بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جوردی آلبا: باور نمی‌کنم بارسلونا بازی‌ها را خریده باشد؛ دوست دارم مسی برگردد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۹

جوردی آلبا در مصاحبه‌ای مفصل با نشریه اسپورت، درباره بازگشت لیونل مسی به بارسلونا، بازشستگی‌ و دوران بازی‌اش صحبت کرده است.

طرفداری | جوردی آلبا در سال 2005 در یک انتقال رایگان از آکادمی بارسلونا به باشگاه کورنیا پیوست و پس از آن نیز، والنسیا او را به خدمت گرفت تا اینکه در سال 2012، او دوباره به باشگاه خودش بارسلونا بازگشت. جدایی از بارسلونا:

من برای هفت سال در تیم‌های پایه بودم اما همیشه فکر می‌کردم با کیفیتی که در تیم اصلی وجود دارد، هیچوقت قرار نیست به آنجا برسم. من هرگز با ایده اینکه به آنجا برسم، بازی نمی‌کردم و تنها به فکر لذت بردن بودم. خوش شانس بودم که پدر و مادرم فوتبال را دوست نداشتند و مانند والدین دیگر هم تیمی‌هایم، به من فشار نمی‌آوردند. آن‌ها فقط می‌پرسیدند که آیا به من خوش می‌گذرد یا نه. در عوض درس و رفتار خوب در خانه ضروری بود. یک روز با برادرم دعوا می‌کردم و پدرم تذکر داد که تمامش کنم. پس از دادن پنجمین اخطار، کارش را متوقف کرد. او سپس در تمرین، مربی‌ام را وادار کرد مرا از زمین بیرون بکشد و به او گفت تا وقتی در خانه خوب رفتار نکنم، به تمرین نمی‌آیم. 12 سالم بود و مربی هم آن را پذیرفت. من برای دو یا سه هفته به تمرین نمی‌رفتم.

من یک مشکل داشتم و اینکه زمان زیادی طول کشید تا از نظر بدنی رشد کنم و بهتر شوم. هم تیمی‌هایم بسیار بزرگ و قوی بودند و آن‌ها قبلاً رشد کرده بودند، اما من رشد نکرده بودم. من مربی‌ای داشتم که مرا در تیمش نمی‌خواست. چیزی به من نمی‌گفت. با او درباره رژیم غذایی‌ام حرف می‌زدم و آن‌ها فکر می‌کردند در خانه غذا نمی‌خورم و برای همین رشد نکرده‌ام. من هم می‌گفتم که این طور نیست. در نهایت نظرش تغییر نکرد. اگر در بارسلونا می‌ماندم، پیشرفت نمی‌کردم. بازی فیزیکی در آن زمین‌ها و با بازیکن‌های سن بالاتر، یک نوع دیگر از فوتبال برای من بود. آنجا بود که من فوتبالیست شدم. امضای قرارداد با والنسیا: 

اولین قرارداد میلیون یورویی‌ام را در والنسیا امضا کردم اما برایم اهمیتی نداشت. من برای پول ارزش قائلم اما این مهم‌ترین چیز در زندگی من نیست. اولین کاری که پس از امضای قراردادم کردم، خریدن یک ماشین برای پدرم بود. هر چهار روز یک‌بار برای دیدن به من به والنسیا سفر می‌کرد و در یکی از آن‌ها، با یک کامیون تصادف کرد. ترسناک بود اما اتفاقی برایش نیفتاد. یک مرسدس خریدم و با یک سوپرایز آن را پدرم دادم زیرا در غیر این صورت، قبول نمی‌کرد. به او گفتم که این را از اسپانسرمان آدیداس گرفتم. پدرم چیزهای زیادی به من یاد داده است. من توانستم در آینده فراری بخرم اما به لطف والدینم، هرگز چنین چیزهایی وسوسه‌ام نمی‌کردند. بازگشت به بارسلونا: 

 به ایجنتم گفتم که والنسیا را تنها برای بازگشت به بارسلونا ترک می‌کنم. تاثیر مشهور بودن روی زندگی شخصی‌اش: 

مشهور بودن مرا از انجام هیچ کاری منع نکرد. من هر کاری که مردم در بارسلونا انجام می‌دهند را انجام داده‌ام. به سینما و رستوران می‌روم و اگر حین انجام این کار مجبور شوم 50,000 عکس بگیرم، اهمیتی برایم ندارد. اما بازیکنان دیگری وجود دارند که ترک خانه برای‌شان سخت است. بازگشت لیونل مسی به بارسلونا: 

نمی‌دانم. با یکدیگر صحبت نکردیم زیرا او با پاری سن ژرمن قرارداد دارد. من دوست دارم او بازگردد. فکر می‌کنم این هم برای خودش و هم باشگاه، اتفاق خوبی خواهد بود. جدایی مسی خیلی بد بود. روزی که این خبر اعلام شد، صبحش با او تلفنی صحبت می‌کردم. مسی به من گفت که از ایبیزا (جزیره‌ گردشگری در اسپانیا) به بارسلونا می‌آید و قراردادش را تمدید خواهد کرد. یادم می‌آید من با همسرم در خانه بودم و اخبار را از تلویزیون می‌دیدیم. باور نمی‌کردم. برای دو دقیقه، شوکه شده بودم.  رفتن لیونل مسی: 

سپس با مسی تماس گرفتم او گفت که نمی‌تواند فعلاً صحبت کند. نمی‌خواستم زیاد وارد جزئیات شوم زیرا تنها او و باشگاه از حقیقت باخبر هستند. سوالات زیادی وجود دارد که می‌توانید از خودشان بپرسید اما من هیچ پاسخی برای آن‌ها ندارم. تنها می‌دانم که مسی زمان بدی را سپری کرد، بسیار بد. اما من نمی‌خواستم خودم را درگیر این موضوع کنم زیرا برای من مانند یک تابو است. می‌دانم که او به دلایل شخصی دوران بدی را پشت سر گذاشت وقتی که بارسلونا ترک کرد.  پرونده نگریرا: 

من هرگز متوجه چنین چیزی نشدم که داوران به نفع ما سوت زده باشند. در واقع، آن‌ها اتفاقاً در سال 2014 مقابل اتلتیکو مادرید با رد کردن گل لیونل مسی به دلیل آفساید، قهرمانی را از ما گرفتند. من هرگز چیز عجیبی در زمین ندیدم. شما می‌توانید یک داور را کم و بیش دوست داشته باشید اما من هرگز مورد عجیبی در این‌باره ندیدم. نمی‌دانم چه بگویم. هر چیزی که برای بارسلونا اتفاق بیافتد روی من هم تاثیر خواهد گذاشت. وقتی مردم درباره بارسلونا بد صحبت می‌کنند، عصبانی می‌شوم. باور نمی‌کنم بازی‌ها خریده شده باشند. پرونده دنی آلوز 

ما شوکه شدیم. بعد از گذراندن چندین سال با یکدیگر در رختکن، چنین چیزی خوشایند نیست. تاکنون با اطرافیانش صحبت نکردم. چنین مسائلی برای هر کسی حساس است.  خداحافظی از فوتبال و آینده‌اش: 

احساس خوبی دارم اما مشخص است که زمان زیادی برایم باقی نمانده است. بارسلونا باشگاهی است که در آن انتظارات بالا هستند. امسال و یک سال دیگر با بارسلونا قرارداد دارم و سپس خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد. در والنسیا با خواکین هم بازی بودم و او هنوز در 40 سالگی بازی می‌کند. فرسودگی فقط مربوط به جسم نمی‌شود، بلکه مربوط روان‌تان هم هست. اما تا زمانی که بدنم اجازه دهد، ادامه می‌دهم. همکارانی (پس از بازنشستگی) هستند که به من می‌گویند صبح از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌دانند باید چه کار کنند. پشیمانم که ادامه تحصیل ندادم. سالی که به والنسیا رفتم، دبیرستانم را رها کردم. می‌خواهم تمام مدارک ممکن را بگیرم و انگلیسی یاد بگیرم. به همسرم گفتم که قرار است این کار را با هم انجام دهیم.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *