بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مهدی فنونی زاده: تیم ملی آنالیزور قوی می‌ خواهد/ به سرمربی ایرانی هم فرصت بدهیم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۷

مهدی فنونی زاده درباره انتخاب امیر قلعه نویی صحبت کرده است.

به گزارش طرفداری، مهدی فنونی زاده در خصوص انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی به مهر گفت:

باید خوشحالم باشیم که یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی را به عهده گرفته است. ما با خارجی ها به هیچ جا نرسیدیم. کارلوس کی روش ۸ سال در ایران بود اما نتوانست یک قهرمانی در جام ملت های آسیا برای ما بیاورد حالا باید به سرمربی جدید تیم ملی فرصت بدهیم تا بتواند با آرامش و بدور از حواشی، تفکرات خود را در تیم ملی پیاده کند.

وی گفت:

قلعه نویی از تجربه خوبی برخوردار است و فوتبال ایران و بازیکنان آن را می شناسد و کاملا با شرایط فدراسیون و مشکلات آشنایی دارد. او مثل مربیان خارجی به خاطر پول قهر نمی کند و یا فدراسیون را زیر سوال نخواهد برد بلکه چون یک ایرانی است تلاش می کند تا تیم ملی موفق بوده تا نام ایران سربلند باشد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که چه عواملی می تواند تضمین کننده موفقیت قلعه نویی در تیم ملی باشد ادامه داد:

عوامل زیادی در این اتفاق دخیل هستند. تا تیم ملی بتواند آینده درخشانی داشته باشد. اولویت اول حمایت فدراسیون فوتبال است. مادامی که مسئولان فدراسیون از سرمربی حمایت کنند او با آرامش و انگیزه بیشتری به کارش ادامه می دهد. قلعه نویی باید یک کادر فنی خوب ترکیبی از مربیان خارجی و داخلی را کنار خود داشته باشد. چند آنالیزور قوی که بتوانند تمامی نفرات حریفان را آنالیز کرده تا کادر فنی از نقاط قوت و ضعف حریف اطلاعات کسب کند. اردوهای تدارکاتی خوب، بازیهای دوستانه و زیرساخت قوی عواملی هستند که می توانند تضمین کننده موفقیت تیم ملی باشند. البته نباید از حمایت رسانه ها و مردم ایران چشم پوشی کرد. این دو فاکتور هم کمک اساسی می توانند به تیم ملی کشورمان داشته باشند.

وی در مورد دیدار دوستانه تیم ملی ایران که قرار است سوم فروردین ماه با روسیه انجام بگیرد گفت:

امیدوارم کسی این بازی را ملاک عملکرد قلعه نویی نداند. بازیهای دوستانه فارغ از هر نتیجه ای که در آن به دست می آید باعث شناخت بیشتر بازیکنان و کارهای تاکتیکی آنها برای کادر فنی است.

هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد:

نتیجه نمی تواند چندان ملاک باشد ضمن اینکه امیر قلعه نویی هم به تازگی تیم ملی را در اختیار گرفته و نباید اگر تیم ملی نتیجه قابل قبولی نگرفت رسانه ها او را مورد انتقاد قرار دهند.

فنونی زاد در مورد شرایط این روزهای استقلال هم گفت:

استقلال شروع خوبی با ساپینتو نداشت اما هر چه گذشت بهتر شد. بعد از جام جهانی هم چند هفته ای شرایط خوب نبود اما در هفته های اخیر استقلال پیروزی های پی در پی به دست آورد با اینکه ۸ امتیاز از پرسپولیس عقب بود حالا هم یک امتیاز از آنها بالاتر است و هم رتبه دوم جدول را در اختیار داردو تلاش می کند تا بتواند سپاهان را هم کنار زده و به قهرمانی برسد.

وی افزود:

یک ترکیب ثابت، کارهای تاکتیکی خوب وحدت و همدلی خوب در تیم باعث موفقیت استقلال در لیگ امسال شده است. بازیکنان یکدل و یکصدا هستند. فرقی بین فیکس ها و ذخیره ها نیست و بارها شاهد بودیم که هر بازیکنی که به میدان آمده برای استقلال تعویض طلایی شده و توانسته گلزنی کند.

فنونی زاده در خصوص مشکلات مالی و اینکه بازیکنان به شدت از این موضوع ناراحت هستند و حتی بحث اعتصاب هم پیش آمده گفت:

بازیکنان حق دارند که نسبت به دریافت مطالباتشان ناراحت باشند. آنها هم زحمت می کشند و در قبال این زحمت باید مزدشان را دریافت کنند. همه ما همین شرایط را داریم و کسی که کار کند و پول نگیرد به طور حتم از شرایط موجود ناراضی است. امیدوارم مسئولان استقلال هر چه زودتر مشکلات بازیکنان را برطرف کرده تا بازیکنان با آرامش به کارشان ادامه داده و به قهرمانی برسند.

کارشناس فوتبال در پایان و در پاسخ به این پرسش که کدامیک از سه تیم بالای جدول می توانند در پایان فصل، جام را بالای سر ببرند گفت:

شرایط برای سه تیم سخت است. این نزدیک بودن امتیازات سه تیم بالای جدول را حساس تر کرده است. انگیزه تماشاگران برای حمایت تیم هایشان را بیشتر و حساسیت ها به اوج خود رسیده است. اگرچه گفته می شود شانس سپاهان بیشتر است اما نباید اتفاقات فوتبالی را فراموش کنیم ضمن اینکه هر تیمی بتواند در هفته های باقیمانده تمرکز داشته، از حاشیه ها دوری کند و با آرامش کارش را ادامه دهد به طور حتم قهرمان لیگ امسال خواهد شد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *