بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش رسمی به درخواست‌های استقلال و پرسپولیس برای دربی/ ظرفیت تماشاگران سرخابی‌ها مشخص شد

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۷

بعد از صعود استقلال و پرسپولیس به فینال جام حذفی، برخی حواشی پیرامون تقابل سرخابی‌های فوتبال به راه افتاده که مربوط به شیوه برگزاری دربی است.

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده از سوی سازمان لیگ تیم استقلال به عنوان میزبان این مسابقه انتخاب شد اما این میزبانی فقط برای مشخص شدن جای رختکن و نیمکت دو تیم است و ارتباطی به میزان بهره‌مندی تماشاگران دو تیم از سکوها و سود بلیت فروشی و … ندارد.

در این خصوص باشگاه پرسپولیس مدعی شده که طبق قانون چون بازی گذشته خود را میهمان بوده باید در فینال میزبان باشد و ۹۰ درصد از سکوهای آزادی در اختیار این تیم باشد. همچنین استقلالی‌ها نیز ادعاهایی در این باره داشته‌اند.

همه این مسائل اما در شرایطی مطرح شده قوانین برگزاری فینال جام حذفی مشخص است و دو تیم از همه شرایط به صورت یکسان سود خواهند برد.

امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی در این باره توضیحاتی را ارائه کرده و گفته است: «همه مسائل در آیین نامه ذکر شده و طبق قانون هر باشگاه سهم خودش را از این دیدار دارد.»

او درباره اینکه گفته می‌شود ظرفیت ورزشگاه آزادی برای فینال حذفی اضافه می‌شود، ‌بیان کرد:‌ «فکر نمی‌کنم با دربی لیگ تفاوتی داشته باشد. بخشی از ورزشگاه و سکوهای آن چه در طبقه اول و چه در طبق دوم قابل استفاده نیست. با این حال با دستور دادستانی بخشی از طبق دوم ورزشگاه فک پلمپ شده است.»

دیگر مساله‌ای که حواشی را ایجاد کرده، ‌مربوط به پرداخت هزینه‌های میزبانی است. موضوعی که البته سازمان لیگ در این خصوص موضع شفافی دارد. روشنک در این خصوص گفته است: «اینکه می‌گویند یک تیم میزبان است، به این معنا نیست که آن تیم باید هزینه‌های مربوط را پرداخت کند. طبق آیین‌نامه مسابقات، سازمان لیگ مسئول برگزاری دیدار فینال است و باشگاه‌ها هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.»

بر این اساس هر ظرفیتی برای تماشاگران در دربی در نظر گرفته شود، سهم دو تیم یکسان است و سکوها ۵۰- ۵۰ تقسیم می‌شود. همچنین عایدی از بلیت فروشی نیز بر اساس آیین‌نامه به صورت یکسان بین دو باشگاه تقسیم خواهد شد.

در همین ارتباط:  استقلالی‌ها داور خارجی می‌خواهند اما…/ پرسپولیس با داور خارجی بیشتر برده است! اقدام جوانمردانه استقلالی‌ها با یک پیام مهم نقل و انتقالاتی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *