بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

عکس| این کفش حدود ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ قیمت دارد!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۷

بین ۲ تا ۴ میلیون دلار؛ ین ارزش Air Jordan XIII است که مایکل جردن در فینال‌های NBA در سال ۱۹۹۸ پوشیده بود. او آنها را پس از بازی یوتا جاز و شیکاگو بولز به پسری توپ‌جمع‌کن در سالت لیک سیتی هدیه داده بود. بیست و پنج سال از آن روز گذشته و این کفش با امضای مایکل جردن می‌تواند رکورد قیمت در خانه حراج نیویورک ساتبی را بشکند.

این تنها جفت کفش ورزشی است که جردن در شش بازی NBA پوشیده بود و در بازار موجود است. و این کفش متعلق به فصل آخر او با بولز است که به «آخرین رقص» مشهور است. دو سال پیش، کفش‌های نایک ایر شیپز که جردن در سال ۱۹۸۴ پوشیده بود به قیمت نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار به حراج گذاشته شد. و حالا قیمت Air Jordan XIII ممکن است بیش از دوبرابر باشد.

ایر جردن

ایر جردن

بازار پررونق کفش‌های ورزشی، از ایر شیپز تا ایر جردن‌ها

فروش مجدد کفش‌های ورزشی تبدیل به یک تجارت پررونق شده و کلکسیون‌دارها مشتاق به دست آوردن این کفش‌ها هستند و خانه‌های حراج هم از اینهمه رونق خوشحالند.

رکورد قبلی فروش در حراجی به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد، زمانی که خانه حراج ساتبی یک جفت ایر شیپز نایکی را که جردن در بازی‌های فصل عادی در سال ۱۹۸۴ پوشیده بود، به مبلغ ۱۴۷۲۰۰۰ دلار به نیک فیورلا، کلکسیونر، فروخت.

این اولین باری بود که یک جفت کفش ورزشی به قیمت بیش از یک میلیون دلار به حراج گذاشته شد. این کفش‌ها به رنگ سفید و قرمز توسط جردن در پنجمین بازی از اولین فصل NBA او به عنوان بازیکن بولز در سال ۱۹۸۴ پوشیده شد و خودش هم آنها را امضا کرد.

پیش از این، در سال ۲۰۲۰، یک جفت نایک ایر جردن وان‌های که اسطوره بسکتبال در سال ۱۹۸۵ آنها را پوشیده بود، در حراج کریستی به قیمت ۶۱۵۰۰۰ دلار رسید.

این مطلب را هم بخوانید: نگاهی به امپراتوری شگفت‌انگیز مایکل جردن؛ از فیلم‌های پرفروش تا کفش‌هایی که او را با نایکی پیوند زد/ میراثی که فراموش‌شدنی نیست!

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *