بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ژیمناستیک در محاصره ایمیل‌های سمی! / در آرزوی فرود روی تشک آرامش

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۳

یک ایمیل ساده به بحرانی بزرگ برای فدراسیون ژیمناستیک تبدیل شده است.

به گزارش طرفداری، فدراسیون ژیمناستیک هنوز درگیر بحران عجیبی است که از سوی وزارت ورزش و جوانان با برگزاری انتخابات جنجالی 24 اسفند 1401 به وجود آمده و گره‌های کور این کلاف سردرگم ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها باز شود. این انتخابات را وزارت ورزش با تخلفات عجیب طبق اساسنامه داخلی و نه جهانی برگزار کرد و به زهرا اینچه درگاهی رییس پیشین این فدراسیون اجازه حضور در آن را نداد. دست آخر پس از خروج 23 نفر از اعضای مجمع بی‌اعتنا به قوانین موجود آن را در حالی برگزار کرد که رییس مجمع یعنی معاون وزیر ورزش برخلاف اساسنامه جهانی در آن رای داد.

این انتخابات با واکنش نماینده فدراسیون جهانی که در مجمع حضور داشت و از امضای صورتجلسه خودداری کرد، تایید نشد. در ادامه نیز FIG با ارسال نامه‌ای تند و تیز به کمیته ملی المپیک خواستار شفاف سازی شد؛ سه پرسش کلیدی و ابهام بزرگ در قبال انتخابات مطرح و فرصتی سه ماهه برای پاسخگویی به آن تعیین کرد.

این بحران عجیب و به رسمیت نشناختن انتخابات ایران سبب بروز چالش‌های جدی در برنامه‌های روتین فدراسیون شده و بیش از هر مسئله‌ای، دود آن به چشم ژیمناست ها می رود. ژیمناستیک سالی شلوغ و رویدادهای مهمی را در پیش دارد و همین بلاتکلیفی شرایط را برای ژیمناست ها مبهم کرده است.

شانزدهمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا روزهای 20 تا 22 خرداد در سنگاپور، دهمین دوره مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان آسیا روزهای 25 تا 28 در سنگاپور و مسابقات بین‌المللی «فارائوس کاپ» در حوزه ایروبیک 25 تا 28 خرداد در مصر، سه رویداد مهم پیش رو هستند که ملی‌پوشان قرار است در آنها شرکت کنند؛ البته به شرطی که شرایط برای اعزام آنها مهیا شود.

یکی از شروط لازم برای اعزام ورزشکاران به یک تورنمنت، تایید آنها از سوی فدراسیون ملی و به وسیله ایمیل است. اوایل فروردین که دومین دوره ژیمناستیک قهرمانی جوانان جهان در آنتالیا ترکیه برگزار شد، تایید نفرات اعزامی از سوی فدراسیون پیش از برگزاری انتخابات 24 اسفند 1401 و اتفاقات پیرامون آن بود اما حالا شرایط متفاوت‌تر از قبل شده است.

ایمیل فدراسیون همچنان در اختیار زهرا اینچه‌ درگاهی رییس سابق فدراسیون است و او نیز به نظر می‌رسد با شرایط خاصی حاضر به تایید فهرست مد نظر فدراسیونِ تحت ریاست عابد حقدادی است. با وجود تعاملاتی که در این مدت فدراسیون ژیمناستیک با اینچه درگاهی داشت ولی همچنان ایمیل دراختیار او بوده و تمام اعزام رشته‌های فدراسیون با اختلال مواجه شده است.

رییس پیشین از مسئولان فدراسیون درخواست کرده در نامه‌ای رسمی، نفرات مورد نظر برای اعزام به این سه رویداد را به او معرفی کنند و او نیز با ایمیلی که در اختیار دارد و فدراسیون جهانی هم فقط آن را به رسمیت می شناسد، این اسامی را تایید و به FIG ارسال کند.

بعد از انتخابات فدراسیون و پیوست اتفاقاتی که در مجمع رخ داد، زهرا اینچه درگاهی ایمیل رسمی فدراسیون را که در اختیار خودش بود، تغییر داده و عملا دبیر و مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون نمی‌توانند مکاتبه‌ای با فدراسیون جهانی داشته باشند. ظاهرا در این مدت نیز فدراسیون بارها مذاکراتی را با درگاهی داشته ولی موفق نشده توافقی با او داشته باشد.

این اتفاق درح الی رخ داده که در همه فدراسیون‌ها ایمیل تحت فضای ir تعریف می‌شود ولی اینچه درگاهی با اکانت شخصی این ایمیل را تعریف کرده و با فدراسیون جهانی مکاتبه دارد. با توجه به تایید نشدن انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران از سوی FIG، برای فدراسیون جهانی نیز در حال حاضر این ایمیل دارای اعتبار است و همچنان تنها راه ارتباط بین‌المللی فدراسیون ایران با FIG محسوب می شود. کما اینکه فدراسیون جهانی هنوز اینچه درگاهی را به عنوان رییس فدراسیون به رسمیت می شناسد.

علیرغم برگزاری منظم اردوهای آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای تمامی شاخه‌های زیرمجموعه فدراسیون در این مدت با صرف بودجه فراوان و با توجه به اینکه تیم ترامپولین باید برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک به کشور پرتغال برود، تیم جوانان و بزرگسالان ژیمناستیک هنری به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود و مسابقات ایروبیک در مصر برگزار خواهد شد، اعزام این تیم ها به دلیل مشکل موجود در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است؛ اعزام هایی که اگر به هر دلیلی انجام نشود، به سرنوشت ورزشکاران لطمه می‌زند و زحمات آنها نابود می‌شود.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *