و اقتصادی ( سید شمس الدین حسینی، وزیر سابق اقتصاد) انجام شد. برای کمیسیون توسعه منابع آقای همتی هم جزو گزینه‌ها بود و نظر مثبت اعضا را هم داشتند. کمیسیون بازاریابی یکی از بزرگترین کمیسیون‌ها در IOC است.تشکیل کارگروه در کمیته ملی المپیک با محوریت کمک به فدراسیون‌هایی که مربی خارجی دارند

 

وی تاکید کرد: کمیته ملی المپیک ایران در سنوات گذشته در این بخش توفیقی نداشت و تلاش کردیم تا در این دوره این کمیسیون پربارتر باشد و از بخش خصوصی و حامیان مالی بهره ببریم و به سمتی ببریم که متکی که منابع دولتی نباشد‌. بعد از چهار ماه امروز آخرین جمع بندی در اصلاح طراحی کمیته نهایی شد و تا فردا به IOC اعلام می‌کنیم.

هاشمی افزود: تعیین تکلیف دو مصوبه قبلی در خصوص شاخص‌های توزیع اعتبار و‌ کمک به فدراسیون‌ها انجام شد. کمیته بودجه مشخصی برای کمک به فدراسیون‌ها ندارد وبه جهت لطف دولت بخشی از منابع کمیته در سال‌های مهم در قالب شاخص‌ها به فدراسیون‌ها داده می‌شود. برخی فدراسیون‌ها به شاخص‌ها معترض بودن و قرار شد جلسه با حضور 5 نماینده هیئت اجرایی و 10 فدراسیون برگزار شود و اگر پیشنهاد جدید مطرح شد، مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: فقط چند پیشنهاد شفاهی داشتیم و با اصلاحات مختصری شاخص‌ها  خواهد شود. دو مرحله پرداخت به فدراسیون‌ها داشتیم و در آخرین تخصیص بخشی از بودجه اعزام به بازی‌ها انجام گرفت. ثبت نام 30 رشته نهایی شده است. سجادی و خسروی‌وفا در جلسات بودند و کاروان کیفی اعزام می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: فدراسیون‌هایی که برای توسعه و مدال‌آوری نیاز به مربی خارجی دارند در شرایط اضطرار در بحث مربی خارجی مورد کمک قرار بگیرند. البته مورد اعتراض برخی رشته‌ها بود که مربی داخلی دارند. قرار شد کمیته‌ای که وجود دارد این موضوع را پیگیری کند. برخی فدراسیون‌ها معتقد بودند اگر مربیان داخلی را حمایت نکنیم از کشور خارج می‌شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: کشتی و وزنه برداری پیشنهاداتی داشتند که مورد تایید قرار گرفت و قرار شد این موضوع برای مربیان داخلی نیز مد نظر قرار گیرد. حضور فرهاد صدر در آکادمی ملی المپیک نهایی شد و دیگر سرپرست در آکادمی نخواهیم داشت. امیدوارم با کمک دوستان موفق باشد.

وی تصریح کرد: شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و به تیم امید نیز در کنار سایر رشته‌ها کمک می‌کنیم. در دیدار با نبی، قلعه نویی و تاج گفتیم که کمک‌ها بزرگ نخواهد بود و انشالله از سایر منابع هم کمک کنند تا برای اولین بار بعد از 20 سال مدال بگیریم و البته کار سختی است ولی شدنی است.‌ الان این انگیزه در کادر فنی وجود دارد و امیدوارم برای المپیک بتوانیم کسب سهمیه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای به وزارت ورزش انتخابات ژیمناستیک را باطل اعلام کرده است، گفت: تا جایی که می دانم خیر.گزارشاتی را فدراسیون جهانی و IOC از ما خواست و ما در حال تهیه پاسخ هستیم. من این موضوع که ما نامه زده باشیم را رد می‌کنم چون ندیدم. کارشناسان حقوقی و بین الملل در حال پیگیری هستند.

هاشمی در خصوص غیبت کاشانی در تیم امید و تلاش کمیته برای آشتی دادن و در پاسخ به این سوال که چرا کمیته در انتخاب سرپرست تیم امید ورود کرد تا این موضوع به حاشیه تبدیل شود، گفت: کاشانی مدیر قابلی است و تاج هم مدیر با سابقه‌ای است. ما اختلافی را به شکل مشخص ندیدیم. پیشنهاد دادن ما عرف بوده چون تیم امید در کاروان است و مسئول ثبت نام هستیم و طبق دستورالعمل های بازی‌ها و شورای المپیک آسیا اگر ما تیمی را تایید نکنیم مورد قبول نیست. این عرف است که پیشنهاد بدهیم اینکه چقدر پیشنهاد ما موثر بوده فوتبال است دیگر. از این پس تمام خواسته ما مربوط به فدراسیون فوتبال است و این رشته با سایر رشته‌ها برای ما تفاوتی ندارد. ما در کنار آنها هستیم و‌ حمایت می‌کنیم. بعید می‌دانم کاشانی قهر کرده باشد و این موضوع را از شما می‌شنوم و اطلاعی ندارم.

وی در مورد مراسم سالگرد تختی افزود: ما مراسم خوبی را در 5 شهریور و سالروز تولد جهان پهلوان تختی خواهیم داشت و از همه المپین‌ها دعوت می‌ءکنیم و مهمانان ویژه خواهیم داشت. فان ران را نیز برگزار کردیم و مورد تقدیر شورای المپیک آسیا قرار گرفت. روز المپیک را نیز خواهیم داشت.

هاشمی در مورد احتمال ابطال انتخابات کمیته ملی المپیک به دلیل انتخابات فدراسیون سوارکاری گفت: در مورد ابطال انتخابات کمیته ملی المپیک اصلا ورود نمی‌کنم چون انتخاباتی که برگزار شده در آن شرایط قانونی بوده و بعد از آن هم قانونی بوده است. اینها حواشی است که برخی دوست دارند در آن ورود کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید کرد: برای حضور رشته‌ها در هانگژو آخرین جلسه ستاد جمع بندی کرد و همان برای بنده ملاک است. تا 9 روز پیش ثبت نام ما تمام شد و یک فرصت چند روزه گرفته بودیم برای فدراسیون‌هایی که مشخصات فردی و گذرنامه‌ای آن کامل نبود. اسامی نهایی شد و از این به بعد به شکل مورد اگر اسمی فردی مشکل داشته باشد با پیشنهاد رئیس کاروان بررسی می‌شود. در غیر این صورت کاروان را بسته‌ایم و حدود 30 رشته، به 540 نفر رسیده‌ایم. احتمالا همچنان ریزیش خواهیم داشت. در چند رشته سنجش‌های بعدی را مورد بررسی قرار داریم.

وی در پاسخ به این سوال که ملی پوشان والیبال از عدم حمایت مسئولان گلایه دارند، گفت: رئیس فدراسیون والیبال امروز در جلسه هیئت اجرایی حضور داشت و چیزی در این خصوص نگفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *