بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واگذاری استقلال و پرسپولیس به شرکت‌های خودروسازی

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۵۳

به گزارش خبرنگار مهر، بحث مشکلات مالی استقلال و پرسپولیس سالهاست که این دو باشگاه را آزار می‌دهد و حتی سال گذشته منجر به حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا شد.

درآمدهای ناچیز باشگاه‌ها در ایران از جمله پرسپولیس و استقلال و نداشتن حق پخش تلویزیونی یا حق کپی رایت باعث شده باعث انباشته شدن بدهی‌های مالی و مالیاتی شده و مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

وزارت ورزش به عنوان متولی استقلال و پرسپولیس تقریباً تمام راه‌های مختلف را طی کرده است اما این مشکلات هنوز پابرجاست.

یکی از پیشنهاداتی که در سال‌های گذشته برای خروج استقلال و پرسپولیس از بحران مالی مطرح می‌شد، واگذاری این دو باشگاه به شرکتهای بزرگ بود که این پیشنهادات بی نتیجه باقی ماند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز جمعه اعلام کرد که در گفتگو با قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی، پیشنهاد واگذاری استقلال و پرسپولیس به دو شرکت خودروسازی یعنی سایپا و ایران خودرو را داده و قرار است این پیشنهاد هم بررسی بشود.

البته این طرح در سال‌های گذشته هم به میان آمده بود که انتقال سرخابی‌ها به شرکتهای خودروسازی ثمری نداشت.

تاج با اشاره به تجربه تلفیق فولاد مبارکه و سیمان سپاهان و تشکیل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان که در فوتبال یک تجربه موفق محسوب می‌شود، گفت: به قربانزاده پیشنهاد دادم استقلال و پرسپولیس را به سمت پیکان و سایپا ببریم مثل کاری که فولاد مبارکه و سیمان سپاهان انجام دادند.

وی افزود: این خصوصی سازی موانعی دارد که الان مجالش نیست و شاید در آینده دچار مشکل بشویم. قربانزاده گفت “روی آن فکر نکرده‌ام ولی پیشنهاد قابل ملاحظه‌ای است”.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تصور کنید پرسپولیس زیر نظر ایرانخودرو برود که در این صورت یک درآمد پایدار و بودجه مشخص دارد. استقلال هم بشود سایپا که یک درآمد و بودجه پایدار خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *