بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بازگشت پروژه سوپرلیگ اروپا!

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۶

به گزارش ایلنا، ظاهر جدید سوپرلیگ تنها بر اساس "عملکرد ورزشی" بدون عضویت دائمی خواهد بود.

این ایده قبلاً توسط خاویر تباس، رئیس لالیگا، به عنوان "آخرین تلاش باشگاه‌های بزرگ برای ربودن فوتبال اروپا" رد شده بود.

برند ریچارت، مدیر اجرایی گروه مدیریت ورزشی A22، که پشت این برنامه‌هاست، گفته یک سوپرلیگ اصلاح‌شده مبتنی بر عملکرد ورزشی خواهد بود و شامل هیچ عضویت دائمی از سوی هیچ باشگاهی نخواهد بود.

ریچارت اضافه کرد که A22 از اکتبر سال گذشته با نزدیک به 50 باشگاه اروپایی مشورت کرده و 10 اصل را بر اساس این مشورت تدوین کرده که زیربنای برنامه‌های آن برای لیگ جدید است.

فرمت جدید باعث می‌شود که باشگاه‌های درگیر حداقل 14 بازی سوپر لیگ در هر فصل برگزار کنند، که ریچارت ادعا می‌کند «ثبات و قابل پیش‌بینی» درآمد باشگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

ریچارت به روزنامه آلمانی دی ولت گفت: «پایه‌های فوتبال اروپا در خطر فروپاشی است. زمان تغییر است. این باشگاه‌ها هستند که ریسک کارآفرینی در فوتبال را متحمل می‌شوند اما زمانی که تصمیمات مهم در خطر است، اغلب مجبور می‌شوند که در حاشیه بنشینند، زیرا پایه‌های ورزشی و مالی در اطراف آن‌ها فرو می‌ریزد.

گفتگوهای ما همچنین روشن کرده که باشگاه‌ها اغلب نمی‌توانند علناً علیه سیستمی صحبت کنند که از تهدید تحریم‌ها برای خنثی کردن مخالفان استفاده می‌کند. گفت‌وگوی ما آزاد، صادقانه، سازنده بود و به ایده‌های روشنی در مورد تغییرات مورد نیاز و نحوه اجرای آن‌ها منجر شد. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و ما به گفتگوهای خود ادامه خواهیم داد.»

اما این برنامه ها بلافاصله توسط تباس تقبیح شد و او روز پنجشنبه کارتونی از «فوتبال اروپا» را که به عنوان «شنل قرمزی» به همراه یک گرگ نشان «سوپرلیگ» به تصویر کشیده بود، در توییتر منتشر کرد.

تباس افزود: «سوپرلیگ همان گرگی است که امروز خود را به شکل مادربزرگ در می‌آورد تا فوتبال اروپا را فریب دهد، اما دماغ و دندان هایش بسیار بزرگ است، چهار رده مسابقه در اروپا؟ البته اولین مورد برای آن‌ها، مانند اصلاحات 2019 است. دولت باشگاه‌ها؟ البته فقط بزرگ‌ها حضور خواهند داشت.»

کمپانی A22 حق یوفا و فیفا برای جلوگیری از تشکیل سوپرلیگ و تحریم باشگاه‌های رقیب در دادگاه را به چالش کشیده است. آن‌ها استدلال کرده‌اند که نهادهای حاکم بر اساس قانون رقابت اتحادیه اروپا از موقعیت مسلط سوء استفاده می‌کنند.

یوفا پیش از این ایده A22 برای راه اندازی یک سوپرلیگ اصلاح شده را رد کرده و پس از نشستی در ماه نوامبر گفت: «کل فوتبال اروپا با طرح حریصانه آن‌ها مخالف است‌‌.»

سوپرلیگ در آوریل 2021 معرفی شد اما تقریباً بلافاصله در میان محکومیت گسترده باشگاه‌های رقیب، لیگ های داخلی و سیاستمداران اروپایی سقوط کرد.

شش تیم لیگ برتر انگلیس در سوپرلیگ ثبت نام کردند: آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام. که البته همگی عقب نشینی کردند! آن‌ها به عنوان اعضای موسس به میلان، اتلتیکو مادرید، بارسلونا، اینترمیلان، یوونتوس و رئال مادرید پیوسته بودند.

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *