بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خاطره تلخ استقلال و خوش پرسپولیس از خورشیدی/ داوری که بیش از یکسال برای سرخابی‌ها سوت نزده!

منبع : مشرق نیوز
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۸:۴۹

سرویس ورزش مشرق – روز چهارشنبه تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب فینال مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور به مصاف هم خواهند رفت. دیداری حساس که برای استقلال انتقامی خواهد بود و برای یحیی و شاگردانش به واسطه کسب سه گانه جام حائز اهمیت است.

به همین دلیل و البته حواشی ایجاد شده از هفته گذشته بابت درخواست استقلال برای قضاوت داور خارجی در این دیدار، انتخاب داور مسابقه برای فدراسیون فوتبال سخت‌تر گذشته شد تا اینکه امروز سئول نشینان سرانجام اشکان خورشیدی را به عنوان داور دربی فینال حذفی اعلام کردند.

در ادامه آماری جالب از داور دربی ۱۰۱ را بخوانید:

* اشکان خورشیدی هیچ کدام از بازی های استقلال و پرسپولیس را در این فصل سوت نزده است.

* این داور ۴۳ ساله در لیگ بیست و دوم تنها ۷ بازی را در هفته های ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۷، ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قضاوت کرده است.

* وی در فصل جاری برای سپاهان، نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان، مس کرمان و ذوب آهن ۲ بار و برای تیم های مس رفسنجان، تراکتور، فولاد و پیکان یک بار سوت زده است.

* خورشیدی داور هیچ کدام از بازی های حذفی هم نبوده است.

* آخرین قضاوت خورشیدی در لیگ به دیدار حساس سپاهان و مس کرمان بر می گردد که با برتری ۲ بر یک سپاهان و سقوط مس کرمان به لیگ یک همراه بود.

*اشکان خورشیدی پیش از این یک بار دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس را قضاوت کرده است که برمی‌گردد به ۱۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۸ و دربی ۹۰ پایتخت؛ در آن بازی خورشیدی یک پنالتی برای استقلال گرفت اما ضربه چیپ فرشید اسماعیلی تبدیل به گل نشد و پرسپولیس با تک گل دقیقه ۲۱ احمد نوراللهی به پیروزی رسید.

* از آخرین قضاوت اشکان خورشیدی برای استقلال ۱ سال و ۲ ماه و ۱۸ روز می گذرد، جایی که در هفته ۲۲ لیگ قبل شاگردان فرهاد مجیدی با تک گل امیرحسین حسین زاده شاگردان منصوریان در نفت آبادان را شکست دادند.

* آخرین قضاوت خورشیدی برای پرسپولیس هم به ۱ سال و ۳ ماه و یک روز قبل بر می گردد؛ دیدار پرسپولیس مقابل مس رفسنجان در استادیوم ازادی در چارچوب هفته بیستم لیگ بیست و یکم. دیداری که با دو گل مهدی عبدی و تک گل کمال کامیابی نیا در مقابل تک گل مجید علیاری با نتیجه ۳ بر یک به سود شاگردان گل محمدی به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *