بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لسترسیتی، از عرش به فرش؛ تراژدی سقوط برای قهرمان فصل 16-2015 لیگ برتر

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۹

لسترسیتی با وجود پیروزی برابر وست‌هم، به دسته پایین‌تر فوتبال باشگاهی انگلستان سقوط کرد.

طرفداری | لسترسیتی، قهرمان فصل 16-2015 لیگ برتر انگلستان راهی چمپیونشیپ شد. در چهارچوب هفته پایانی لیگ برتر انگلیس، فصل 23-2022، لسترسیتی علیرغم پیروزی 2-1 مقابل وست‌هم، با توجه به این که اورتون، دیگر کاندیدای سقوط مقابل حریف‌اش یعنی بورنموث به برتری رسید، با 34 امتیاز و به همراه لیدزیونایتد و ساوتهمپتون، جلوی چشم تماشاگران‌اش که به امید جشن بقا در کینگ پاور حاضر شده بودند، به دسته پایین‌تر فوتبال باشگاهی انگلستان سقوط کرد.

اما سقوط برای روباه‌ها، معنایی فراتر از یک اتفاق غم‌انگیز و ناراحت‌کننده دارد؛ سقوط برای لسترسیتی یک تراژدی مطلق است. تراژدی‌ای که تاج‌وتخت را از پادشاه فصل 16-2015 فوتبال انگلستان گرفت و سپس او را به قعر جهنم فرستاد. فصل 16-2015، لسترسیتی با تیمی رویایی متشکل از ستارگانی چون جیمی واردی، ریاض محرز، انگولو کانته و البته سنگربانی مطمئن به نام کسپر اشمایکل، به سرمربی‌گری کلودیو رانیری، کاری فراتر از حد تصور و انتظار انجام داد و موفق شد تنها پس از 1 فصل صعود به لیگ برتر انگلیس، به مقام قهرمانی برسد.

 روند نزولی روباه‌ها در لیگ، پس 16-2015 رویایی، رفته‌رفته آغاز شد. اگرچه آن‌ها در مقاطعی با برندان راجرز جان تازه‌ای گرفتند و موفق شدند فاتح جام حذفی و سوپرکاپ انگلستان شوند؛ اما در لیگ برتر، خصوصاً در 3 فصل اخیر در سراشیبی قرار گرفتند. قهرمان سابق فوتبال انگلستان، فصل 21-2020 را در رده پنجم و فصل 22-2021 را جایگاه هشتم به اتمام رساند. اما فصل 23-2022 را می‌توان فصل سقوط آزاد برای لستر و برندان راجرز نامید. آن‌ها پس از 30 هفته خود را در رده هفدهم لیگ دیدند و مدیران باشگاه پس از کش‌وقوس‌های تصمیم به برکناری سرمربی اسکاتلندی گرفتند. البته که انتصاب دین اسمیت به عنوان سرمربی جدید روباه‌ها نیز دردی از این تیم دوا نکرد و لسترسیتی که زمانی کینگ‌پاور را غرق در شادی می‌دید، اکنون در کنار هواداران‌اش مرثیه سقوط می‌خواند.

شاید اصلی‌ترین دلیل ضعف لسترسیتی در فصول اخیر که در نهایت منجر به سقوط‌شان شد را تقویت نکردن تیم، بخصوص در خط دفاعی و افت عملکرد ستارگان تیم رویایی‌ 16-2015 نامید. باشگاه نتوانست جایگزین خوبی برای بازیکنانی چون ریاض محرز، انگولو کانته و در این فصل برای کسپر اشمایکل خریداری کند. جیمی واردی نیز که زمانی عنوان آقای گلی لیگ برتر را یدک می‌کشید، امسال با افت فاحش عملکرد روبرو شد و تنها 3 گل برای لسترسیتی به ثمر رساند. 

روزی روزگاری لسترسیتی؛ فاتح فصل 16-2015 لیگ برتر انگلیس
​​​​

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *