بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رضا مهاجری: مخالفت ها با امیر قلعه نویی کمی بوی منطق نمی دهد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۳

رضا مهاجری درباره انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی صحبت هایی را بیان کرده است.

به گزارش طرفداری، صحبت های رضا مهاجری را می خوانید:

مخالفت ها بوی منطق نمی دهد

خدا که خداست یکسری مخالف دارد چه برسد به امیر قلعه نویی که بنده خدا است. به نظر من مربیگری فوتبال سلیقه ای است، یکسری قبول دارند و یکسری نقد می کنند. آقای قلعه نویی آنقدر تجربه دارد که به نقد ها گوش بکند. نقد هایی که البته منطقی باشد. بالاخره او سعی می کند به حرف هایی که درست است گوش و در جهت پیشبرد اهدافش استفاده کند. مخالفت ها کمی بوی منطق نمی دهد. ما تیم ملی را حدود ۱۰ سال در اختیار مربی خارجی گذاشتیم. یکسری جاها پیشرفت داشتیم و یکسری جاها پسرفت ولی به لحاظ پیشرفت در جام یا اینکه مثلاً به مراحل بعد برویم چیزی عاید فوتبال ما نشد. تیم ملی ما کیفیت خیلی خوبی دارد. به نظرم ما دو تیم ملی خیلی خوب داریم(داخل زمین و روی نیمکت). انتظار ما این بود در جام جهانی به مرحله دوم صعود کنیم و یا در آسیا قهرمان شویم یا روی سکو برویم که در این سال ها این موضوع از ما دریغ شد.

 

برخی تیم ها ظرفیت قهرمانی ندارند

فدراسیون فوتبال سکان هدایت تیم ملی را به یک مربی ایرانی داده و همه باید کمک کنیم. آقای قلعه نویی ثابت کرده با تفکری که دارد می تواند کمک کند. هر مربی نقاط ضعف و قوت دارد ولی نقاط قوت آقای قلعه نویی بیشتر از ضعف او است و آنقدر تجربه دارد که نقاط ضعف را برطرف و قوت را تقویت کند و اگر بخواهیم نقد کنیم باید منصفانه باشد. او مدیریت درستی دارد و ما یک مقطع در این قضیه مشکل داشتیم و او ثابت کرده تیم را در قالب تفکر خود می تواند جا بیندازد. در کنفرانس مطبوعاتی دیروز یک خبرنگار محترم سوال کرد ده سال است جام نیاورده اید. شرایط تیم و خیلی مسائل دخیل است. نمی خواهم به تیمی توهین کنم اما یکسری تیم ها ظرفیت قهرمانی ندارند. یکسری تیم ها برای قهرمانی و بعضی برای سهمیه و برخی برای ماندن بسته می شوند.

به این موضوع افتخار می کنم

متاسفانه اکثر مربیان به جز دو سه نفر  یکساله قرارداد می بندد و مدام جابجا می شوند و قطعا فوتبال ما ره به جایی نمی برد باید حوصله مان را بیشتر کنیم و پیشرفت را می بینم. اگر ببینیم پیشرفت حاصل شده ادامه  می دهیم و اگر نه همکاری را قطع می کنیم. به عنوان یک همکار افتخار می کنم یک ایرانی هدایت ایران را در دست گرفته. اگر قرار است مربیان درجه دو و سه خارجی بیاوریم بهتر است از سرمایه انسانی خودمان استفاده کنیم.

وقتش است از تجربه قلعه نویی استفاده کنیم

در فوتبال خودمان آقای دایی قلعه نویی و گل محمدی قابلیت این را داشتند در بحث ملی کار کنند به ویژه آقای دایی و قلعه نویی ولی آقای دایی به هر دلیلی دور از مستطیل سبز است ولی آقای قلعه نویی تجربه دارد و به نظر من موقع آن است در بحث ملی تجربیاتش را به کار بگیرد و فدراسیون هم باید به لحاظ شرایط مالی  و سخت افزار کمک کند. انشاالله در جام ملت ها نتایج قابل قبولی بگیریم و بعد از جام ملت ها بتوانیم یک تغییر نسل بدهیم. قالب بچه  های تیم ملی شرایط سنی مناسب دارند و می توانیم با چند تغییر تیم را جوان تر کنیم و انشاالله برای جام جهانی بعدی به موفقیت بهتری دست پیدا کنیم.

انتخاب ترکیب طبق تفکرات

آقای قلعه نویی از بازیکنانی که می توانند تفکراتش را در زمین پیاده کنند استفاده کرد. نقدی که به کی روش داشتیم این بود که با یک ترکیب ثابت تیم به جام جهانی صعود کرد و بازی خوبی مقابل سنگال و اروگوئه انجام داد ولی ترکیب را دستخوش تغییر و تحول کردیم و دو بازی تدارکاتی بد داشتیم و در جام جهانی هم عملکرد قابل قبول نداشتیم. آقای قلعه نویی با توجه به شناختی که دارد بازیکنانی را انتخاب کرد که می توانند تفکراتش را پیاده کنند.

باید کمتر موقعیت سوزی کنیم

روسیه یک مقطع از شرایط بازی های اروپایی دور است و روی کیفیت فنی اش تاثیر گذاشت ولی بالاخره روسیه است و خیلی از دقایق بازی با قدرت بازی و تیم ما را وادار به دفاع کرد. ما هم موقعیت های خوبی داشتیم و اندک موقعیت به روسیه دادیم که آن هم طبیعی است. به نظرم باید فرصت سوزی را کمتر کنیم و اگر این موقعیت اتفاق می افتاد شب خیلی خوبی برای تیم ملی و آقای قلعه نویی رقم می خورد.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *