بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کاپیتان پرسپولیس علیه قانون جنجالی

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۹:۰۲

به گزاش گروه ورزشی ایلنا، امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس نقطه نظرات خودش را در خصوص قوانین جدید سازمان لیگ و نقل و انتقالات بیان کرد که به شرح زیر است:

 

*به صورت جسته و گریخته درباره قوانین جدید نقل و انتقالاتی و همچنین یک آیین‌نامه به‌عنوان قوانین ناظر بر اجرای قوانین نقل و انتقالاتی دیدم که البته بعد از پرس‌وجو متوجه شدم این قوانین هنوز تصویب نشده اما درباره آن بحث شده و قرار است تصویب بشود. البته در بین اسامی امضاکنندگان این آیین‌نامه متأسفانه هر چه دنبال اسم یک بازیکن یا فردی از بین مربیان کشور گشتم، چیزی پیدا نکردم که این مسأله برایم بسیار عجیب است.

*تغییر این قوانین بدون حضور بازیکنان و بدون در نظر داشتن منافع افرادی که موجودیت اصلی فوتبال را تشکیل می‌دهند (بازیکن‌ها و مربیان) کار عجیبی است و به خاطر همین هم هست که بعضی از قوانین طوری تصویب شده که منافع بازیکنان فوتبال در ایران در نظر گرفته نشده است. بله، ما اتحادیه بازیکنان نداریم، سندیکا هم نداریم که از ما حمایت کند اما حداقل فدراسیون فوتبال می‌توانست در این زمینه از کاپیتان‌ها یا بازیکنان باتجربه فوتبال ایران نظرخواهی کند یا آنها گروهی را با هم تشکیل دهند و نماینده‌ای را برای حضور در این‌ جلسات معرفی کنند تا حق و حقوق همه در فوتبال رعایت بشود و این‌طور نباشد که احیاناً قوانین یک‌طرفه‌ای علیه بخشی از افرادی که فوتبال ایران را پیش می‌برند، مصوب بشود.

*البته هنوز این قوانین در دسترس ما نیست که بخواهیم درباره آن نظر قطعی بدهیم اما بعضی از چیزهایی که من مشاهده کرده‌ام، برایم خیلی عجیب است؛ از‌ جمله اینکه خواندم ظاهراً یک باشگاه می‌تواند قرارداد یک بازیکن را یک سال خود به خود تمدید کند . یا مثلاً کاهش لیست بازیکنان بزرگسال که به نظر من تعداد زیادی فوتبالیست را از باشگاه‌های‌شان دور می‌کند؛ فوتبالیست‌هایی که اغلب آنها نان‌آور خانواده‌هایی هستند و این‌طور با سرنوشت‌شان بازی می‌‌شود.

*متأسفانه در کشور ما یک باور کلی وجود دارد مبنی بر اینکه فوتبالیست‌ها پول بی‌حساب و زیادی درمی‌آورند و همیشه با باشگاه‌ها گران حساب می‌کنند؛ در حالی که همین حالا با کسوراتی که روی قراردادهای فوتبالیست‌ها وجود دارد، آنها از قراردادی که امضا می‌کنند، چهل درصدش را به مراجعی مثل اداره مالیات، سازمان لیگ و … پرداخت می‌کنند و درآمد خالص فوتبالیست‌ها متفاوت با چیزی است که در مطبوعات و در قراردادها عنوان می‌شود.

*اغلب فوتبالیست‌ها از قشر‌ پایین جامعه هستند و با زحمت خیلی زیاد خودشان را به جایی رسانده‌اند و به نظر من دستمزدی که می‌گیرند، حق‌شان است و محدود کردن حوزه عمل بازیکنان فوتبال و برخوردهای این‌چنینی از سازمان لیگ و فدراسیون، یک خطای بزرگ است. به نظر من، فوتبالیست‌ها حتماً باید در جلسات این‌چنینی نماینده داشته باشند، همین‌طور مربیان باسوادی که تعدادشان در ایران کم هم نیست و کاملاً می‌توانند از حقوق جامعه فوتبال دفاع کنند و باید به نظر من دید آنها هم مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها : ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *