بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اعلام برنامه سرمربی تیم ملی بسکتبال برای جام‌جهانی/ خروج از «آزادی»

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۷:۴۱

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نخست قرارداد سعید ارمغانی با فدراسیون بسکتبال به عنوان سرمربی تیم ملی به پایان رسیده است. طبق توافق اولیه حالا که تیم ملی ایران با هدایت این مربی صاحب سهمیه جام جهانی شده است، قرارداد وی باید تا این جام تمدید شود اما هنوز در این زمینه نه صحبتی میان طرفین صورت گرفته و نه اقدام انجام شده است.

با این حال سعید ارمغانی برنامه مورنظر خود برای هدایت تیم ملی بسکتبال در مرحله دوم همکاری با فدراسیون ایران یعنی از زمان آغاز دور جدید اردوها تا اعزام به جام جهانی را مشخص و آماده ارائه به فدراسیون ارائه کرده است.

به گفته وی قرار است این برنامه در حضور اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال مطرح شود تا مورد ارزیابی قرار بگیرد و حتی به عنوان ملاکی برای تصمیم گیری قطعی در مورد تمدید قرارداد و ادامه همکاری مورداستفاده قرار بگیرد.

سعید ارمغانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در مورد تمدید قراردادش هنوز صحبتی با جواد داوری رئیس فدراسیون یا دیگر مسئولان این فدراسیون نداشته است، گفت: البته من برنامه پیشنهادی برای آماده سازی تیم ملی را آماده کرده ام. قرار بود رئیس فدراسیون در نشست هیات رئیسه گزارشی از تیم ملی ارائه داده و حتی این برنامه پیشنهادی را هم مطرح کنند تا بر اساس آن برای ادامه همکاری هم تصمیم گیری شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است چون نتیجه ای به من اعلام نشده است.

وی به برنامه پیشنهادی خود و مواردی که در قالب آن برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال خواستار شده است، اشاره کرد و ادامه داد: اینگونه پیش بینی کرده ام که بعد از اتمام لیگ برتر، دو هفته بازیکنان استراحت مطلق داشته باشند و سپس اردوی تیم ملی را آغاز کنیم. بنابراین زمان آغاز اردو ارتباط مستقیم به زمان پایان لیگ دارد. اگر اوخر اردیبهشت ماه یا اوایل خردادماه لیگ تمام شود تقریبا از نیمه خردادماه وارد اردو می شویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه تیم ملی باید با ترکیبی از اردوهای داخلی و خارجی همراه با دیدارهای تدارکاتی آماده حضور در جام جهانی شود، تصریح کرد: البته تغییر محل اردوهای داخلی مدنظر است. باید بسکتبال ملی را از تهران و ورزشگاه آزادی خارج کنیم، اینگونه که اردوها در شهرهای بسکتبال خیز یا شهرهایی که از امکانات خوبی برخوردار هستند، برگزار شود و حی المقدور بعد از هر اردو هم یک اعزام برون مرزی داشته باشیم.

ارمغای تاکید کرد: به طور مثال اردبیل و تبریز برای تشکیل اردوهای تیم ملی مناسب هستند. آمل و گرگان هم به دلیل بسکتبال خیز بودن می توانند محل های مناسبی برای اردوهای ملی باشند. اینگونه مربیان بومی هم می توانند با هماهنگی در محل اردو حاضر شوند. این موضوع به توسعه بسکتبال هم کمک می کند.

اعلام برنامه سرمربی تیم ملی بسکتبال برای جام‌جهانی/خروج از«آزادی»

وی بر لزوم حضور تیم ملی بسکتبال در تورنمنت های بین المللی پیش از اعزام به جام جهانی تاکید کرد و گفت: در برنامه موردنظر اینگونه پیش بینی شده که بعد از اردوهای خارج از تهران یک سفر و حضور در تورنمنت بین المللی داشته باشیم. قطعا تیم هایی که سهمیه جهانی گرفته اند در ماه های منتهی به این رقابت ها برگزارکننده تورنمنت های بین المللی خواهند بود. باید رایزنی های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم در تورنمنت های آنها شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال اشاره ای به قرعه کشی جام جهانی که اردیبهشت ماه انجام می شود، داشت و یادآور شد: قطعا درگروهی قرار می گیریم که تیم هایی از آمریکا، اروپا و آفریقا هم گروه مان می شوند. بنابراین در پیش بینی تورنمنت هایی که در آنها شرکت می کنیم و دیدارهای تدارکاتی که خواهیم داشت باید به این مسئله توجه داشت که با حریفانی از این سه قاره دیدار داشته باشیم تا اینگونه برای دیدار با سبک بسکتبال هر قاره، آمادگی بیشتری داشته باشیم.

این مربی در پاسخ به این پرسش که «کشورهای موردنظر برای برگزاری اردو و دیدار تدارکاتی مشخص هستند؟»، تاکید کرد: به طور مشخص نه؛ این کار نیازمند رایزنی است اما ترکیه گزینه خوبی در این مسیر است. اتفاقا رئیس فدراسیون اخیرا صحبتی هم با همتای ترکیه ای خود داشته است. ترکیه صاحب بسکتبال حرفه ای و به روز است و به خاطر نزدیک بودن به ایران، رفت و آمد به این کشور خیلی هم پُرهزینه و گران نمی شود.

وی گفت: در برنامه پیشنهادی، زمان بندی اردوها و برنامه ها مشخص است. لازم است که برای جام جهانی در سه یا چهار تورنمنت بین المللی شرکت داشته باشیم و در این برنامه هم به آن اشاره شده است. حضور در این تورنمنت ها لازم و ضروری است در غیر اینصورت تیم ملی نمی تواند حضوری موفق در جام جهانی داشته باشد. با تمرینِ محض و بدون دیدار تدارکاتی پیشرفتی حاصل نمی شود.

ارمغانی که هنوز وضعیتش برای ادامه همکاری با فدراسیون به عنوان سرمربی تیم ملی به صورت صد درصد مشخص نشده است، گفت: برای هماهنگی دیدارهای تدارکاتی باید هرچه زودتر آغاز به کار کرد. بنابراین وضعیت کادر فنی باید زودتر مشخص شود به خصوص که به غیر از دیدارها و تورنمنت های موردنظر باید، باید به ارزیابی وضعیت بازیکنان و عملکرد آنها در لیگ هم توجه داشت. در هر صورت من برنامه پیشنهادی خود را آماده کرده ام. اگر ادامه همکاری قطعی شود، در جریان پلی آف لیگ برتر به ایران بازگشته و عملکرد بازیکنان را از نزدیک دنبال می کنم و همزمان رایزنی ها را هم دنبال خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *