بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

در پرسپولیس بازی می‌کردم اما می‌گفتند خونم آبی است/ آل‌کثیر و قایدی شانس اول گلزنی هستند/ اشکالی ندارد داور خارجی دربی را سوت بزند

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۷:۲۱

جواد الله‌وردی از معدود بازیکنانی است که در هردو تیم پرسپولیس و استقلال بازی کرده و خاطرات زیادی دارد. او در دربی معروف سال ۱۳۵۲ با پیراهن آبی به میدان رفت و بعضی‌ها او را مقصر شکست سنگین استقلال می‌دانند. با جواد الله‌وردی در آستانه بازی فینال جام حذفی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس گفتگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

دو تیم استقلال و پرسپولیس اینبار در فینال جام حذفی به مصاف هم می‌روند؟
بازی دو تیم سالیان سال است بین هواداران دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد و جزو واقعیت زندگی آنها قرار گرفته است. در دربی قبلی که پرسپولیسی‌ها برنده شدند شاهد یک بازی مهیج و جالب بودیم و امیدوارم این بار هم  شاهد یک بازی زیبا از سوی این دو تیم باشیم.

این بازی فینال جام حذفی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
-یقینا بازی جالبی را باید از سوی دو تیم در فینال جام حذفی شاهد باشیم چراکه این دیدار باید برنده داشته باشد و خوشبختانه نتیجه مساوی در کار نیست. امیدوارم از سوی دو تیم بازی دلاورانه و مردانه را شاهد باشیم تا جوان‌ها چیزهای جدیدی را در فوتبال یاد بگیرند. از بازیکنان و کادر فنی دو تیم توقع داریم نهایت تلاش خود را برای ارائه فوتبال زیبا انجام دهند.

در پرسپولیس بازی می‌کردم اما می‌گفتند خونم آبی است/ آل‌کثیر و قایدی شانس اول گلزنی هستند/ اشکالی ندارد داور خارجی دربی را سوت بزند

شرایط کدام تیم را بهتر می‌دانید؟
ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال با همه مشکلاتی که داشت تیم شاداب‌تر بازی می‌کند ولی ولی تیم پرسپولیس تجربه خوبی در دربی دارد و در بازی قبل شاهد بودیم مهاجمی‌به نام ایصال کسی چطوری دو مدافع استقلال در محوطه جریمه بازی داد تا یکی سر بخورد و دیگری پشتش را به توپ و دروازه شان را باز کند. در کل برای این بازی دربی شرایط تیم‌ها برتری ندارد و دربی یک بازی خاص است و بستگی به بازیکنان و جو ورزشگاه دارد.

استقلالی‌ها مدعی بودند باید داور خارجی برای دربی بیاورند؟
چه اشکال دارد که فدراسیون داور خارجی بیاورد؟ در گذشته شاهد حضور داوران خارجی برای بازی  پرسپولیس و استقلال بودیم اما مسئله مهم این است که اگر داور داخلی برای این بازی انتخاب شود باید از از داوران کشورمان حمایت کنیم.

کدام بازیکنان شانس گلزنی در این دیدار فینال جام حذفی دارند؟
 بازیکنان جنوبی از تکنیک خوبی برخوردار هستند عیسی آل کثیر از پرسپولیس، مهدی قایدی و محمد محبی از بازیکنان با تکنیک جنوب کشورمان هستند و فکر می‌کنم این سه نفر شانس اول گلزنی در دربی روز چهارشنبه باشند.

آن بازی معروف سال ۱۳۵۲ که شما مدافع استقلال بودید، بعضی‌ها شما را مقصر شکست معرفی کردند؟
مگر من تنها برای استقلال بازی کردم؟ در آن دیدار من مدافع استقلال بودم و ۶ گل خوردیم ولی همه کاسه کوزه‌ها سر من شکسته شد و من متهم ردیف اول شدم. یادم می‌آید مدیرعامل وقت باشگاه گفت باید عکس شما را سر در باشگاه بزنم و بنویسم شما باعث تعطیلی باشگاه شدید. جالب است بدانید وقتی من خواستم صحبت کنم مدیر عامل باشگاه گفت همین امشب رضایتنامه وی را صادر کنید البته رضایتنامه من همان شب صادر نشد و خلاصه بعد از مدتی با ۱۲ هزار تومان به باشگاه پرسپولیس رفتم.

در پرسپولیس بازی می‌کردم اما می‌گفتند خونم آبی است/ آل‌کثیر و قایدی شانس اول گلزنی هستند/ اشکالی ندارد داور خارجی دربی را سوت بزند

در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس با مصدومیت مواجه شدید، درسته؟
بله، برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس دو مینیسک زانو دادم و دنده‌هایم و دستم شکست اما خوشحالم که حداقل برای دو تیم به عشق هواداران دو تیم بازی کردم نه به عشق عکاس‌ها و پروژکتورهای ورزشگاه!

ظاهرا در پرسپولیس شرایط خوبی داشتید؟
در پرسپولیس هم تا ۶ ماه اول به من می‌گفتند این بازیکن هنوز خونش آبی است و حتی در ذخیره‌ها هم جایی نداشتم اما بعد از ۶ ماه برای پرسپولیس بازی کردم و از آن به بعد بود که در ترکیب ثابت سرخپوشان قرار گرفتم.

در پرسپولیس بازی می‌کردم اما می‌گفتند خونم آبی است/ آل‌کثیر و قایدی شانس اول گلزنی هستند/ اشکالی ندارد داور خارجی دربی را سوت بزند

شما فکر می‌کنید فوتبال ایران حرفه‌ای است؟
متاسفانه فوتبال ما حرفه‌ای کاملاً غیر استاندارد است که ورزشگاه، فدراسیون، هواداران و حتی نوع قراردادها هیچ کدام استاندارد نیست. جالب است که همیشه در FIFA و AFC شاکی داریم. ‌ای‌کاش ساختار فوتبال ما حرفه‌ای شود و مثل تیم‌های صاحب نام آسیا مانند ژاپن، کره و چند کشور عربی نیز ساختار حرفه‌ای داشته باشد.

و حرف پایانی؟
من پیشکسوت هر دو تیم هستم و هواداران دو تیم را دوست دارم. حتی هواداران استقلال که به من توهین کردند را دوست دارم و هیچ گله‌ای ندارم. به هر حال در فوتبال نتایجی ثبت می‌شود که جذابیت فوتبال را بیشتر می‌کند ولی امیدوارم روز چهارشنبه شاهد بازی زیبا و جوانمردانه از سوی دو تیم باشیم و هر تیمی‌که لیاقت پیروزی و قهرمانی را داشته باشد پیروز شود.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *