بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رسمی: سیدبندی جام ملت‌های آسیا مشخص شد

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۷:۱۴

به گزارش خبرنگار ایلنا، قطر که قهرمانی دوره قبلی این رقابت‌ها که در امارات برگزار شده را به خود اختصاص داده، در این دوره نیز در سید اول و به عنوان میزبان حاضر خواهد شد. آنها بعد از تجربه میزبانی جام‌جهانی که البته از حیث نتیجه چندان به سود آنها پیش نرفت و حتی باعث تغییراتی روی نیمکت عنابی‌ها و جدایی سانچز و به خدمت گرفتن کارلوس کی‌روش شد، اکنون با توجه به میزبانی این دوره، بار دیگر رویای بزرگی را تجربه خواهند کرد.

 

اکنون با اعلام سیدبندی این دوره از رقابت‌ها، در سید اول تیم‌های ایران، عربستان، قطر، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا به عنوان پنج قدرت اول آسیا حاضر شده‌اند که باید در انتظار مشخص شدن قرعه خود و انتخاب سه تیم دیگر از سیدهای بعدی باشند.

 

 

در سید دوم نیز عراق حاضر است. بعد از نمایش موفق این تیم در جام کشورهای عربی اکنون آنها با حضور در سید دوم و به عنوان قهرمان سال ۲۰۱۵ پا به این مسابقات خواهند گذاشت. دیگر تیم‌های این سید نیز امارات، عمان، ازبکستان، چین و اردن هستند. عمان با برانکو ایوانکوویچ پا به این مسابقات خواهد گذاشت و با توجه به حضور در سید دوم، امکان تقابل این تیم با ایران و قطر وجود خواهد داشت که رقم خوردن هر کدام از این اتفاقات جذابیت‌های ویژه‌ای خواهد داشت. برانکو با عمان در تقابل احتمال با کارلوس کی‌روش (قطر) و ایران که هدایت را امیر قلعه‌نویی عهده‌دار است و خیلی از بازیکنانش سابقه همکاری با وی را دارند؛ نظر شما چیست؟

 

 

در سید سوم هم بحرین و سوریه در کنار فلسطین، قرقیزستان، ویتنام و لبنان حاضر هستند. قطعا سخت‌ترین تیم‌های این سید بحرین و سوریه خواهند بود که رقبای سید اول هم ترجیح می‌دهند با آنها در مرحله گروهی برخورد نداشته باشند. 

 

 

در نهایت در سید چهار هندوستان، تاجیکستان، تایلند، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی حضور یافته‌اند که بیشتر از شرق آسیا هستند و به دنبال رویاپر‌دازی خود در این مرحله خواهند بود. 

 

 

با اعلام رسمی سیدبندی جام ملت‌های آسیا شاید آسان‌ترین گروهی که روی کاغذ برای ایران قابل پیش‌بینی و جذاب باشد، متشکل از تیم‌های اردن، لبنان و اندونزی باشد. تیم‌هایی که از حیث رنکینگ جهانی نیز فاصله زیادی با ایران دارند و از نظر کیفیت فردی و فنی نیز شرایط به سود تیم ملی ایران است. بدترین قرعه در این مرحله هم می‌تواند متشکل از تیم‌های ایران، عراق، سوریه و تایلند باشد. هرچند این گروه‌بندی نیز شاید نتواند چالش بزرگی در مرحله گروهی برای صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی محسوب شود، اما از حیث سختی رقبا، قرعه پرماجرایی محسوب می‌شود.

 

 

به نظر شما قرعه کشی نهایی جام ملت‌های آسیا با حضور چه رقبایی برای تیم ملی ایران همراه خواهد شد؟

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *