بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هواداران آرژانتین غرق در عشق مسی/ سرزمین خورشید هنوز در شور و حال قهرمانی جام‌جهانی +ویدیو

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۷

عشق مسی بوینس‌آیرس را فرا گرفت و تیم ملی آرژانتین به رهبری لیونل مسی روز پنجشنبه در یک بازی دوستانه پاناما را ۲-۰ شکست داد. اگرچه قهرمان جهان بر بازی مسلط بود، اما تا دقیقه ۷۸ نیمه دوم گلی به ثمر نرسید تا اینکه تیاگو آلمادا ضربه ایستگاهی مسی را که به تیر دروازه برخورد کرده بود به گل تبدیل کرد. ده دقیقه بعد نوبت به مسی رسید و او با یک ضربه ایستگاهی عالی هشتصدمین گل دوران حرفه‌ای خود را به ثمر رساند.

پس از پایان مسابقه، جشن و شادی به اوج خود رسید و مسی در وسط زمین ایستاد و در حالی که مورد تمجید قرار می‌گرفت و جایزه دریافت می‌کرد لبخندی عمیق به لب داشت.

مسی که به وضوح احساساتی شده بود میکروفون را در دست گرفت و گفت: «من می‌خواهم از شما برای تمام محبتی که به ما دارید تشکر کنم. به شما گفته بودیم که هر کاری لازم است انجام می‌دهیم تا برنده شویم. بیایید از این برد لذت ببریم زیرا زمان زیادی را بدون پیروزی سپری کردیم و نمی‌دانیم کی می‌توانیم دوباره جشن پیروزی بگیریم.»

وقتی نوبت به سرمربی، لیونل اسکالونی رسید، اولین کاری که کرد این بود که استادیوم مملو از جمعیت را با شعاری در ستایش مسی به وجد آورد. اسکالونی در حالی که اشک روی صورتش جاری شد از حمایت هواداران تشکر کرد و گفت: «بی‌نهایت از این تیم سپاسگزارم.»

خانواده بازیکنان به آنها در زمین پیوستند و هر یک از بازیکنان یک ماکت از جام جهانی را بلند کرد. آتش‌بازی آسمان را روشن کرده بود و بازیکنان برای هواداران دست تکان می‌دادند.

لیونل مسی و خانواده‌اش

در اوایل روز، شبکه‌های خبری تصاویری زنده از بازیکنانی که با اسکورت پلیس به ورزشگاه می‌رفتند را منتشر کردند، در حالی که هواداران هیجان‌زده منتظر دیدن اولین بازی این تیم بعد از شکست فرانسه در فینال هیجان‌انگیز قطر بودند. بیرون از استادیوم مونیومنتال از اوایل بعدازظهر فضای شادی وجود داشت؛ شخصی به جای پاپ فرانسیس یک ماکت جام جهانی را برکت می‌داد، بچه‌ها پیراهن شماره ۱۰ مسی را به تن داشتند و فروشندگان خیابانی عروسک‌های مسی را می‌فروختند.

در میان جشن‌ و شادی، نکات منفی نیز وجود داشت، و بسیاری از طرفداران از اینکه از فروشندگان بازار سیاه با چند برابر قیمت اصلی بلیت جعلی خریده بودند، شاکی بودند و خشم آنها منجر به درگیری با مجریان قانون شد که آنها هم در نهایت برای متفرق کردن هواداران خشمگین از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

مارسلو ساراچوی ۴۹ ساله در حالی که لباسی شبیه پاپ به تن داشت و گونه‌هایش به رنگ آبی و سفید پرچم ملی رنگ‌آمیزی شده بود، گفت: «این جام جهانی یک معجزه بود.»

مسی، ستاره پاری‌سن‌ژرمن که هفته گذشته توسط گروهی از هواداران تیم فرانسوی حذف شده از لیگ قهرمانان اروپا هو شده بود، هنگامی که با هم‌تیمی‌هایش در آرژانتین وارد ورزشگاه با ۸۳۰۰۰ هوادار شد، مورد تشویق گسترده قرار گرفت. زمانی که سرود پخش شد، دوربین‌ها روی مسی که به سختی جلوی اشک‌هایش را می‌گرفت زوم کردند و هواداران پیروزمندانه با هم سرود ملی را می‌خواندند.

لیونل مسی

مسی برای کمک به آرژانتین در کسب سومین عنوان قهرمانی جام جهانی به شدت مورد ستایش آرژانتینی‌ها قرار گرفته است. در حالی که پیش از این به خاطر ناکامی در تورنمنت‌های قبلی به باد انتقاد گرفته می‌شد.

دوشنبه شب اخباری مبنی بر حضور مسی در یک رستوران در بوینس‌آیرس منتشر شد و صدها هوادار به رستوران هجوم بردند. پلیس به سرعت برای اسکورت مسی در صحنه حاضر شد اما مسی لبخند می‌زد و از هوادارانی که فریاد می‌زدند و می‌گفتند: «مسی دوستت داریم و از تو ممنونیم» تشکر می‌کرد.

این مطلب را هم بخوانید: عکس| سورپرایز لیونل مسی وسط رستوران!/ قهرمان جام جهانی شگفت‌زده شد

روز بعد گروهی از هواداران در اتوبان متوجه شدند که ماشین کناری آنها حامل قهرمان جهان است و بلافاصله شروع به فریاد زدن کردند و گفتند: «دوستت داریم مسی». مسی شیشه ماشین را پایین آورد و برای هوادارانش دست تکان داد، و ویدئویی کوتاه از این صحنه‌های شیرین به سرعت در فضای مجازی وایرال شد.

این مطلب را هم بخوانید: تصاویر| لیونل مسی اتوبان را بست/ کنترل اوضاع از دست خارج شد و آرژانتینی‌ها فریب خوردند

روز چهارشنبه مجریان یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی با دریافت پیام صوتی از مسی به شدت هیجان‌زده شدند. مسی در این پیام گفت: «صبح همگی بخیر. خوشحالم که اینجا هستم تا از همه چیزهایی که بعد از اتفاق ماه دسامبر تجربه می‌کنیم لذت ببرم. و از اینکه در بازی فردا حضور دارم هیجان‌زده هستم.»

برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، بازیکنان شش ساعت قبل از شروع بازی با حضور نیروهای پلیس به ورزشگاه منتقل شدند. ساعت هیچ برنامه‌ای از قبل اعلام نشد تا از بروز مشکلی که در ماه دسامبر رخ داد و ازدحام هواداران حرکت اتوبوس حامل بازیکنان را غیرممکن کرده بود، جلوگیری شود.

این مهمانی تا سه‌شنبه آینده ادامه می‌یابد، زمانی که این تیم یک بازی دوستانه دیگر را مقابل کوراسائو در استان مرکزی آرژانتین سانتیاگو دل استرو برگزار خواهد کرد.

این مطلب را هم بخوانید: تصاویری باورنکردنی در پایتخت که هیچ‌وقت در عمرتان ندیده بودید/ استقبالی بی‌نظیر در تاریخ فوتبال از قهرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *