بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بیاتی نیا: نسل کنونی تیم ملی تمام شده است/ مهدی قائدی پدیده نبود

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ | ۹:۵۰

پیشکسوت استقلال درباره شرایط فوتبال ایران در سال گذشته صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، محسن بیاتی نیا در گفت‌وگو با برنا در خصوص پیشرفت فوتبال در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت:

در مجموع فوتبال‌مان رشد نداشته است. زمانی می‌توانیم بگوییم رشد داشته‌ایم که پیشرفت را ببینیم. چه استعداد جدیدی دیده‌ایم؟ چه نسلی پرورش داده‌ایم؟ تنها در باره فوتبال صحبت می‌کنم. حس می‌کنم فوتبال‌مان به آن اندازه رشد نکرده. نه استعداد دیده‌ام و نه پدیده‌ای. ورزش حرفه‌ای در ایران در حال دور شدن از مسیر است. فوتبال ما روزهای خوبی نمی‌گذراند و امیدوارم در آینده اوضاع بهتر شود.

وی در مورد جام جهانی به عنوان مهم‌ترین رویداد برگزار شده در سال ۱۴۰۱ گفت:

سطح جام جهانی بسیار بالا بود زیرا فوتبال دنیا روز به روز مدرن‌تر می‌شود. ما هم درگیر مشکلاتی بودیم که نمی‌خواهم به گذشته برگردم. نکته اینجاست اگر بتوانیم کنار کسانی که پیشرفت می‌کنند رشد کنیم اتفاق خوبی افتاده. در غیر این صورت باید از آن‌ها یاد بگیریم و راه‌های صعود کردن را بفهمیم. باید ببینیم می‌توانیم با آن امکانات می‌توانیم به آن پیشرفت برسیم یا خیر. امیدوارم جام جهانی تلنگری باشد تا ما متوجه عقب‌افتادگی خودمان شویم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره انتخاب مرد سال عنوان کرد:

راستش را بگویم؟ می‌توانم چند اسم را به شما بگویم و ماجرا خاتمه یابد اما واقعیت این است که چند سال است ستاره‌ای به آن شکل نداشتیم. چند سال پیش مهدی قائدی چهره شد اما او پدیده نبود زیرا سنش هم اندازه سن رایج بین پدیده‌ها نبود. بازیکن خوب زیاد داریم اما کسی که باعث شود خود شما بگویید فلان بازیکن فراتر از انتظار بود خیر نداشتیم.

وی ادامه داد:

دو بحث درباره جام ملت‌ها دارم. باید دقت کنیم بازی های آسیایی مهم است یا جام جهانی. در حال حاضر باید عمیق نگاه کنیم. نسل ما نسلی تمام شده است. واقعیت را نگاه کنید. خیلی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی آینده نخواهند بود. نسل آینده ما این روزها در تیم امید و تیم جوانان هستند. باید تمرینات را مشخص کنیم و برای جام جهانی اردوهای بلند مدت داشته باشیم. کره یک سال لیگ خود را تعطیل کرد و همه چیز برایشان درست شد. جام ملت‌ها شاید در شرایط فعلی خیلی اتفاق مهم نباشد. ما باید جام جهانی را در نظر بگیریم. باید سعی کنیم به جوان‌ها اعتماد داشته باشیم و به فکر آینده باشیم.

مهاجم اسبق استقلال درباره اینکه آیا به این تیم در سال ۱۴۰۱ نمره قبولی می‌دهد یا خیر، پاسخ داد:

به ابتدای سال خیر و اما انتهای سال بله. همه ما ایرادهایی داریم. مربی که از خارج به ایران می‌آید نیاز به تطابق با فرهنگ دارد. اشتباهات استقلال این بود که نتوانست سرمربی را روشن کند. به مرور اما ورق برگشت. امیدوارم این روند در سال آینده ادامه داشته باشد.

بیاتی‌نیا درباره فعالیت این روزهای خود گفت:

خودم در حال تحصیل هستم. مدیریت ورزش می‌خوانم. ییشنهاداتی داشته‌ام اما هنوز چیزی که می‌خواهم رخ نداده. ترجیحم بین مدیریت و فنی؟ دوست دارم اگر مربی شدم بحث مدیریت و روان را بشناسم. سعی دارم خود را کامل‌تر کنم. حس می‌کنم چیزهای جدیدی برای فوتبال‌مان نیاز است. به طور کلی باید بگویم ما در ورزش‌های انفرادی خوب هستیم. مشکل ما بیشتر در بازی‌های گروهی بوجود آمده. امیدوارم این گفته‌ها به درد بخورد و به نسل‌های آینده کمک شود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *