بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کلوب| کاش قایدی پنالتی‌اش را به حسینی نداده بود

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۴:۲۵

اما این رتبه سومی، برای هواداران استقلال کم از قهرمانی نداشت و عملکرد خوب مربی پرتغالی، باعث شد که طرفداران و بازیکنان تیم، برای فصل آتی روی او و کادر فنی اش، حساب ویژه ای باز کنند.
استقلال ساپینتو، فرق های اساسی و تفاوت های زیادی با تیم فرهاد مجیدی داشت؛ از جمله در فاز هجومی که استقلال لیگ جاری، پنجاه و دو بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شد.
یکی از بازیکنانی که نقش اول این سناریو را بر عهده داشت، باشوی کوچک آبی ها یعنی مهدی قایدی بود. مهدی نیم فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و به انتظار نیم فصل دوم نشست. در نیم فصل اول، مقابل ملوان، یک گل زد و تیمش را صاحب یک پنالتی کرد. در تقابل با نساجی هم یک پاس گل داد. این آمار تا هفته هجدهم مقابل مس کرمان دست نخورده باقی ماند. بالاخره بعد از دوازده هفته، این طلسم در کرمان می شکند و پای قایدی به گلزنی باز می شود. پس از این بازی، روند خوب و مثبت باشوی کوچک ادامه داشت و توانست با یک ثبات نسبی، بازی به بازی پیش برود و قدم های استوار تری برای مسیری به سختی لیگ بردارد.
دبل کردن رو به روی نفت مسجد سلیمان و به ثمر رساندن تک گل هایی در برابر پیکان، فولاد، ذوب آهن و آلومینیوم اراک، قایدی را بیش از پیش برای آبی ها و ساپینتو، محبوب و به قابل اعتماد ترین مهره تیم تبدیل کرد.
اوج کار استقلال و قایدی، مصاف با هوادار ساکت الهامی بود. در این دیدار که برتری شش گله آبی پوشان را شاهد بودیم، قایدی با ثبت آمار یک گل، یک پاس گل و گرفتن دو پنالتی برای تیمش، شب به یاد ماندنی را برای خود و طرفداران رقم زد.
روز دربی هم خط دفاعی پرسپولیس را به خصوص در نیمه اول، مورد آزار و اذیت قرار داد و چندین مرتبه، از کمربند محکم دفاعی سرخ ها رد شد ولی استقلال، آن بازی را به رقیب سنتی واگذار کرد تا قافیه قهرمانی را در چند هفته پایانی به پرسپولیس و سپاهان ببازد. قایدی در مصاف با صنعت نفت آبادان یک پنالتی کسب کرد و مقابل مس رفسنجان، پاس گل برتری تیم را برای همشهری اش، محمد محبی ارسال کرد تا او در تعداد پاس گل، به عدد پنج برسد.
هفته آخر و دیدار استقلال با تراکتور که به پر گل ترین بازی فصل و پر گل ترین مصاف استقلال در ادوارد لیگ برتر تبدیل شد، قایدی هت تریک کرد تا با دوازده گل، پس از شهریار سیزده گله از سپاهان، دومین گلزن برتر لیگ لقب بگیرد.
البته اگر قایدی دقت می کرد و شاید اگر وسواس بیشتری در کورس آقای گلی به خرج می داد، شایستگی این را داشت که برای اولین بار، فاتح عنوان آقای گلی رقابت ها شود. از دست دادن پنالتی مقابل نفت مسجد سلیمان و گذشتن از زدن دو پنالتی در برابر هوادار، دلیلی شد که شماره بیست استقلالی ها، کورس آقای گلی را با اختلاف یک گل به شهریار مغانلو، واگذار کند.
در مجموع او، با به ثمر رساندن دوازده گل، ارسال پنج پاس گل و گرفتن سه پنالتی، روی بیست گل از پنجاه و دو گل تیمش، تأثیر بسزایی داشت و هرگز نمی توان نقش او را در موفقیت تاکتیکی و هجومی آبی های این فصل، کتمان و پنهان کرد. در واقع او روی یک پنجم از گل های استقلال در لیگ بیست و دوم، اثر گذار بود.
قایدی، مروارید دریای آبی ها و ستاره آسمان آبی هاست! مهدی، درخشان ترین فصل فوتبالی اش را سپری کرده و ٱبی ها می دانند که رابطه استقلال و مهدی، رابطه‌ای از جنس عاشق معشوق است! هر دو به یکدیگر احتیاج و نیاز دارند! فقط یک جام حذفی باقی مانده و کار غیر ممکنی که باید تیم مدیریتی استقلال، آن را به ممکن بدل کند؛ امکان نگه داشتن قایدی در استقلال! حال با اوضاع نابسامان مدیریتی و مالی، باید دید که قایدی، ساپینتو و تیم را در لیگ بیست و سوم همراهی می کند یا پیراهن شباب الاهلی، قهرمان لیگ امارات، بر تن او پوشیده می شود! به قول شکسپیر بودن یا نبودن؛ مسئله این است.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *