بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش رییس فدراسیون به مهاجرت شمشیربازان/ پورسلمان: نمی‌توانیم جلوی پیشرفت و ترقی افراد را بگیریم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۲۲

رییس فدراسیون شمشیربازی بر ضرورت تخصیص بودجه بیشتر به این فدراسیون تاکید کرد.

به گزارش طرفداری، سال گذشته مجتبی عابدینی کاپیتان پیشین تیم ملی شمشیربازی ایران که مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی در کارنامه دارد، در سوئد مشغول به مربیگری شد و دور از زادگاهش به فعالیت پرداخت.

عابدینی  مسئولیت تیم جوانان این کشور را برعهده گرفته و قراردادی دو ساله بسته است. مجتبی عابدینی برای مدتی سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران بود.

پیش‌تر پیمان فخری سرمربی سابق تیم ملی شمشیربازی سابر ایران به عنوان مربی تیم باشگاهی شمشیربازی Scalfa در ایالت کالیفرنیا انتخاب شد و ایران را برای همیشه ترک کرد.

حالا رییس فدراسیون درباره این اتفاقات صحبت کرده است.

علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی ابتدا درباره عملکرد شمشیربازی در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت:

شمشیربازی در ۶ ماهه نخست سال موضوعات خاص خود را داشت، از جمله عقب‌ماندگی‌هایی در تقویم ورزشی داشتیم که باید جبران می‌شد. در حوزه بازی‌های کشورهای اسلامی باید اقداماتی انجام می‌شد که این مساله در دستور کار قرار گرفت و در مورد برگزاری رویدادهای مختلف در رده‌های مختلف نیز عقب‌افتادگی‌هایی بود که سعی کردیم آنها را محقق کنیم و در کل می‌توانم بگویم ۸۰ درصد تقویم فدراسیون به خوبی به انجام رسید.

وی ادامه داد:‌

بحث اعزام‌ها هم از جمله برنامه‌های مهم فدراسیون بود که باید به آن توجه می‌کردیم،‌ در اسلحه سابر با هدف تثبیت جایگاه خود برنامه‌ها را ادامه دادیم و سعی کردیم با توجه به زمان و شرایط تغییر رویه‌ای نداشته باشیم تا کارها با اختلال مواجه نشود. بحث تامین منابع مالی برای کارها و اعزام‌ها هم از دیگر برنامه‌های ما بود و در حد توان و بضاعت اجازه ندادیم مسایل حاشیه‌ای حرکت ما را متوقف یا کُند کند.

پورسلمان در مورد پشتوانه‌سازی برای شمشیربازی ایران هم تاکید کرد:

احساس و باور من این بود، در این بخش نباید مشکلی داشته باشیم اما عملکرد و برآوردی که به دست آمد نشان داد نیازمند کار و تلاش بیشتری هستیم و باید با یک برنامه جامع و کامل روی این نسل کار کنیم چراکه آینده شمشیربازی ایران به آنها بستگی دارد. بحث تجهیز هیئت‌های ورزشی نیز قابل توجه است و اگر به دنبال رشد شمشیربازی هستیم باید امکانات و تجهیزات آن را هم فراهم کنیم تا این رشته در تمام ایران روند صعودی به خود بگیرد.

رییس فدراسیون شمشیربازی در واکنش به این سوال که تجهیزات و لوازم این رشته در کشور موجود است یا خیر، گفت:

در سال‌های گذشته وسایل مورد نیاز در کشور نبود اما امروز تیغه شمشیر و یا وسایل دیگر و مورد نیاز ورزشکار در کشور وجود دارد. خوشبختانه وسایل وارد کشور شده اما همچنان گران است و ما به دنبال ساز و کارهایی هستیم که این گرانی را جبران کند. البته تولیدات داخلی را مد نظر داریم و با رایزنی‌های مختلف با بخش‌های خصوصی به دنبال فرصت‌های جدید هستیم.

پورسلمان با اشاره به برنامه‌های پیش رو هم خاطرنشان کرد:

در تقویم ۱۴۰۲ برنامه عملیاتی خود را مشخص کرده‌ایم، لیگ را به صورتی پویا دنبال خواهیم کرد که هفته نخست آن را در پایان سال ۱۴۰۱ برگزار و هفته دوم آن را نیز اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی خواهیم کرد. تاکید و توجه به موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو و حضوری موفق در رویدادهای کسب سهمیه المپیک هم از دیگری برنامه‌های فدراسیون است که در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که رفتن چهره‌های مطرح و پیشکسوت شمشیربازی از ایران چه تبعاتی به همراه دارد، به ایرنا گفت:

واقعیت این است که عدم حضور هر یک از این افراد نقصانی برای شمشیربازی محسوب می‌شود اما نمی‌توانیم جلوی پیشرفت و ترقی این افراد را بگیریم. وقتی یک شمشیرباز باسابقه ما از سوی کشوری به عنوان مربی انتخاب می‌شود یک فرصت برای او تلقی خواهد شد اما در مقابل ما هم باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده و با آموزش و برنامه‌ریزی، شرایط خوبی را برای شمشیربازان کشورمان فراهم کنیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی یادآور شد:

بازی‌های آسیایی هانگژو و قهرمانی آسیا برای ما بسیار مهم است و باید جایگاه خودمان را در این مسابقات حفظ کنیم. برای رسیدن به موفقیت نیازمند عواملی هستیم که باید فراهم شود که بخش مهم آن به منابع مالی باز می‌گردد. جدا از مبالغی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به فدراسیون شمشیربازی می‌دهد، ما نیازمند حداقل ۱۲ میلیاردتومان در سال هستیم که باید این را از منابع دیگر به فدراسیون تزریق کنیم و درصدد هستیم این امر محقق شود.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *